Maailman nopein ja tehokkain

Busanistien nisti

Käykääpä MP-messuilla katsomassa Suzukin osastolla maailman tehokkainta ja nopeinta pyörää nimeltä Suzuki Hayabusa 1300 GXR. On pyörässä "munaa", jumalauta ei tarvitse selitellä virittämisillä eikä kirittämisillä.
A vot, kyllä lähtee!!!

94

8840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee suoralla

      joo, mutta ajappa kurvit kovvoo!

      • hyvinnii

        lujjoo niin etupiä ei iha raahallinen ole


      • mie vuan

        tullu ajettua. Mitäs siitä sitten? Jos haluaa ratapyörän, niin pitää ostaa erilainen peli. Ja luultavasti oikea kuljettaja ajaa ne kurvit kovempaa kuin sinä... pyörästä riippumatta.


    • busa on paska brändi

      Yliarvostettu...busan ostaa yleensä sellainen joka tarttee jatketta vehkeelleen eli busa on paska brändi.. esim, zx 12r tai zzr 1400 pitää kyllä maailman nopeinta sarjavalm. pyörän titteliä...ei busa jotta silleen..sori tuottaa pettymys.

      • busilli

        ohitapa Busan nopeudenrajoitin,niin eivät pidä.


      • squid
        busilli kirjoitti:

        ohitapa Busan nopeudenrajoitin,niin eivät pidä.

        Bussi on sairaan nopea suoralla ja taipuu suhteellisen hyvin mutkiin. Minua ei henkilökohtaisesti huippunopeudet ole koskaan kiinnostaneet, mutkissa on paljon hauskempaa.

        Mitähän tuo oma mopedi kulkee, ehkä joku 230. Ihan riittävästi. Ja harvassa on Bussit jotka ohi tulee, vaikka kyllä niitäkin löytyy. Hattua nostan kuskeille.

        Mutta pointtina siis, jos joku tykkää niin hyvä juttu. Vaikka varmasti Busankin käyn kurkkaamassa, kiinnostaa esimerkiksi uusi R1 huomattavasti enemmän.


      • kawa is the best!!!!!!!!
        busilli kirjoitti:

        ohitapa Busan nopeudenrajoitin,niin eivät pidä.

        noh mites on ku zzr 1400 rajoitin ohitetaan??? tai zx 12r rajoitin?? etenkin tuo 12r on sellainen pyörä joka kulkee yhtä hyvin kuin busa, lähtee paremmin ja taipuu todella paljon paremmin mutkiin ja on kevyempi....aja busalla suoralla 300 minä ajan kans mut ajan mutkassa myös kovempaa 12r kawalla...


      • mie vuan

        jatketta tarvitaan? Ja sitten vielä jos Busa ei kerran ole kuin mopo muiden joukossa, niin miksi se kasvattaisi jotain?


      • jotakin mikä
        kawa is the best!!!!!!!! kirjoitti:

        noh mites on ku zzr 1400 rajoitin ohitetaan??? tai zx 12r rajoitin?? etenkin tuo 12r on sellainen pyörä joka kulkee yhtä hyvin kuin busa, lähtee paremmin ja taipuu todella paljon paremmin mutkiin ja on kevyempi....aja busalla suoralla 300 minä ajan kans mut ajan mutkassa myös kovempaa 12r kawalla...

        ei ihan täsmää...

        http://www.lentokentta.info/

        Paina tuolta sitä ilmoittautuminen nappulaa niin näet listan lopputuloksista.

        Taitaa olla sijalla 11 ensimmäinen zetori ja sitä ennen on nippu hayabusia.


      • katsoa
        jotakin mikä kirjoitti:

        ei ihan täsmää...

        http://www.lentokentta.info/

        Paina tuolta sitä ilmoittautuminen nappulaa niin näet listan lopputuloksista.

        Taitaa olla sijalla 11 ensimmäinen zetori ja sitä ennen on nippu hayabusia.

        Edellinen kirjoittajaa ja totea tosiasia.


      • juomioon myös
        katsoa kirjoitti:

        Edellinen kirjoittajaa ja totea tosiasia.

        ..että Busa on jonkun verran vanhempi laite ja sitäkautta sitä myös liikenteessä Zetoria enemmän. Sama juttu myös eri kisoissa. Myös viriviri-osia on saatavilla Kawaa ihan sairaan paljon enemmän. Ja eikös tämän ketjun aloittaja tarkoittanut sarjavalmisteisia,vakiopyöriä??! Viritettyjen pyörien osalta ei voi sanoa mitää faktaa mikä on nopein. Joensuussa ei juurikaan vakiopyöriä ollut.


      • Tosiasia on
        juomioon myös kirjoitti:

        ..että Busa on jonkun verran vanhempi laite ja sitäkautta sitä myös liikenteessä Zetoria enemmän. Sama juttu myös eri kisoissa. Myös viriviri-osia on saatavilla Kawaa ihan sairaan paljon enemmän. Ja eikös tämän ketjun aloittaja tarkoittanut sarjavalmisteisia,vakiopyöriä??! Viritettyjen pyörien osalta ei voi sanoa mitää faktaa mikä on nopein. Joensuussa ei juurikaan vakiopyöriä ollut.

        Että Busa on niin paljon parempi pyörä.
        Kuka huonoa ostaa kun saa halvemmalla tosi hyvää.


      • busakuski

        Joo ja millähän moottooripyörällä herra "joopajoo" ITSE AJAA???


      • herra joopa joo
        busakuski kirjoitti:

        Joo ja millähän moottooripyörällä herra "joopajoo" ITSE AJAA???

        no en ainakaan busalla...toissa kesänä oli 1400gsx nyt viimekesänä ja tällähetkellä zx 12r....ennen tota 1400gsx:ää oli vanhemman mallin busa..


    • kokeillut...

      No kirjaimellisesti se on munan mallinen. Onhan se voimakas pyörä pitkille suorille. Yllättävän lehmän tuntuinen kuitenkin ajossa johtuen pitkistä välityksistä eikä alavääntökään mitenkään revi pyörää käsistä. No se on niin kaikissa pyörissä jotka on välitetty kulkemaan yli 300.

      Paljon enemmän ajamisen iloa saan kuitenkin kahden sementtisäkin painon verran kevyemmällä pyörällä. Lähtee tarpeeksi, keulii kun haluan ja mahtuu minne haluan. Tosin se on juuri vaihtumassa vielä paremmin radalle sopivaan vielä kevyempään pyörään. Ajan niin vähän vakiovuoroa Helsinki-Kokkola, että minulle Bussi on ihan väärä pyörä. Toki käväisen katsomassa uudet värit siitäkin livenä, vaikka sellaista en ole hankkimassakaan.

    • Laama--Jänkälä

      Eli sä haluat munaa jalkojesi väliin, okei. Sehän on jokaisen sutsukikuskin toive.

      • Hayabussienbussi

        Täällä nää kateelliset paskat itkee, jotka ei uskaltais edes ajaa Busalla. Voi jumalauta mitä pellejä!! Sitten ajetaan jollain perkeleen skooterilla, joka on muijalta lainassa ja ollaan niin saatanan motoristia! Hyi helvetti!
        Katsokaa perkeleen Kawapaskat lentokenttäajojen tuloksia, siellä mennään vakiobusillakin heittämällä ohi Kasawikojen, joka on japsipyörien Mosse!!


      • big zed
        Hayabussienbussi kirjoitti:

        Täällä nää kateelliset paskat itkee, jotka ei uskaltais edes ajaa Busalla. Voi jumalauta mitä pellejä!! Sitten ajetaan jollain perkeleen skooterilla, joka on muijalta lainassa ja ollaan niin saatanan motoristia! Hyi helvetti!
        Katsokaa perkeleen Kawapaskat lentokenttäajojen tuloksia, siellä mennään vakiobusillakin heittämällä ohi Kasawikojen, joka on japsipyörien Mosse!!

        Ajan itte ripille päässeellä zzr 1100:lla,ja sun busses saa työntää mun puolesta hanuriis!


      • Actionman?!
        Hayabussienbussi kirjoitti:

        Täällä nää kateelliset paskat itkee, jotka ei uskaltais edes ajaa Busalla. Voi jumalauta mitä pellejä!! Sitten ajetaan jollain perkeleen skooterilla, joka on muijalta lainassa ja ollaan niin saatanan motoristia! Hyi helvetti!
        Katsokaa perkeleen Kawapaskat lentokenttäajojen tuloksia, siellä mennään vakiobusillakin heittämällä ohi Kasawikojen, joka on japsipyörien Mosse!!

        Kyllä siinä puhutaan ISOJA.Let`s go TAMPEREELLE
        Tule Kekkosentietä kanssani töihin. Ei nastoja
        Tie jäässä, autoilijat painavat torvea, paina spoorissa 80km/h tunnet JUMALASI.Ajan vaikka
        370km/h mutta.. en liukkaalla valtatiellä.
        Niinpä niin, painetaanko munat suuhun???


    • maailman nopein
    • olla montaakin
    • kuin mikä

      Näillä ns. pusanisteillä on kusta päässä. Pojilla on ollut lapsena ratasepeliä hiekkalaatikossa.

      • Nimetön

        Aina vaan kateelliset jaksaa käydä täällä Suzukin sivulla. Taitaa olla mielenkiintoinen pyörä. Mutta kyllä Hayabualla pääsee heh,heh.


      • eräs ukkeli
        Nimetön kirjoitti:

        Aina vaan kateelliset jaksaa käydä täällä Suzukin sivulla. Taitaa olla mielenkiintoinen pyörä. Mutta kyllä Hayabualla pääsee heh,heh.

        Tuskinpa arvostelijat kateudesta kirjoittelevat. Busa on yhtä halpa/kallis kuin moni 600cc pyörä. Melkein jokainen rahalla mitattuna ylettää siis siihen "salaperäiseen" Hayabusaan.

        Kyllä kyse mun mielestä on siitä, että loppujen lopuksi tollainen iso ja raskas pyörä sopii aika harvalle. Itse olen myös kokeillut molemmat versiot, en huomaa niissä keskenään normaalissa ajossa eroja enkä pidä sitä itelleni sopivana omaan ajamiseeni kankeuden takia. Sitä se nimittäin on niin tallissa siirrellessä kuin taajamassa.

        Sitten kun aletaan puhua uudesta 30 tonnin Maxista ja edelleen vaikkapa 90 tonnin Ducatin Desmosedicistä ostajaehdokkaat alkavat harvenemaan jo lompakon takia. Sitten ehkä alkaa tavallisella jässikällä kateus tulla mukaan. Kyllä useimmat sellaisetkin halutessaan saavat.


      • bussaa mun persettä
        Nimetön kirjoitti:

        Aina vaan kateelliset jaksaa käydä täällä Suzukin sivulla. Taitaa olla mielenkiintoinen pyörä. Mutta kyllä Hayabualla pääsee heh,heh.

        Minkähän takia kenenkään pitäisi olla kateellinen?
        Lähinnä säälittää nuo meuhkaajat,jotka kuvittelee olevansa jotain ihme a-ryhmää noitten pusiensa kanssa. Itse ajan 3 kertaa kalliimmalla ja roimasti nopeammalla. Mulle riittää tieto,että tämä on mulle paras,eikä ole tarvetta julistaa mitään vaahto suupielestä roikkuen,niinkuin tämän palstan hörhöillä.


      • Nimetön
        bussaa mun persettä kirjoitti:

        Minkähän takia kenenkään pitäisi olla kateellinen?
        Lähinnä säälittää nuo meuhkaajat,jotka kuvittelee olevansa jotain ihme a-ryhmää noitten pusiensa kanssa. Itse ajan 3 kertaa kalliimmalla ja roimasti nopeammalla. Mulle riittää tieto,että tämä on mulle paras,eikä ole tarvetta julistaa mitään vaahto suupielestä roikkuen,niinkuin tämän palstan hörhöillä.

        Luulen että sinun menopeli on Suzuki PV.


      • kehittyy
        Nimetön kirjoitti:

        Luulen että sinun menopeli on Suzuki PV.

        Pitääkö paikkansa,että ensivuoden malli tulee 2-tahtidieselinä? Variattorikin siihen tulee ja nykyinen onneton vaihteisto jää pois,valot toimii dynamolla,Pekka soitti eilen tehtaalle.


      • utelias kyselijä
        bussaa mun persettä kirjoitti:

        Minkähän takia kenenkään pitäisi olla kateellinen?
        Lähinnä säälittää nuo meuhkaajat,jotka kuvittelee olevansa jotain ihme a-ryhmää noitten pusiensa kanssa. Itse ajan 3 kertaa kalliimmalla ja roimasti nopeammalla. Mulle riittää tieto,että tämä on mulle paras,eikä ole tarvetta julistaa mitään vaahto suupielestä roikkuen,niinkuin tämän palstan hörhöillä.

        3xkalliimpi ja roimasti nopeampi? Mikä mahtaa olla kyseessä?


      • kaverilla
        utelias kyselijä kirjoitti:

        3xkalliimpi ja roimasti nopeampi? Mikä mahtaa olla kyseessä?

        Näitä riittää täällä ; )


      • täytyy olla
        utelias kyselijä kirjoitti:

        3xkalliimpi ja roimasti nopeampi? Mikä mahtaa olla kyseessä?

        aika peli. Hintaa olis lähes 50 donaa ja nopeutta likemmäs neljäsataa, ellei ylikin.


      • kippari10
        täytyy olla kirjoitti:

        aika peli. Hintaa olis lähes 50 donaa ja nopeutta likemmäs neljäsataa, ellei ylikin.

        Tässä vähän modattu busa, huiput 411 km/h.
        Onhan noi Kasawikatkin nopeita, mut ei pärjää busalle aerodynamiikaltaan.
        Esimerkkinä tuore Bike lehden testi jossa Busa rullaa 225 km/h nopeudesta pysähdyksiin 160 metriä pidemmälle kuin zzr 1400.
        Totuushan on , että jos lasketaan ilmanvastusta 10% vaikutus on sama kuin lisättäisiin tehoa 33%. http://www.motorcycle.com/manufacturer/suzuki/one-fast-busa-16429.html


      • juurikin tällätavallanäin
        kippari10 kirjoitti:

        Tässä vähän modattu busa, huiput 411 km/h.
        Onhan noi Kasawikatkin nopeita, mut ei pärjää busalle aerodynamiikaltaan.
        Esimerkkinä tuore Bike lehden testi jossa Busa rullaa 225 km/h nopeudesta pysähdyksiin 160 metriä pidemmälle kuin zzr 1400.
        Totuushan on , että jos lasketaan ilmanvastusta 10% vaikutus on sama kuin lisättäisiin tehoa 33%. http://www.motorcycle.com/manufacturer/suzuki/one-fast-busa-16429.html

        Tekeekö suomessa mitään näillä hajapusseilla ja zztop 1400??? tai vaikka nuorison suosimilla kikseri 1000 r1 yms?? kivoja varmasti ajaa mutta moni työntää päivittäin vaikka töihin mennessä 300km/h??? onhan sitä kivaa sanoa että joo mul on busa tai mul on r1...toki jokainen ostaa sellasen ku haluaa mutta esim. mulle riittää supermoto...nyt on ktm smc 690 -08 ja ei ole kateudesta kiinni, jos nyt myyn tuon niin saan sillä rahalla busankin eli ei ole siitä kiinni vaan siitä että tekeekö 300km/h kulkevalla mitään??? esim. 1250 bandiitti on ihan riittävä suomeen, saa silläkin kortin ja hengen pois..jopa tuolla kottaraisellanikin...pelkkää henkselin paukutusta tuommonen "kellä kulkee kovempaa" kinastelu


      • Nimetön
        juurikin tällätavallanäin kirjoitti:

        Tekeekö suomessa mitään näillä hajapusseilla ja zztop 1400??? tai vaikka nuorison suosimilla kikseri 1000 r1 yms?? kivoja varmasti ajaa mutta moni työntää päivittäin vaikka töihin mennessä 300km/h??? onhan sitä kivaa sanoa että joo mul on busa tai mul on r1...toki jokainen ostaa sellasen ku haluaa mutta esim. mulle riittää supermoto...nyt on ktm smc 690 -08 ja ei ole kateudesta kiinni, jos nyt myyn tuon niin saan sillä rahalla busankin eli ei ole siitä kiinni vaan siitä että tekeekö 300km/h kulkevalla mitään??? esim. 1250 bandiitti on ihan riittävä suomeen, saa silläkin kortin ja hengen pois..jopa tuolla kottaraisellanikin...pelkkää henkselin paukutusta tuommonen "kellä kulkee kovempaa" kinastelu

        Hayabusa on paras kaikista.


      • >>TurbotOn<<
        kippari10 kirjoitti:

        Tässä vähän modattu busa, huiput 411 km/h.
        Onhan noi Kasawikatkin nopeita, mut ei pärjää busalle aerodynamiikaltaan.
        Esimerkkinä tuore Bike lehden testi jossa Busa rullaa 225 km/h nopeudesta pysähdyksiin 160 metriä pidemmälle kuin zzr 1400.
        Totuushan on , että jos lasketaan ilmanvastusta 10% vaikutus on sama kuin lisättäisiin tehoa 33%. http://www.motorcycle.com/manufacturer/suzuki/one-fast-busa-16429.html

        ...niin että 225km/h-nopeudessa ja siitä alaspäin ei ilmanvastuksella ole enää niin suurta merkitystä kuin kovemmissa nopeuksissa. Ilmanvastushan nousee nopeuden neliössä. Eiköhän tuon rullauskokeen tuloksiin vaikuta enemmänkin muut "vastukset" kuin ilmanvastus?! Ihan lähtien renkaan ilmanpaineista ja vaikkapa ketjujen kireys/kunto. Huonokuntoisten ketjujen vastus on jo vaikuttava tekijä sekin.


      • Hayapusaton
        Nimetön kirjoitti:

        Hayabusa on paras kaikista.

        Hayapusalla irtoaa myös pimmppiä...ei välttämättä kuskille,kun se vaan aina ajelee,mutta sen vaimo pyllisti sillä aikaa mulle.


      • koska
        Hayapusaton kirjoitti:

        Hayapusalla irtoaa myös pimmppiä...ei välttämättä kuskille,kun se vaan aina ajelee,mutta sen vaimo pyllisti sillä aikaa mulle.

        busanisteilla on hyvä maku ja niiden muijat kelpaa myös muille.


      • Busakuski...
        Hayapusaton kirjoitti:

        Hayapusalla irtoaa myös pimmppiä...ei välttämättä kuskille,kun se vaan aina ajelee,mutta sen vaimo pyllisti sillä aikaa mulle.

        ...kävi sillä aikaa polkemassa yhtä Rouvaa, joka valitteli munattoman ukkonsa ikuiseksi haaveeksi jääneitä pyöränostopuheita. Olisko sama tapaus?


      • ole kuullut
        täytyy olla kirjoitti:

        aika peli. Hintaa olis lähes 50 donaa ja nopeutta likemmäs neljäsataa, ellei ylikin.

        ikinä MV AGUSTASTA?


      • Nimetön
        ole kuullut kirjoitti:

        ikinä MV AGUSTASTA?

        Fiat mieleen. Fy fan.


      • mie vuan
        eräs ukkeli kirjoitti:

        Tuskinpa arvostelijat kateudesta kirjoittelevat. Busa on yhtä halpa/kallis kuin moni 600cc pyörä. Melkein jokainen rahalla mitattuna ylettää siis siihen "salaperäiseen" Hayabusaan.

        Kyllä kyse mun mielestä on siitä, että loppujen lopuksi tollainen iso ja raskas pyörä sopii aika harvalle. Itse olen myös kokeillut molemmat versiot, en huomaa niissä keskenään normaalissa ajossa eroja enkä pidä sitä itelleni sopivana omaan ajamiseeni kankeuden takia. Sitä se nimittäin on niin tallissa siirrellessä kuin taajamassa.

        Sitten kun aletaan puhua uudesta 30 tonnin Maxista ja edelleen vaikkapa 90 tonnin Ducatin Desmosedicistä ostajaehdokkaat alkavat harvenemaan jo lompakon takia. Sitten ehkä alkaa tavallisella jässikällä kateus tulla mukaan. Kyllä useimmat sellaisetkin halutessaan saavat.

        mallin välillä huomaa ero, niin ehkä kannattaisi miettiä oletko oikea ihminen puhumaan tästä asiasta...
        Mutta näinhän se menee. Ne jotka ovat joskus kuulleet/lukeneet/istuneet päällä ovat parhaita tietäjiä.
        Aika kumma että mielestäsi busa on kankea ja raskas. Vaimonikin pitää pyörästä ja se on kaikkea muuta kuin väittämääsi. No, paikoillaan liikutellessa painon tuntee, muualla ei. Ei se mikään ratapyörä ole tietenkään, mutta naurattaa kun kaiken maailman koijarit höpöttävät rata-ajamisesta ja eivät tiedä siitä mitään. Siksi minä en siitä puhu. Matti Salonen (yli 60v) on ajanut minusta ohi Alastarossa, kun sillä oli joku hidas lussu ja minä ajoin Ducatilla. Olen kuitenkin ajanut 9v asti ja nyt olen 46.... Ja ei ole ollut katkoja ajamisessa kuin talvisin (nuorempana ei silloinkaan).
        Höpötelkää ihan mitä huvittaa, mutta olisi kiva, jos jättäisitte sellaiset asiat pois jutuistanne, joihin teillä ei ole mitään "ammattitaitoa".
        Siinä olet oikeassa, että kallis se busa ei ole. Mutta todella mahtava ajoi yksin tai kaksin tai vielä kamat päällä. Uusi malli käänty mutkiin kuin itsestään ja moottorissa on uskomaton vääntö huipputehosta puhumattakaan. Erittäin hieno paketti.


      • mie vuan
        juurikin tällätavallanäin kirjoitti:

        Tekeekö suomessa mitään näillä hajapusseilla ja zztop 1400??? tai vaikka nuorison suosimilla kikseri 1000 r1 yms?? kivoja varmasti ajaa mutta moni työntää päivittäin vaikka töihin mennessä 300km/h??? onhan sitä kivaa sanoa että joo mul on busa tai mul on r1...toki jokainen ostaa sellasen ku haluaa mutta esim. mulle riittää supermoto...nyt on ktm smc 690 -08 ja ei ole kateudesta kiinni, jos nyt myyn tuon niin saan sillä rahalla busankin eli ei ole siitä kiinni vaan siitä että tekeekö 300km/h kulkevalla mitään??? esim. 1250 bandiitti on ihan riittävä suomeen, saa silläkin kortin ja hengen pois..jopa tuolla kottaraisellanikin...pelkkää henkselin paukutusta tuommonen "kellä kulkee kovempaa" kinastelu

        ajatko autollasi ja sillä kottaraisellasi aina kaasu pohjassa? Mikä ihme siinä on, että aina tämä keskustelu käätyy tälläiseksi?
        Jos haluaa busan, ostaa busan. Jos haluaa ajaa yksin naru kireällä, niin sitten vaikka scootteri.
        Ja NYT TAAS NAURATTAA: bandiitti on varmaan ihan kiva pyörä, mutta ei kiinnosta. Ajettavuus, suorituskyky, jarrut ja ulkonäkö eivät iske minuun. Oletko siis sitä mieltä että sinä tiedät paremmin mitä muut haluavat?
        Siitä olen samaa mieltä että se mikä kulkee koviten on hieman lapsellista. Mutta joillekin se on tärkeää. Sallittakoon se heille.
        Aion kyllä itsekin käydä kokeilemassa mitä kulkee LENTOKENTÄLLÄ kun saan viime syksynä ostamani healtechin asennettua.


      • juhannus kastaja
        ole kuullut kirjoitti:

        ikinä MV AGUSTASTA?

        Sen tiedän, että siinä ei ole nopeudenrajoitinta ja siihen 2 kamat on mahdoton yhtälö. Kaiken lisäksi ajoasento on sitten tosi tiukka ja matala.
        Mitä muuta tahdot tietää? Ai niin, hintakin on sellainen että jos olisi halvempi kuin uus busa, niin saattasin ostaa kakkospyöräksi. Sitä hintaa en ikinä maksaisi mitä haluavat.


      • se ukkeli
        mie vuan kirjoitti:

        mallin välillä huomaa ero, niin ehkä kannattaisi miettiä oletko oikea ihminen puhumaan tästä asiasta...
        Mutta näinhän se menee. Ne jotka ovat joskus kuulleet/lukeneet/istuneet päällä ovat parhaita tietäjiä.
        Aika kumma että mielestäsi busa on kankea ja raskas. Vaimonikin pitää pyörästä ja se on kaikkea muuta kuin väittämääsi. No, paikoillaan liikutellessa painon tuntee, muualla ei. Ei se mikään ratapyörä ole tietenkään, mutta naurattaa kun kaiken maailman koijarit höpöttävät rata-ajamisesta ja eivät tiedä siitä mitään. Siksi minä en siitä puhu. Matti Salonen (yli 60v) on ajanut minusta ohi Alastarossa, kun sillä oli joku hidas lussu ja minä ajoin Ducatilla. Olen kuitenkin ajanut 9v asti ja nyt olen 46.... Ja ei ole ollut katkoja ajamisessa kuin talvisin (nuorempana ei silloinkaan).
        Höpötelkää ihan mitä huvittaa, mutta olisi kiva, jos jättäisitte sellaiset asiat pois jutuistanne, joihin teillä ei ole mitään "ammattitaitoa".
        Siinä olet oikeassa, että kallis se busa ei ole. Mutta todella mahtava ajoi yksin tai kaksin tai vielä kamat päällä. Uusi malli käänty mutkiin kuin itsestään ja moottorissa on uskomaton vääntö huipputehosta puhumattakaan. Erittäin hieno paketti.

        Pyörä kiinnosti minuakin osittain maineensa takia. Piti olla niin hyvä kaikessa. Ajoin peräkkäin molemmat mallit. Tunnin lenkit. Vanha oli n. 20t ajettu ja uusi testipyörä n. 5t ajettu. En kyllä huomannut mitään konkreettista eroa ajossa. Sama pyörähän se uusikin on runkoa myöten. Konetta 41cc kasvatettu, etujarrusatulat vaihdettu ja muutama muoviosa muokattu uusiksi...mielikuvammehan saammekin jokainen muodostaa ihan itse.

        Jollekin se sopii, minua ei sytyttänyt yhtään.


      • mie vuan
        se ukkeli kirjoitti:

        Pyörä kiinnosti minuakin osittain maineensa takia. Piti olla niin hyvä kaikessa. Ajoin peräkkäin molemmat mallit. Tunnin lenkit. Vanha oli n. 20t ajettu ja uusi testipyörä n. 5t ajettu. En kyllä huomannut mitään konkreettista eroa ajossa. Sama pyörähän se uusikin on runkoa myöten. Konetta 41cc kasvatettu, etujarrusatulat vaihdettu ja muutama muoviosa muokattu uusiksi...mielikuvammehan saammekin jokainen muodostaa ihan itse.

        Jollekin se sopii, minua ei sytyttänyt yhtään.

        ymmärtää, että mainitsemillasi muutoksilla ei olsi mitään merkitystä. Toiseksi unohdat etupään muutoksen, joka on todella merkittävä ero vanhaan myös. Lisäksi takahaarukkaa on muutettu. Juu, turhaan ne muutoksia tekee... Kehuihan täällä joku että 20v vanha cbr on parempi kaikessa kuin uusi XX.... Noi jutut menee ihan samaan settiin.
        Lisäksi voin kertoa, että Moottorille on todellakin tehty muutakin kuin laitettu 41cc lisää kuutioita. Mutta turhia ne ovat siis olleet kun sinä et ole niitä huomannut....
        Mutta mulle se on ihan sama....


    • H:ki

      Miksiköhän nuo mikakalliot ja muut rossit ajele
      Busalla ? Itse käyn soralla ja montuilla ajamassa
      Kotarilla, veikkaisin että olen nopeampi siellä kuin yksikään Busa. Kaupungissa veikkaisin että joku kuussatanen ärräpyörä pesee kaikki muut.
      Ehkä kun mennään suoraan pari kilsaa jossain radalla, niitä suomessakin kun on esim...,
      niin siellä Busa on varmaan hyvä, kunhan muistaa jarruttaa vähän aikaisemmin kuin muut.
      Eurooppaan löytyy varmaan mukavempia pelejä, varsinkin jos on kyytiläinen, vai ajetaanko siellä koko ajan 300 lasissa ?
      Lappiin on mukava lähteä maantie enskalla.
      En tahallani kiusaa ketään, mutta mihin tuota Busaa oikein tarvitaan ?

      • mie vuan

        parempaa pyörää kaikkeen ajoon saa etsiä. On helppo ajaa ja erittäin hyvä myös matkustajalle. Montulla en käy ja kaupungissa (Stadissa) harvoin ja silloinkaan ei tule mieleen vaihtaa pyörää pelkästään siksi että nakkarille kääntys herkemmin ja olis kevyempi työntää kun hajoaa...
        Suurin osa näistä "asiantuntijoista" ei ole ajanut metriäkään busalla ja silti löytyy tietoa. Itse olen ajanut vanhalla mallilla yli 70tkm riemuissani ja tällä uudella todella upealla mallilla yli 13tkm. Tuli käytyä Romaniassa, Bulgariassa, Turkissa ja Kreikassa 2 paljon kamaa päällä ja missään vaiheessa ei tullut mieleen että olis pitänyt ostaa joku muu laite. OK, GW:llä olis ollu varmasti vielä mukavampaa tuolla, mutta kun se on alle puolet yleensä vuoden ajoista, niin sitten taas sillä ei olis niin kiva ajella täällä mutkateitä. Kuten sanoin, busa ei ole ratapyörä, mutta kun en ole ratakuskikaan, niin en takuulla saa edes tuon pyörän ominaisuuksista kaikkea irti. Ja epäilen että 99,9% teistä muistakaan ei siihen kykene.
        Ja missä mikakalliot tai rossit ko. pyörällä ajaisivat? Kisoissa vai? Vai siviilissä? Mikalla ei edes tietääkseni ole siviilipyörää ja jos olisi, niin mitäs luulisit Ducatin tai rossin tapauksessa Yammun asiasta tuumivan? PÖH. Hitto mitä juttuja. Näitä kun lukee, niin kaikki ovat mielestään ratakuskeja ja tietävät ajamisesta kaiken.
        Pyöriä ostetaan muuhunkin käyttöön kuin radalle. Mulla on siihen hommaan rgv250, Busaa en todellakaan vie radalle. Siinä saattaa kesä mennä sivu suun, kun sen kippaa jonnekin sopivasti...
        Miksi muuten enskoja käytetään maantieajoon? Nehän ovat hiekkateille tarkoitettuja, vai veteletkö lappiin hiekkateitä?


      • Joo,joo

        Noilla monttumiehillä on jonkinlainen kompleksi.
        Ei minua monttu kiinnostaa, seiltä voisin korkeintaan hakea soraa, muuten pysyn kyllä mielellään pois sieltä. Busalla on nautinto ajaa ja samalla nauttia maisemista.


      • jos
        mie vuan kirjoitti:

        parempaa pyörää kaikkeen ajoon saa etsiä. On helppo ajaa ja erittäin hyvä myös matkustajalle. Montulla en käy ja kaupungissa (Stadissa) harvoin ja silloinkaan ei tule mieleen vaihtaa pyörää pelkästään siksi että nakkarille kääntys herkemmin ja olis kevyempi työntää kun hajoaa...
        Suurin osa näistä "asiantuntijoista" ei ole ajanut metriäkään busalla ja silti löytyy tietoa. Itse olen ajanut vanhalla mallilla yli 70tkm riemuissani ja tällä uudella todella upealla mallilla yli 13tkm. Tuli käytyä Romaniassa, Bulgariassa, Turkissa ja Kreikassa 2 paljon kamaa päällä ja missään vaiheessa ei tullut mieleen että olis pitänyt ostaa joku muu laite. OK, GW:llä olis ollu varmasti vielä mukavampaa tuolla, mutta kun se on alle puolet yleensä vuoden ajoista, niin sitten taas sillä ei olis niin kiva ajella täällä mutkateitä. Kuten sanoin, busa ei ole ratapyörä, mutta kun en ole ratakuskikaan, niin en takuulla saa edes tuon pyörän ominaisuuksista kaikkea irti. Ja epäilen että 99,9% teistä muistakaan ei siihen kykene.
        Ja missä mikakalliot tai rossit ko. pyörällä ajaisivat? Kisoissa vai? Vai siviilissä? Mikalla ei edes tietääkseni ole siviilipyörää ja jos olisi, niin mitäs luulisit Ducatin tai rossin tapauksessa Yammun asiasta tuumivan? PÖH. Hitto mitä juttuja. Näitä kun lukee, niin kaikki ovat mielestään ratakuskeja ja tietävät ajamisesta kaiken.
        Pyöriä ostetaan muuhunkin käyttöön kuin radalle. Mulla on siihen hommaan rgv250, Busaa en todellakaan vie radalle. Siinä saattaa kesä mennä sivu suun, kun sen kippaa jonnekin sopivasti...
        Miksi muuten enskoja käytetään maantieajoon? Nehän ovat hiekkateille tarkoitettuja, vai veteletkö lappiin hiekkateitä?

        busan omistaminen on noin vaikeeta, että täytyy jokaiselle vakuutella sen hyvyyttä, niin en ikinä hommaa sellaista. Varmaan on hyvä pyörä, mutta eikös se riitä kun sinä olet siihen tyytyväinen.


      • mie vuan
        jos kirjoitti:

        busan omistaminen on noin vaikeeta, että täytyy jokaiselle vakuutella sen hyvyyttä, niin en ikinä hommaa sellaista. Varmaan on hyvä pyörä, mutta eikös se riitä kun sinä olet siihen tyytyväinen.

        mutta ei kai siitä mitään haittaa ole, jos oion selkeästi vääriä käsityksiä? Ja ihan hyvä jos et osta bussia. Ja se tieto ei muutenkaan voisi kiinnostaa yhtään minua.
        P.S Busan omistaminen on todella helppoa.


      • tunnu
        mie vuan kirjoitti:

        mutta ei kai siitä mitään haittaa ole, jos oion selkeästi vääriä käsityksiä? Ja ihan hyvä jos et osta bussia. Ja se tieto ei muutenkaan voisi kiinnostaa yhtään minua.
        P.S Busan omistaminen on todella helppoa.

        olevan kun täällä ns. aika miehen pitää keuhkota jokaiselle joka siitä jotain negatiivistä löytää. Jos sinä siitä tykkäät, se ei tarkoita että kaikkien täytyy siitä pitää.


      • mie vuan
        tunnu kirjoitti:

        olevan kun täällä ns. aika miehen pitää keuhkota jokaiselle joka siitä jotain negatiivistä löytää. Jos sinä siitä tykkäät, se ei tarkoita että kaikkien täytyy siitä pitää.

        ole siitä. Mutta jos väitetään että "mihin tuollaista pyörää tarvitaan" tai " yhden tarkoituksen pyörä" jne, niin mitä keuhkoamista on kertoa että asia ei todellakaan ole noin? Sen verran paljon olen ajanut myös busseilla että tiedän mikä on totta ja mikä ei. Jos se sinun mielestäsi on keuhkoamista, niin mulle se on ihan sama. Minä kirjoittelen tänne silloin kun huvittaa ja "keuhkoan" jos haluan.
        Milloinkaan EN ole väittänyt että juuri busa olisi se ainut oikea pyörä kaikille. Enkä koskaan sanoisi oikeasti että jonkun muun pyörä on turha tai sillä ei voi tehdä sitä tai tätä tai se on tarkoitettu vain siihen tai tähän.
        Jokainen saa ihan vapaasti ajaa vaikka Uralilla, ei kiinnosta, mutta jos joku "tietäjä" joka on joskus nähnyt pyörän käy kertomaan sen ominaisuuksista tai niiden puutteesta, niin takuulla oikaisen vaikka miten SINÄ sen keuhkoamiseksi mieltäisit. Hyvää kevättä!


      • ota ihan
        mie vuan kirjoitti:

        ole siitä. Mutta jos väitetään että "mihin tuollaista pyörää tarvitaan" tai " yhden tarkoituksen pyörä" jne, niin mitä keuhkoamista on kertoa että asia ei todellakaan ole noin? Sen verran paljon olen ajanut myös busseilla että tiedän mikä on totta ja mikä ei. Jos se sinun mielestäsi on keuhkoamista, niin mulle se on ihan sama. Minä kirjoittelen tänne silloin kun huvittaa ja "keuhkoan" jos haluan.
        Milloinkaan EN ole väittänyt että juuri busa olisi se ainut oikea pyörä kaikille. Enkä koskaan sanoisi oikeasti että jonkun muun pyörä on turha tai sillä ei voi tehdä sitä tai tätä tai se on tarkoitettu vain siihen tai tähän.
        Jokainen saa ihan vapaasti ajaa vaikka Uralilla, ei kiinnosta, mutta jos joku "tietäjä" joka on joskus nähnyt pyörän käy kertomaan sen ominaisuuksista tai niiden puutteesta, niin takuulla oikaisen vaikka miten SINÄ sen keuhkoamiseksi mieltäisit. Hyvää kevättä!

        liian tosissaan tätä touhua. Pojat vaan vinguttaa sinua. Koita pysyä uralla, kun ajo kausi alkaa. Alan lehtien mukaan aika sivu tuuli herkkä peli.


      • Lukee
        ota ihan kirjoitti:

        liian tosissaan tätä touhua. Pojat vaan vinguttaa sinua. Koita pysyä uralla, kun ajo kausi alkaa. Alan lehtien mukaan aika sivu tuuli herkkä peli.

        Käy lukee viimeinen Bike erikoisliite, siellä kerrotaan mikä moottoripyörä on suurin, nopein ja paras. Jaa että mikä pyörä?
        No tietysti Suzuki Hayabusa.Heh..heh


      • ihan ymmärrä lukemaasi
        Lukee kirjoitti:

        Käy lukee viimeinen Bike erikoisliite, siellä kerrotaan mikä moottoripyörä on suurin, nopein ja paras. Jaa että mikä pyörä?
        No tietysti Suzuki Hayabusa.Heh..heh

        tai olet jättänyt osan Biken jutusta lukematta.


      • mie vuan
        ota ihan kirjoitti:

        liian tosissaan tätä touhua. Pojat vaan vinguttaa sinua. Koita pysyä uralla, kun ajo kausi alkaa. Alan lehtien mukaan aika sivu tuuli herkkä peli.

        tietääkseni olen vain kumonnut väitteitä. Jos se on vakavasti ottamista, niin jälleen kerran: ihan sama. Kirjoitan silloin kun itse haluan. En todellakaan ala sinulta kysymään lupaa. Ja varmasti pysyn tiellä. Ei ole ollut tapana ajella muualla kuin tiellä. Sivutuulesta en sitten tiedä. Kaippa se sitten vie pyörän ojaan... Kun on ALAN lehtien mukaan (eli bike) niin herkkä.


      • joo,joo
        mie vuan kirjoitti:

        tietääkseni olen vain kumonnut väitteitä. Jos se on vakavasti ottamista, niin jälleen kerran: ihan sama. Kirjoitan silloin kun itse haluan. En todellakaan ala sinulta kysymään lupaa. Ja varmasti pysyn tiellä. Ei ole ollut tapana ajella muualla kuin tiellä. Sivutuulesta en sitten tiedä. Kaippa se sitten vie pyörän ojaan... Kun on ALAN lehtien mukaan (eli bike) niin herkkä.

        Sivutuuliherkyys on hölynpölyä.
        Ei haitanut vielä 300km vauhdissa.Heh..heh


      • näinhän
        mie vuan kirjoitti:

        tietääkseni olen vain kumonnut väitteitä. Jos se on vakavasti ottamista, niin jälleen kerran: ihan sama. Kirjoitan silloin kun itse haluan. En todellakaan ala sinulta kysymään lupaa. Ja varmasti pysyn tiellä. Ei ole ollut tapana ajella muualla kuin tiellä. Sivutuulesta en sitten tiedä. Kaippa se sitten vie pyörän ojaan... Kun on ALAN lehtien mukaan (eli bike) niin herkkä.

        se tietysti menee.


      • Huvittaa
        mie vuan kirjoitti:

        tietääkseni olen vain kumonnut väitteitä. Jos se on vakavasti ottamista, niin jälleen kerran: ihan sama. Kirjoitan silloin kun itse haluan. En todellakaan ala sinulta kysymään lupaa. Ja varmasti pysyn tiellä. Ei ole ollut tapana ajella muualla kuin tiellä. Sivutuulesta en sitten tiedä. Kaippa se sitten vie pyörän ojaan... Kun on ALAN lehtien mukaan (eli bike) niin herkkä.

        Kun lukee tämän palstan juttuja,näyttää vahvasti siltä,että pyörässä on jotain vialla,kun poikien pitää todistella jatkuvasti toisilleen,että kyllä hajapusa on sitten hyvä. En ole huomannut muitten suzukimallien kohdalla samanlaista höyryämistä,vaikka esim. GSXR on paljon parempi ajaa.Sanon vaan, että onpa lapsellisia kavereita.


      • joukkoon !!!!!! ?????
        Huvittaa kirjoitti:

        Kun lukee tämän palstan juttuja,näyttää vahvasti siltä,että pyörässä on jotain vialla,kun poikien pitää todistella jatkuvasti toisilleen,että kyllä hajapusa on sitten hyvä. En ole huomannut muitten suzukimallien kohdalla samanlaista höyryämistä,vaikka esim. GSXR on paljon parempi ajaa.Sanon vaan, että onpa lapsellisia kavereita.

        Ostin eilen v 05 / 12 000 km busan pois pyörimästä.

        muitakin malleja ja merkkejä oli mietinnässä, mutta veikkaisin, että pitkälle kympille on tuossa pyörässä riittämiin vastinetta.

        Maku ym asiat ovat jokaisen henkilökohtainen asia. olen jo 45 vee ikävuoden ja 27 vee ajovuoden aikana tavannut monia monia ihania filloja, mutta ajan ja rahan ollessa rajallisia on yleensä ollut max kaksi pyörää yhtäaikaa. Eli grossi-/enduro- ja katu-/matkapyörä. Jos olsisi mahdollista, niin itsellä olisi JATKUVASTI

        enduro
        matkapyörä
        radalle toosi kyykky
        kioskille käyntiin naku

        Ja näin onkin jahka kasvan isoksi ja rikkaaksi :)

        ps: oma pyörä ei muutu paremmaksi muita haukkumalla :)


      • ihan varma
        Huvittaa kirjoitti:

        Kun lukee tämän palstan juttuja,näyttää vahvasti siltä,että pyörässä on jotain vialla,kun poikien pitää todistella jatkuvasti toisilleen,että kyllä hajapusa on sitten hyvä. En ole huomannut muitten suzukimallien kohdalla samanlaista höyryämistä,vaikka esim. GSXR on paljon parempi ajaa.Sanon vaan, että onpa lapsellisia kavereita.

        Ettei se sun ajama Suzuki oli PV?


      • Päästäinen
        ihan varma kirjoitti:

        Ettei se sun ajama Suzuki oli PV?

        MAAILMAN PASKIN KETJU!


      • just silleen
        joukkoon !!!!!! ????? kirjoitti:

        Ostin eilen v 05 / 12 000 km busan pois pyörimästä.

        muitakin malleja ja merkkejä oli mietinnässä, mutta veikkaisin, että pitkälle kympille on tuossa pyörässä riittämiin vastinetta.

        Maku ym asiat ovat jokaisen henkilökohtainen asia. olen jo 45 vee ikävuoden ja 27 vee ajovuoden aikana tavannut monia monia ihania filloja, mutta ajan ja rahan ollessa rajallisia on yleensä ollut max kaksi pyörää yhtäaikaa. Eli grossi-/enduro- ja katu-/matkapyörä. Jos olsisi mahdollista, niin itsellä olisi JATKUVASTI

        enduro
        matkapyörä
        radalle toosi kyykky
        kioskille käyntiin naku

        Ja näin onkin jahka kasvan isoksi ja rikkaaksi :)

        ps: oma pyörä ei muutu paremmaksi muita haukkumalla :)

        Joo, turha noista on vääntään mikä on just se ainoa ja oikea m-pyörä. Eikös mopo osteta käyttötarkotuksen mukaan? Endurolla metsään ja lyhyille matkoille, ja isot matkapyörät pitemmille asfaltti teille?
        Itselläni on just 125 enska metsäpoluille ja 1100 f muuhun ajoon. Ja jos sitä olis oikein rikas mies niin ostelishan sitä tallin täyteen joka lähtöön passeleita mopoja.


      • ei ole
        Huvittaa kirjoitti:

        Kun lukee tämän palstan juttuja,näyttää vahvasti siltä,että pyörässä on jotain vialla,kun poikien pitää todistella jatkuvasti toisilleen,että kyllä hajapusa on sitten hyvä. En ole huomannut muitten suzukimallien kohdalla samanlaista höyryämistä,vaikka esim. GSXR on paljon parempi ajaa.Sanon vaan, että onpa lapsellisia kavereita.

        sen kummemmin höyrytty. Paitsi noi jotka väittävät asioista joista ei edes ole omakohtaista kokemusta. Mutta jos satuit kuitenki lukeen koko setin, niin huomasit, että ainakaan busan puolustajat eivät ole väittäneet yhdessäkään viestissä että busa olisi paras ajaa. Ainoastaan mitä löysin oli, että 2 kamat päällä se on erittäin hyvä ja sit toinen oli että pitkässä matkassa se on sitä myös yksin. Lopun olet mielestäni kuvitellut.
        Mun mielestä busa on huipputuote. Se on tarkoitettu aikuisille ihmisille, ei millekään pompperille. Jokainen ajaa millä ajaa, kaikki ovat varmasti omaan makuun, mut ei kuitenkaan viitsittäs lähtee tolle "toi on paska, toi on ruma, toi ei kulje" jne. linjalle. Joillekin toisten mollaaminen on kivaa, suosittelen hoitoon menoa. Mielestäni osoittaa jonkin moista vikaa jossakin....
        Vielä ihan huvikseni kysyisin, että missä mainitsemasi gsxr on sitten parempi? Ja miksi sinä et ole lapsellinen, kun väität tuollaista?


    • Buwasaki

      Tulin pitkästä aikaa katsomaan näitä palstoja,
      kun muutama vuosi sitten paloi hihat näihin tietäjiin, jollainen paskahousu minäkin taidan olla. Halusin kuitenkin vielä kirjoittaa kun täällä näyttää olevan sota päällänsä, kuten ennenkin, busa-kawa linjoilla..
      Mulla on nyt ollut tupla X, 12 R, Busa, kaikki nuo 2 vuotta, nyt viime kesä ZZR 1400.
      XX on varma pyörä, käy kaikkialle, mutta ei oikein hyvä missään. Minun mielestä Busa on parempi kaupan versiona kuin ZZR, mutta ZZR lähenee kovasti kun pari tonnia sijoittaa. Pieni pettymys uutena, puhuttiin paljon, mutta ei.
      Paras pyörä, huom, minulle on ollut 12 R !
      Huonot jarrut siinä oli, kuten muissakin em pyörissä, XX jarrut kuitenkin parhaat.
      Kaiken kaikkiaan, nämä pyörät on niin lähellä
      toisiaan että pullistelu suuntaan tai toiseen ei ehkä kannata. Joku voi joskus sopia fyysisesti paremmin käteen. Mun seuraava pyörä taitaa olla
      BMW 1300 S, mitäs sanotte ?

      • uskonut

        että sulla niin pieni on että oikein pemari täytyy hommata. Otan osaa.


    • Ei lähekkää...

      Ite en oo koskaan ajanu Hayabusaa, mutta en uskltais ajaakkaan, on kuulemma peto menemään, yhel kaveril on jonka tunnen jotenkin. Onhan se pelottavan näkönenkin ja kulkee kulemma yli 300 huh huh!! Mulle riittää Yamaha Neos, jos oon vähä viilaamalla saanu irti jotain 80 kilometriä tunnissa. Hajabusa on kyllä raju rauta!

    • 14 kpl

      Luin näitä juttuja,enkä jaksa ymmärtää joittenkin kavereitten vaahtoamista tuosta hayabusasta. Olen ajanut hayabusalla ja hyvin monella muullakin merkillä ja tämä busa on enintään keskinkertainen ajo-ominaisuuksiltaan. Huvittaa tuollainen yhden asian liike,kannattaisi kokeilla muitakin,niin jospa se näkemys siitä avartuisi. Mitä helvetin väliä on sillä, kulkeeko joku 300 vai 250,jokatapauksessa enemmän painaa tällaiselle paljon ajaneelle ajo-ominaisuudet.

      • juhannus kastaja

        on hyvä ja eritoten hyvä ajaa, niin miksi sitä ei voisi kehua?
        Ja on aika nonella pyörällä tullut tässä "uran" aikana ajettua... Urani alkoi 35v sitten Honda ss90:llä....
        Kuten jo monikin on täällä vastannut, niin eiän sillä absoluuttisella huippunopeudella ole menrkitystä kuin hupimielessä. Mutta jos haluaa busan, niin pitäisikö siitä siiten tiputtaa tehoja jolloin se ei enää olisi busa? Vai miten tämän voi käsittää? Eli ei tota voi ostaa kun se kulkee liikaa?
        Ja luulisi sinunkin ymmärtävän tuolla kokemuksellasi, että jos pyörä kulkee yksin 300, niin sillä on todella kiva pitää 160-250 matkanopeuksia. Ainakin itse olen vuosien varrella ajanut sellaisilla pyörillä jotka olivat käytännössä sellaisia, että yksin kulki, mutta kaksin se olikin sitten jo ihan muuta. Sitä en enää halua. Vaikkakin noiden nopeuksien ajaminen onkin raskasta, niin on se vaan mahtavaa, kun voima ei lopu missään tilanteessa ja se jaksaa kantaa kuorman alustansa puolesta ja on vielä hyvä ajaa. Moni pyörä on hyvä ajaa YKSIN, mutta kaksin tai kuorman kanssa tilanne muuttuu totaalisesti.
        Ainahan näillä palstoilla pyritään herättämään keskustelua hehkuttamalla juttuja, niin että kaltaisesi pääsisivät sitten kertomaan omia mielikuviaan.... Jokainen tavallaan ja eihän näitä pakko ole lukea?


      • Nyt on
        juhannus kastaja kirjoitti:

        on hyvä ja eritoten hyvä ajaa, niin miksi sitä ei voisi kehua?
        Ja on aika nonella pyörällä tullut tässä "uran" aikana ajettua... Urani alkoi 35v sitten Honda ss90:llä....
        Kuten jo monikin on täällä vastannut, niin eiän sillä absoluuttisella huippunopeudella ole menrkitystä kuin hupimielessä. Mutta jos haluaa busan, niin pitäisikö siitä siiten tiputtaa tehoja jolloin se ei enää olisi busa? Vai miten tämän voi käsittää? Eli ei tota voi ostaa kun se kulkee liikaa?
        Ja luulisi sinunkin ymmärtävän tuolla kokemuksellasi, että jos pyörä kulkee yksin 300, niin sillä on todella kiva pitää 160-250 matkanopeuksia. Ainakin itse olen vuosien varrella ajanut sellaisilla pyörillä jotka olivat käytännössä sellaisia, että yksin kulki, mutta kaksin se olikin sitten jo ihan muuta. Sitä en enää halua. Vaikkakin noiden nopeuksien ajaminen onkin raskasta, niin on se vaan mahtavaa, kun voima ei lopu missään tilanteessa ja se jaksaa kantaa kuorman alustansa puolesta ja on vielä hyvä ajaa. Moni pyörä on hyvä ajaa YKSIN, mutta kaksin tai kuorman kanssa tilanne muuttuu totaalisesti.
        Ainahan näillä palstoilla pyritään herättämään keskustelua hehkuttamalla juttuja, niin että kaltaisesi pääsisivät sitten kertomaan omia mielikuviaan.... Jokainen tavallaan ja eihän näitä pakko ole lukea?

        Vaihdoin hajapusan kunnon moottoripyörään. Ensikesänä ajan Jytäjammulla,joten turha tulla ryttyilemään.


      • sinä
        Nyt on kirjoitti:

        Vaihdoin hajapusan kunnon moottoripyörään. Ensikesänä ajan Jytäjammulla,joten turha tulla ryttyilemään.

        Luulen kyllä että vaihdoit Tunturi Tigerin
        Suzuki PV-hen.


      • ehtinyt
        Nyt on kirjoitti:

        Vaihdoin hajapusan kunnon moottoripyörään. Ensikesänä ajan Jytäjammulla,joten turha tulla ryttyilemään.

        sillä Jammulla ajaa? Meinaan kun kehut sitä hyväksi, jota se varmasti onkin... Mutta aika hauska juttu, että voi verrata jos ei ole vielä edes sillä ajanut?


      • jytäjammua
        Nyt on kirjoitti:

        Vaihdoin hajapusan kunnon moottoripyörään. Ensikesänä ajan Jytäjammulla,joten turha tulla ryttyilemään.

        ei ole enää vuosiin tehty. Ostit siis ikivanhan klassikon, onnea!


      • Ymmärä
        jytäjammua kirjoitti:

        ei ole enää vuosiin tehty. Ostit siis ikivanhan klassikon, onnea!

        Että tämä kaveri on kuullut kavereista että on olemassa jytäjammu. Tämä on mopopoikien juttuja.


    • Yesssss!!

      NYT PUHUT ASIAA!!! En tiedä pyöristä mitää, enkä ole koskaan ajanut mopoa isommalla pelillä. Mutta on se niin hiton sexyn näköinen tuo uusi Hayabusa!
      Ja taitaa olla niillä ajajatkin..

      t. Tyttönen Turuust

      • Kiimanen polkija

        Kertoo tyttö jolla kasvaa busan mittanen penis.


    • 10-RR
      • Repa-79

        Mikäs ihme toi on? 10R:ssä on enemmän tehoa ja on yli 40kg kevyempi kuin busa,eihän tommonen viime vuosituhannen tekniikkaa sisältävä touringmopo voi millään pärjätä uusille kilokyykyille.


      • raastupa
        Repa-79 kirjoitti:

        Mikäs ihme toi on? 10R:ssä on enemmän tehoa ja on yli 40kg kevyempi kuin busa,eihän tommonen viime vuosituhannen tekniikkaa sisältävä touringmopo voi millään pärjätä uusille kilokyykyille.

        enemmän tehoa.


      • 10-RR
        raastupa kirjoitti:

        enemmän tehoa.

        Riippuu Busan vuosimallista. Ekan mallisarjan Busalle ilmoitettiin tehoja 175hv,2008 lähtien 198 hv. Kawa ilmoittaa huipputehoksi 200 mutta se on nk.ram air-tehoa joten moottoriteho ilman "ajoviimaturboa" lienee 185hv:n luokilla. Painoa 10-Ärrällä taitaa olla lähemmäs 40 kiloa vähemmän.


      • kisakuski
        10-RR kirjoitti:

        Riippuu Busan vuosimallista. Ekan mallisarjan Busalle ilmoitettiin tehoja 175hv,2008 lähtien 198 hv. Kawa ilmoittaa huipputehoksi 200 mutta se on nk.ram air-tehoa joten moottoriteho ilman "ajoviimaturboa" lienee 185hv:n luokilla. Painoa 10-Ärrällä taitaa olla lähemmäs 40 kiloa vähemmän.

        noissa nopeuksissa vaikuta huippunopeuteen... Jos kiihdytys on lyhyt, niin varmasti kymppi saa kovemman nopeuden.
        Noissa nopeuksissa voima ja ertoten aerodynamiikka astuu kuvioihin. Ja aerodynamiikka on todellakin busassa kohdallaan kuten myös teho. Paino astuu myös kuvioihin jarrutuksissa. Kaarreajossakaan sillä ei ole ihan niin suurta merkitystä, mutta tietenkin vaikuttaa myös siihen.
        Eniten kuitenkin kuskin ominaisuudet ovat määräävät ja jos on nopea kuski voi olla nopea milä tahansa pyörällä. Jos taas ei osaa, niin pitää laittaa kaikki syy laitteisiin.... Niin se vaan on... Arvon mikakalliot.


      • 10-RR
        kisakuski kirjoitti:

        noissa nopeuksissa vaikuta huippunopeuteen... Jos kiihdytys on lyhyt, niin varmasti kymppi saa kovemman nopeuden.
        Noissa nopeuksissa voima ja ertoten aerodynamiikka astuu kuvioihin. Ja aerodynamiikka on todellakin busassa kohdallaan kuten myös teho. Paino astuu myös kuvioihin jarrutuksissa. Kaarreajossakaan sillä ei ole ihan niin suurta merkitystä, mutta tietenkin vaikuttaa myös siihen.
        Eniten kuitenkin kuskin ominaisuudet ovat määräävät ja jos on nopea kuski voi olla nopea milä tahansa pyörällä. Jos taas ei osaa, niin pitää laittaa kaikki syy laitteisiin.... Niin se vaan on... Arvon mikakalliot.

        Huippunopeuden saavuttamiseen ei juuri kuskin taitoa tarvita. Kun vaan osaa tehdä itsensä mahdollisimman "pieneksi" eli ilmanvastukseltaan vähäiseksi. Tankin päälle makaamaan ja kaasu auki. Siinä se. Itse en ole kummoinen kuski mutkaisella tiellä mutta 12R-Kawan sain kulkemaan vakiona tavallisella motarilla pistoolitutkaan yli kolmesataa km/h kun vain makasin tankin päällä ja pidin pyörän keskellä kaistoja.

        Aerodynamiikka on tosiaan suurin huippunopeuteen vaikuttava tekijä noissa n. 300km/h nopeuksissa ja mitä suurempi nopeus sitä suuremmaksi suhteessa nousee ilmanvastus.

        10-R:n huipuista ja aerodynamiikasta senverran että luin jostain suomalaisesta mp-lehdestä että 12R-Kawa ei Pwercommanderilla ja kokoputkistolla varustettuna pysynyt 10R:n,jonka välityksiä oli pidennetty,edes imussa. Toisaalta onhan 10R:ssä tehoa enemmän ja varmaan aerodynamiikkaan paljoa huonompi ole. Rajoittaja vaan hidastaa. No tää on tätä spekulointia loputtomiin mikä on nopein pyörä ja mitä mikäkin kulkee. Jokainen kun haluaa uskoa sitä testitulosta mikä itsestä tuntuu parhaimmalta. Busa on joissain testeissä nopein,joissain taas 12R-Kawa. Toisaalta Mv Agusta on pessyt ne molemmat viime vuosina. Tää on tätä ja kiistely jatkuu huoltsikoilla............ : )


      • midgixxeri
        10-RR kirjoitti:

        Huippunopeuden saavuttamiseen ei juuri kuskin taitoa tarvita. Kun vaan osaa tehdä itsensä mahdollisimman "pieneksi" eli ilmanvastukseltaan vähäiseksi. Tankin päälle makaamaan ja kaasu auki. Siinä se. Itse en ole kummoinen kuski mutkaisella tiellä mutta 12R-Kawan sain kulkemaan vakiona tavallisella motarilla pistoolitutkaan yli kolmesataa km/h kun vain makasin tankin päällä ja pidin pyörän keskellä kaistoja.

        Aerodynamiikka on tosiaan suurin huippunopeuteen vaikuttava tekijä noissa n. 300km/h nopeuksissa ja mitä suurempi nopeus sitä suuremmaksi suhteessa nousee ilmanvastus.

        10-R:n huipuista ja aerodynamiikasta senverran että luin jostain suomalaisesta mp-lehdestä että 12R-Kawa ei Pwercommanderilla ja kokoputkistolla varustettuna pysynyt 10R:n,jonka välityksiä oli pidennetty,edes imussa. Toisaalta onhan 10R:ssä tehoa enemmän ja varmaan aerodynamiikkaan paljoa huonompi ole. Rajoittaja vaan hidastaa. No tää on tätä spekulointia loputtomiin mikä on nopein pyörä ja mitä mikäkin kulkee. Jokainen kun haluaa uskoa sitä testitulosta mikä itsestä tuntuu parhaimmalta. Busa on joissain testeissä nopein,joissain taas 12R-Kawa. Toisaalta Mv Agusta on pessyt ne molemmat viime vuosina. Tää on tätä ja kiistely jatkuu huoltsikoilla............ : )

        En ole huomannut että kukaan olisi vakio 12R:llä/10R:llä ylittänyt 300 km/h lentokenttäajoissa. Jotkut busat ovat muutamalla kilsalla sen tehneet vakionakin.
        Ymmärtääkseni gen1 busissa on erittäin hyvä aerodynamiikka.
        Ei muuta kuin kaikki mukaan lentokentille ensi kesänä.


      • 20+6
        midgixxeri kirjoitti:

        En ole huomannut että kukaan olisi vakio 12R:llä/10R:llä ylittänyt 300 km/h lentokenttäajoissa. Jotkut busat ovat muutamalla kilsalla sen tehneet vakionakin.
        Ymmärtääkseni gen1 busissa on erittäin hyvä aerodynamiikka.
        Ei muuta kuin kaikki mukaan lentokentille ensi kesänä.

        (130.000e) niin busa jää kun tikku paskaan Y2K.lle rolls-roycen turbiinimoottori pitää siitä huolen. tsekkaa mitkä äänet http://www.youtube.com/watch?v=efID00W3F7I

        busa on kyllä ihan älyttömän ruma vaikka kulkis 400kmh tavallinen gsx-r on paljon hienompi


      • K12S-mies

      • pv 50
        20+6 kirjoitti:

        (130.000e) niin busa jää kun tikku paskaan Y2K.lle rolls-roycen turbiinimoottori pitää siitä huolen. tsekkaa mitkä äänet http://www.youtube.com/watch?v=efID00W3F7I

        busa on kyllä ihan älyttömän ruma vaikka kulkis 400kmh tavallinen gsx-r on paljon hienompi

        ja vitut ole..


    • ----

      Ajelkaapa niillä keltaisenpojan tekemillä saippuakoteloilla aluksi vaikka 250thkm ilman koneen aukaisua, lähdetään sitten kiihdyttelemään ja kurvailemaan. Voi kyllä olla että niissä ei ole enää mäntiä ollenkaan sylintereissä ;=) Sellaisiakin mopoja on joilla vielä mennään ilman koneremaa...ja lujaa. Niin, kuka se niin paljon ajaa samalla... Naapurin Pasi ehkä.

      -provo-

      • K12-mies

        kehtaa ajella muut kuin "Youngtimer"-harrrastajat. Sen jälkeen kun Beemeriltä tuli S1000RR ovat moottoripyörälehdetkin joutuneet tunnustamaan, että parhaat pyörät tulevat Euroopasta. BMW:n K1300 voittaa kilpailijansa yhtä selvästi kuin S-sarjan kilokyykky omansa. Hassua asiassa on se, että tämän tiesivät BMW:llä ajavat jo vuonna 2005.
        Kattokaapa vaikka pikku-Villen lippalakkia siinä uudessa taitaa lukea BMW


      • lakari
        K12-mies kirjoitti:

        kehtaa ajella muut kuin "Youngtimer"-harrrastajat. Sen jälkeen kun Beemeriltä tuli S1000RR ovat moottoripyörälehdetkin joutuneet tunnustamaan, että parhaat pyörät tulevat Euroopasta. BMW:n K1300 voittaa kilpailijansa yhtä selvästi kuin S-sarjan kilokyykky omansa. Hassua asiassa on se, että tämän tiesivät BMW:llä ajavat jo vuonna 2005.
        Kattokaapa vaikka pikku-Villen lippalakkia siinä uudessa taitaa lukea BMW

        Valkoinen Busa on todella huikeen upea!!!!


      • <<312R>>
        K12-mies kirjoitti:

        kehtaa ajella muut kuin "Youngtimer"-harrrastajat. Sen jälkeen kun Beemeriltä tuli S1000RR ovat moottoripyörälehdetkin joutuneet tunnustamaan, että parhaat pyörät tulevat Euroopasta. BMW:n K1300 voittaa kilpailijansa yhtä selvästi kuin S-sarjan kilokyykky omansa. Hassua asiassa on se, että tämän tiesivät BMW:llä ajavat jo vuonna 2005.
        Kattokaapa vaikka pikku-Villen lippalakkia siinä uudessa taitaa lukea BMW

        Pikku-Villekin tietää että nopein sarjavalmisteinen pyörä on MV AGUSTA 312r. Se lukee Villen lippalakissakin!

        ==> Numerosarja 312 viittaa vuoden 2008 malliin (F4 R 312), joka rikkoi Bonnevillen suola-aavikolla sarjavalmisteisten moottoripyörien nopeusennätyksen saavuttamalla huippunopeuden 312 km/h.

        ==> http://www.motorcycle-usa.com/217/263/Motorcycle-Article/2007-MV-Agusta-F4-R312-First-Ride.aspx


      • Pikku-Ville
        <<312R>> kirjoitti:

        Pikku-Villekin tietää että nopein sarjavalmisteinen pyörä on MV AGUSTA 312r. Se lukee Villen lippalakissakin!

        ==> Numerosarja 312 viittaa vuoden 2008 malliin (F4 R 312), joka rikkoi Bonnevillen suola-aavikolla sarjavalmisteisten moottoripyörien nopeusennätyksen saavuttamalla huippunopeuden 312 km/h.

        ==> http://www.motorcycle-usa.com/217/263/Motorcycle-Article/2007-MV-Agusta-F4-R312-First-Ride.aspx

        http://www.youtube.com/watch?v=MBz2qM29Egk&NR=1

        Bussi häviää 1000 kuutioiselle Saksalaiselelle varttimaililla ja kilometrin matkalla. Bussi on myös hävinnyt kaikissa viimeaikaisissa testeissä K1300S:lle. Riisikuppi mikä riisikuppi.

        Onneksi Suzukin lippalakkia voi vielä käyttää kalalla, kun ne vissiin tekee perämoottoreita ja verkonpainoja.


      • <<312R>>
        Pikku-Ville kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=MBz2qM29Egk&NR=1

        Bussi häviää 1000 kuutioiselle Saksalaiselelle varttimaililla ja kilometrin matkalla. Bussi on myös hävinnyt kaikissa viimeaikaisissa testeissä K1300S:lle. Riisikuppi mikä riisikuppi.

        Onneksi Suzukin lippalakkia voi vielä käyttää kalalla, kun ne vissiin tekee perämoottoreita ja verkonpainoja.

        Aivan sama vaikka noin olisikin mutta se ei poista sitä tosiasiaa että nopein moottoripyörä on MV AGUSTA 312R!!


      • Pikku-Ville

      • Busaaaaaaa
        Pikku-Ville kirjoitti:

        Agustahan ottaa turpiinsa myöskin huipuissa.
        http://bmwsuperbikes.com/CycleWorld_MasterBike-10.pdf
        ja tuohon alkuperäiseen topicciin suosittelin uuden Biken lukemista tai
        http://www.bmwsuperbikes.com/BMSB_SR_K13SvsBusa.pdf


        Iskän mukaan Suzuki olis paras, mutten ole kerennyt lukemaan perämoottoritestejä tälle keväälle, kun mua kiinnostaa vain Bemari.

        1000rr on kyllä ihan kiva peli, mutta ovatko Busa ja se jotenkin vertailukelpoisia? 1300 taas on voittanut testeissä busan, mutta huomaatko, että puhutaan n.5000e kalliimmasta pyörästä ja sitten vielä saat karmean vaihdelaatikon...


      • <<312>>
        Pikku-Ville kirjoitti:

        Agustahan ottaa turpiinsa myöskin huipuissa.
        http://bmwsuperbikes.com/CycleWorld_MasterBike-10.pdf
        ja tuohon alkuperäiseen topicciin suosittelin uuden Biken lukemista tai
        http://www.bmwsuperbikes.com/BMSB_SR_K13SvsBusa.pdf


        Iskän mukaan Suzuki olis paras, mutten ole kerennyt lukemaan perämoottoritestejä tälle keväälle, kun mua kiinnostaa vain Bemari.

        Niin missään antamisssasi linkissä ei Bemari yltänyt Agustan 312km/h vauhtiin joka on siis vakiopyörien ennätys. Eikä testissä edes ollut em. Agustan nopein MV 312-malli! Testin pyörämallin ja nopeimman mallin tehoissa n.20 hv:n ero!! ==>> http://www.motorcycle-usa.com/217/263/Motorcycle-Article/2007-MV-Agusta-F4-R312-First-Ride.aspx

        Bemaria on kyllä pakko kehua että kehittynyt on tekniikka ja eteenkin ULKONÄKÖ sen jälkeen kun ottivat oppia japanilaisien valmistajien muotoilusta. Aerodynamiikkakin alkaa olemaan kohdillaan josta kielii suuri huippunopeus. Olisihan se ollut järkytys jos vielä rr-mallissakin olisi käytetty bokserimoottoria!! Yrittihän Bemari joskus kauan sitten tehdä nopeaa pyörää (BMW K1) josta silloinen Suomen maahantuojakin kertoili tulevan maailman nopein sarjavalmisteinen pyörä mutta kuten kävi ilmi aparaatti oli jotain aivan muuta. Muotoilukin haki karmeudessaan vertaansa. Nykyinen rr-mallihan on jopa hyvännäköinen,toisaalta japsien kopiohan se on.

        Tehoahan uudessa Bemarissa tuntuu olevan. Miten lie kestävyyden laita kun tehot on otettu erittäin suurilla kierroksilla? Siinä on männillä melkoinen nopeus! No kaippa Bayerissa inssit ovat laskeneet kaikki oikein. Bemarien vaihdelaatikko-ongelmat tosin asettavat insinöörien tietotaidon jonkinverran kyseenalaiseen valoon. Ehkäpä siellä on käytetty Japsien konsulttiapua ; )

        Vielä kun Sakut oppisivat tekemään etuvaloista symmetriset eli kaksi samanlaista umpiota nii pyörä olis ihan kelvollinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe