Kaupungin valot

Kaupungin valot
heittävät värejään

koskeen,lumivalkeaan
lumeen josta
heijastumaa sysimustaan
veteen

välkehtiviin pyörteisiin
joissa uivat

Rakkautemme
tulvat
meille näin
valoin väreilee

ja me
sillalla

Valoina pimeyden
katveikossa.

10

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      nuo lyhtypylväät
      saivat minut romantikon
      unelmoimaan viikonloppuna

      rakkauden kohtaamisesta
      lampun alla
      jossa jääpuikot
      valon kirjomina
      tarjosivat tunnelmaa
      pimeässä yössä

      eikä minulla ollut
      kamera tällä kertaa
      mukana
      ikuistamassa tuota
      tunnelmaa
      minkä katulamput
      minussa herättivät
      yön hiljaisina hetkinä

      Dolan, sain taas
      "inspiksen" runostasi
      eli silloin tietysti
      pidin tästä:)

      • Kun paljon kulkee että näkee,
        niin silloin on kamera mainio
        elämän kuvauksen toiste
        myöhemmälle ajankohdalle

        katsella kuin muistella
        juuri sitä aikaa.

        Jos jotain jää ikuistamatta,
        joka kaareutuu kauniisiin
        sisäisiin muistikuviin mutta
        jää tallentamatta ... voi
        hyvin kuvitella tuon
        harmistuneen tunteen.

        Oletko ajatellut hyvälaatuista
        kamerakännykkää,vaikkei oikeaa
        laadultaan vastaakkaan.
        Itselläni ei ole aina edes
        kännyäkään mukana.

        Mitä minustako taas nk.inspistä
        ...- Kiitos siitä ja turvallista
        yötä.


    • lindalinda1

      ja se on tuo, kuinka valot heijastaa koskeen vä-
      rejä, ei kylläkään kaupunginvalot, vaan niiden
      parin vaivaisen, jotka sen yläpuolella on. Vesi
      kuohuu, jyllää voimakkaana juuri nyt, sen voima
      on valtaisa ja näky upea illan valon kajossa.

      Hienosti verrattu rakkauden tulva kosken voimaan
      ja jylinään.

      Pidin kyllä, niin kotoista ja kuitenkaan ei.

      • Tämä oli taas niin nopea aiheena
        ja yllättäin jopa yllätti itseni.
        Ja miettineenä jo pitempään,
        että mistä nämä kaikki oikein
        kimpoaa...
        vai olisiko parempi olla
        ajattelematta,ettei jää
        kirjoittamatta...
        tiedä vaikka olisiko parempi
        olla kirjoittamatta.

        Varmaan siellä näky on upea
        ja antaisi tuntoja ties mihin.

        Hyvin osaat runojani tulkata,
        molemminpuolista mielikuvia
        elämänvirran mainingeissa.

        Kiitos Sinulle kommentistasi
        ja hyvän yön toivotukset.


    • ..kuljin pitkin Hakaniemenrantaa..
      Tässä oli hyvä tunnelma..Tnx Dee...!
      Tarkkis

      • Kiitos - hitsi jos vois kaikki
        runojensa tunnelmat vielä
        aidosti kokea...hyvät ainakin
        mutta huonotkin kuuluu
        valitettavasti elämään.

        Kiva nähdä viestisi ja tietää
        aalloilla ollaan sielläkin
        kuin elämän kirjoissa.

        Hyvää yötä Sinulle toivotan.


    • Mienoita*****

      Mie kuin varkain hiivin
      kesken työpäivän sinua
      tervehtimään ja sanon:

      Kauniit on kaupungin valot!


      Noits

      • "Uudelle" kommentoijalle - Kiitokseni.

        Älä hyvä ihminen tälläisen takia
        laita työtäsi taka-alalle,siihen
        minä olen liian vähäpätöinen.
        Tiedä tuosta runostani
        ja sen kauneudestakaan
        ...kohan on
        rääpäisy.

        Kiitokseni ei sitä kuitenkaan
        ole...perässä tullaan kun
        ehditään kitkerälle
        liemikulhon äärelle...


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        "Uudelle" kommentoijalle - Kiitokseni.

        Älä hyvä ihminen tälläisen takia
        laita työtäsi taka-alalle,siihen
        minä olen liian vähäpätöinen.
        Tiedä tuosta runostani
        ja sen kauneudestakaan
        ...kohan on
        rääpäisy.

        Kiitokseni ei sitä kuitenkaan
        ole...perässä tullaan kun
        ehditään kitkerälle
        liemikulhon äärelle...

        Täällä uutena kommentaattorina
        oon... etsie tiänny=)))
        (taisitpa kuitenkin
        arvata, veikkaisin)

        Juu ja kyllä
        liemi ny maistuis =))))


      • Minanoita kirjoitti:

        Täällä uutena kommentaattorina
        oon... etsie tiänny=)))
        (taisitpa kuitenkin
        arvata, veikkaisin)

        Juu ja kyllä
        liemi ny maistuis =))))

        Kuules - saahan sitä olla
        tietämätön,tai kokeilla
        raja-aitojen pitävyyttä...

        ... ai sie meet omille
        liemilles...katsos
        ku mie en mittää tiijjä
        loitsulois saloist.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe