lapsiin ja nuoriin erikoistuminen

lähäri1984

Olen siis jo lähihoitaja, erikoistunut vanhustyöhön. Nyt oltuani neljä vuotta töissä haluaisin erikoistua lapsiin ja nuoriin. Onko kellään tietoa voiko erikoistumisen käydä oppisopimuksella?

6

2040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija!

      Samalla tavalla sen voi käydä oppisopimuksella kuin muuttin lähihoitajien suuntaavat.

      Sinun tarvitsee vain itse löytää työpaikka, joka haluaa ottaa sinut oppisopimukselle ja hoitaja kun olet jo, voit yrittää hakea vaikka suoraan lapsien pariin töihin.

      Ei ne joka paikassa vaadi, että on erikoistunut juuri siihen mihin hakee, vaan pitävät tärkeänä ylipäätään, että olet jo kähihoitaja!

      jos esim. saat töitä tai olet saanut jo lasten ja nuorten parista, voit käydä koulua, eli sen suuntaavan osan työn ohessa.

    • byby

      Kai olet kuitenkin hoksannut, että eihän sinun tarvitse sitä koulua uudestaan käydä. Senkus vaan haet töihin vaikka päiväkotiin, koulutuksesi antaa sinulle pätevyyden kaikkeen lähihoitajan työhön riippumatta erikoistumisestasi.

      • mielenterveys-ja

        päihteet suorittanut, j asuorastaan oli kynnetön lasten kanssa.
        Mutta hae vaan päiväkotiin työhön, sillai se ratkeaa, ottaavat tai eivät.


      • oppii..
        mielenterveys-ja kirjoitti:

        päihteet suorittanut, j asuorastaan oli kynnetön lasten kanssa.
        Mutta hae vaan päiväkotiin työhön, sillai se ratkeaa, ottaavat tai eivät.

        Riippuu niin ihmisestä kuka mitenkin pärjää missäkin, jotkut hoitajat ei osaa kunnolla edes sitä työtä mihin ovat suuntautuneet valmistumisen jälkeen. Kyllähän se työkin opettaa melko nopeasti, jos on oppimishaluinen ja kiinnostunut. Itsekin olen tehnyt vanhustyötä vaikka suuntauduin lapsiin ja nuoriin. Perusopinnoissa ei ollut kuin 1 harjoittelu siihen liittyen ja lisäksi pidin opiskelusta vuoden tauon. En kyllä osannut mitäänkunaloitin hommat, mutta nopeasti opin ja olen niitä töitä tehnyt jo 7 vuotta ja on hommia riittänyt. Itse ainakaan ala lisäsuuntauksia käymään, koska ei se anna palkkaakaan lisää, jos kerran periaatteessa olen pätevä. Kyllä ne hommat työssä oppii. Jos menisin nyt töihin esim tarhaan niin saisin opetella kaiken alusta. Pelkkä suuntaus ei paljoakaan auta, jos en ole tehnyt työtä päivääkään ja valmistumisesta on aikaa 7 vuotta. Itse ainakin koen etten osaisi ainakaan aluksi paljoakaan lasten kanssa, vaikka olen siihen suuntautunut. Itse valmis menemään periatteessa mihin tahansa töihin johon lähihoitajia otetaan.


      • Anonyymi

        Vakituista paikkaa ei saa jos ei ole suuntautunut lapsiin ja nuoriin, koska kyse on alaikäisistä


    • Nimetön

      Voit opiskella suuntaavat tai koulutusohjelmaopinnot joko oppilaitoksessa tai oppisopimuksella. Etsi työpaikka ja sovi oppisopimuksesta. Oppisopimuskeskuksen koulutustarkastaja tavallisesti laatii aikataulun ja hoitaa paperityöt. Ota yhteys lähimpään oppisopimuskeskukseen, kun olet löytänyt työnantajan. Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe