Siivet jäässä

Paikoillaan kyyhöttää,
päänsä painannu syliin,
näkemisen kauneuden sulkee.

Sataa lunta,
hiutaleet jäisiin
siipiin tarttuu.

Näkee unta

On kesä kuinka hän ui,
on pesä kaislikossa,
poikasiaan sielä,
hän hellin hoivailee.

Rakkaan
laulun hän kuulee,
läpi unen,
sulaa hiljaa,
uskollisuuden sade.

Herää, näkee
vettä hivelevää sataa,
siivet sulka yksitellen sulaa.

Kertomaan

Ei siivet aina kanna,
paikoilleen jää,
ei kesää oo aina,
pesässä hoivattavia.

Ei aina kuule,
rakkaan laulua,
pois on menny.

Sen herää kertomaan,
siivet hiljaa sulaa,
aalloista itsensä löytää,
ui, ui, ei vielä tiedä.

Mi onkaa tää,
siivet ei oo jäässä,
aaltojen tie avoin,
rannat hymyilee.

Näkee tuntee, muistaa.

Kutsuuko kukaa,
rannoilleen hetks,
aurinkoon,
sulkiaan kuivaan.

Hän ui vanhan pesän luo,
näkee myrskyn jäljet,
sinkoilleet seinät,
aallot kaiken vieneet.

Miten toivookaa,
jos enne kuolemaa,
sais kuulla,
rakkaan laulun.

Hiljaa poistuu ui,
jättää taakseen,
tutut aaltoilevat tiet.

Ulapalle kauas,
pieneks pisteeks.

14

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...hiljennyn runosi ääreen...

      Rauhallinen ja harras tunnelma. Hieno runo. Pidin.

      • Elämän jäätävät retket,
        availee silmiä näkeen,
        mitä ei näkis jos,
        aurinko aina paistais.

        tomppa2006

        Sinulle kiitos kokemastas

        Liisa


    • kaaru

      ...pehmeää ja taianomaista kerrontaa Sinulta.
      Kauniisti kerrottu...:)

      • Suo jäisellekki elämälle,
        uni vie näkee, elää.
        Rakkaus uniinki kulkee,
        suo sylin, todellisen.

        kaaru

        Sinun päivän uudelle lehdelle

        Liisa kiittää


    • Kiitos Liisukka

      • Kahlitsee lennon
        syvintä sitä ei yllä.
        Rakkauden tiet
        ei oo kylmän vanki.

        Margitta

        Sinulle lämmin kiitos

        Liisa


    • *MURUKULTA*

      Hertsyykketi Liisa kuinka kaunis runo!!

      *Murukulta pyyhkii roskaa silmästä*

      Olen aivan myyty tämän edessä.
      Runosi - sinä - siirtelet sisälläni palikoita jälleen uudelleen

      Upeaa Liisa, olen erittänin iloinen, että sain lukea tämän! :)

      • Niin se tuppaa oleen minunki silmässä.

        Yhden pienen linnun tarinaa
        mitä saakaa kokea.
        Siivet niillä lentää tahtois,
        uneen syvään, elää sielä - kesää.

        Herää, muistaa
        enää ei oo niinkuin ennen
        unestaan suuntaa - pisteseen.

        MURUKULTA

        Voih annat unesta sen suomista kuvista
        noin koskettavaa palautetta.
        Roska nyt minunki silmässä, kiitos.

        Liisa talvimaisemaa samalla katsoo


    • lindalinda1

      Miten koskettava ja aito runosi onkaan
      jäätyneistä siivistä, entisen pesäkolon
      katsastuksesta - joka on enää raunio. Ja rakkaan
      laulun odotus * huokaa *

      Sinä maalasit surullisenkauniin maiseman lukijan
      silmiin - kiitos. Toivotaan, että siivekäskin
      vielä rakkaansa tavoittaa.

      • Kesäki voi muuttua - hetkessä
        freskolle seki saanu aiheen,
        kerros kerrokselta - pesänki.

        Joista noista koostunnu - kuva
        rakkaus uskollisuus
        ei unohda saattelee kaiken läpi käymään.
        Armollisuuden vedet silmiin siintää,
        sinne sielä uskoo kuulee rakkaan - laulun.

        lindalindal1

        Elämän moninaisuus ravistelee
        kiitos taidoit nähdä
        ei aina oo kesää, ei aina oo,
        rakasta läsnä, hän saanu kutsuhuudon.
        Tässä nyt siveltimeni joitaki jälkiä.

        Liisa toivottaa valoisaa päivää


    • kerppulintu

      pienestä linnusta - eläydyin siihen, hieman liikaakin...
      Hienoin kohta kielellisesti ruossasi minusta on : uskollisuuden sade.
      "Rakkaan
      laulun hän kuulee,
      läpi unen,
      sulaa hiljaa,
      uskollisuuden sade."

      Kiitos kauniista runosta, Toivonliisa
      p.s. katsohan, millaisen paratiisin Myos on kuvannut runossaan... Sehän on kuin sinun profiilikuvasi satumetsä.

      Kerppuli

      • Eikös oo ihmeellistä,
        meissäki lentää se pieni lintu?
        Rakastan sadetta , sen pisaroitten laulua.
        Uskollisuus saapuu uneen,
        kuulla saa,
        laulu läpi tulee,
        sulaa jää

        Olet oivaltannu tuon
        Ikikesä, sielä on kukkia,
        jotka ei koskaa kuihdu.

        Surullisuus täälä lauluissamme,
        niin usein soi.
        Linnun katse kauas katsoo - halajaa

        kerppulintu

        Kiitän olit pysähtynny kuuntelemaan
        unen esiin tuomaa laulua.

        Liisa jo monessa vedessä aamussa uinu


    • Minänoita **

      Tämä oli ihanaa
      luettavaa, näin kesken
      työpäivää kahvitauolla
      tuumailee noita =))))

      • Työn lomassa jos lukemas koit.
        No ei ehkä päivän uutisotsikoita kaada.
        Yhden pienen linnun tarina.

        Minänoita

        hyvää työpäivää ja kiitos vierailustas.

        Liisa tuvastaan tarinoi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe