Voiko mummo lähteä lastenlasten kanssa?

Rouva ärrä

Kun isovanhemmat lähtevät lomamatkalle ulkomaille lastenlasten kanssa, pitääkö heidän esittää kentällä lasten huoltajilta lupalappu? Vai riittävätkö passit?
Olisi kiva tietää ennen lentokentän porttia tämä juttu.

12

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikanani riitti

      passi. Mutta onko lupalapusta nyt niin paljon vaivaa..? Itse voisin hyvin kirjoittaa sen ihan vain mummon mielenrauhaksi.

    • lupalapulla

      Varminta ottaa lupalappu jossa kummankin huoltajan allekirjoitus niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

      • mukaan

        Ymmärtääkseni alaikäikäisen matkustamiseen tarvitaan huoltajien kirjallinen lupa.


    • lupalappua

      Meillä poika kävi viime syksynä mummin kanssa kreikassa.Kysyin passitoimistosta lupalapusta,kun mummi olisi sen halunnut.virkailija sanoi,että ei tarvitse kun lapsi suomalainen ja vanhemmat suomalaisia.Itse kirjoitetulla lupalapulla ei ole mitään merkitystä.Jos olisi halunnut virallisen luvan se olisi pitänyt vahvistaa notaarilla.siis poika matkusti ilman lappua ja mummilla eri sukunimikin eikä tullut ongelmia :)

    • mummo63risat

      Erillistä lupalappua ei tarvitse,passi riittää.
      Olen matkustanut lastenlasten kanssa useita
      kertoja mm.Aasiaan ja Floridaan.

    • turkin räihät

      KYLLÄ LUPALAPPU TARVITAAN TOIMITA SE SILLE MATKANJÄRJESTÄJÄLLE JOKA ON MYYNYT MATKAN HYVISSÄ AJOIN ENNEN KYSEISTÄ MATKAA HYVÄÄ MATKAA MUMMO JA LAPSENLAPSET

      • matkustaja vaari

        No ei taatusti lupalappua tarvita.


      • AM:n ohjeista voi lukea
        matkustaja vaari kirjoitti:

        No ei taatusti lupalappua tarvita.

        Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.


      • mummomii
        AM:n ohjeista voi lukea kirjoitti:

        Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.

        Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.


      • kokemusta ukilla
        mummomii kirjoitti:

        Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.

        Ihan oikein,siis ilman huoltajaa matkustavalla
        alle 18 v,pitää olla lupa,mutta jos vaikka
        ukin kanssa matkustaa passi riittää.
        Kohta lähdetään taasen hakemaan tyttären poikaa
        Lontoosta Suomeen vierailulle.


    • Rouva ärrä

      Kiitos, rakkaat kanssamatkustajat! Uskon nyt, että matkustaminen lastenlasten kanssa onnistuu ilman erillisiä lupalappuja. Jokaisella lähtijällä on oma passi. Se riittää.

      • jos

        menette rapakon taakse niin vahvistettu lupa pitää olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe