lapsiin ja nuoriin erikoistuminen

lähäri1984

Olen siis jo lähihoitaja, erikoistunut vanhustyöhön. Nyt oltuani neljä vuotta töissä haluaisin erikoistua lapsiin ja nuoriin. Onko kellään tietoa voiko erikoistumisen käydä oppisopimuksella?

6

2158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija!

Samalla tavalla sen voi käydä oppisopimuksella kuin muuttin lähihoitajien suuntaavat.

Sinun tarvitsee vain itse löytää työpaikka, joka haluaa ottaa sinut oppisopimukselle ja hoitaja kun olet jo, voit yrittää hakea vaikka suoraan lapsien pariin töihin.

Ei ne joka paikassa vaadi, että on erikoistunut juuri siihen mihin hakee, vaan pitävät tärkeänä ylipäätään, että olet jo kähihoitaja!

jos esim. saat töitä tai olet saanut jo lasten ja nuorten parista, voit käydä koulua, eli sen suuntaavan osan työn ohessa.

• byby

Kai olet kuitenkin hoksannut, että eihän sinun tarvitse sitä koulua uudestaan käydä. Senkus vaan haet töihin vaikka päiväkotiin, koulutuksesi antaa sinulle pätevyyden kaikkeen lähihoitajan työhön riippumatta erikoistumisestasi.

• mielenterveys-ja

päihteet suorittanut, j asuorastaan oli kynnetön lasten kanssa.
        Mutta hae vaan päiväkotiin työhön, sillai se ratkeaa, ottaavat tai eivät.

• oppii..
        mielenterveys-ja kirjoitti:

päihteet suorittanut, j asuorastaan oli kynnetön lasten kanssa.
        Mutta hae vaan päiväkotiin työhön, sillai se ratkeaa, ottaavat tai eivät.

Riippuu niin ihmisestä kuka mitenkin pärjää missäkin, jotkut hoitajat ei osaa kunnolla edes sitä työtä mihin ovat suuntautuneet valmistumisen jälkeen. Kyllähän se työkin opettaa melko nopeasti, jos on oppimishaluinen ja kiinnostunut. Itsekin olen tehnyt vanhustyötä vaikka suuntauduin lapsiin ja nuoriin. Perusopinnoissa ei ollut kuin 1 harjoittelu siihen liittyen ja lisäksi pidin opiskelusta vuoden tauon. En kyllä osannut mitäänkunaloitin hommat, mutta nopeasti opin ja olen niitä töitä tehnyt jo 7 vuotta ja on hommia riittänyt. Itse ainakaan ala lisäsuuntauksia käymään, koska ei se anna palkkaakaan lisää, jos kerran periaatteessa olen pätevä. Kyllä ne hommat työssä oppii. Jos menisin nyt töihin esim tarhaan niin saisin opetella kaiken alusta. Pelkkä suuntaus ei paljoakaan auta, jos en ole tehnyt työtä päivääkään ja valmistumisesta on aikaa 7 vuotta. Itse ainakin koen etten osaisi ainakaan aluksi paljoakaan lasten kanssa, vaikka olen siihen suuntautunut. Itse valmis menemään periatteessa mihin tahansa töihin johon lähihoitajia otetaan.

• Anonyymi

Vakituista paikkaa ei saa jos ei ole suuntautunut lapsiin ja nuoriin, koska kyse on alaikäisistä

• Nimetön

Voit opiskella suuntaavat tai koulutusohjelmaopinnot joko oppilaitoksessa tai oppisopimuksella. Etsi työpaikka ja sovi oppisopimuksesta. Oppisopimuskeskuksen koulutustarkastaja tavallisesti laatii aikataulun ja hoitaa paperityöt. Ota yhteys lähimpään oppisopimuskeskukseen, kun olet löytänyt työnantajan. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe