Voiko mummo lähteä lastenlasten kanssa?

Rouva ärrä

Kun isovanhemmat lähtevät lomamatkalle ulkomaille lastenlasten kanssa, pitääkö heidän esittää kentällä lasten huoltajilta lupalappu? Vai riittävätkö passit?
Olisi kiva tietää ennen lentokentän porttia tämä juttu.

12

2851

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikanani riitti

passi. Mutta onko lupalapusta nyt niin paljon vaivaa..? Itse voisin hyvin kirjoittaa sen ihan vain mummon mielenrauhaksi.

• lupalapulla

Varminta ottaa lupalappu jossa kummankin huoltajan allekirjoitus niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

• mukaan

Ymmärtääkseni alaikäikäisen matkustamiseen tarvitaan huoltajien kirjallinen lupa.

• lupalappua

Meillä poika kävi viime syksynä mummin kanssa kreikassa.Kysyin passitoimistosta lupalapusta,kun mummi olisi sen halunnut.virkailija sanoi,että ei tarvitse kun lapsi suomalainen ja vanhemmat suomalaisia.Itse kirjoitetulla lupalapulla ei ole mitään merkitystä.Jos olisi halunnut virallisen luvan se olisi pitänyt vahvistaa notaarilla.siis poika matkusti ilman lappua ja mummilla eri sukunimikin eikä tullut ongelmia :)

• mummo63risat

Erillistä lupalappua ei tarvitse,passi riittää.
      Olen matkustanut lastenlasten kanssa useita
      kertoja mm.Aasiaan ja Floridaan.

• turkin räihät

KYLLÄ LUPALAPPU TARVITAAN TOIMITA SE SILLE MATKANJÄRJESTÄJÄLLE JOKA ON MYYNYT MATKAN HYVISSÄ AJOIN ENNEN KYSEISTÄ MATKAA HYVÄÄ MATKAA MUMMO JA LAPSENLAPSET

• matkustaja vaari

No ei taatusti lupalappua tarvita.

• AM:n ohjeista voi lukea
        matkustaja vaari kirjoitti:

No ei taatusti lupalappua tarvita.

Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.

• mummomii
        AM:n ohjeista voi lukea kirjoitti:

Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.

Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.

• kokemusta ukilla
        mummomii kirjoitti:

Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.

Ihan oikein,siis ilman huoltajaa matkustavalla
        alle 18 v,pitää olla lupa,mutta jos vaikka
        ukin kanssa matkustaa passi riittää.
        Kohta lähdetään taasen hakemaan tyttären poikaa
        Lontoosta Suomeen vierailulle.

• Rouva ärrä

Kiitos, rakkaat kanssamatkustajat! Uskon nyt, että matkustaminen lastenlasten kanssa onnistuu ilman erillisiä lupalappuja. Jokaisella lähtijällä on oma passi. Se riittää.

• jos

menette rapakon taakse niin vahvistettu lupa pitää olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      614
      1600
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      867
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      485
      739
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      711
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      652
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      556
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      523
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe