Voiko mummo lähteä lastenlasten kanssa?

Rouva ärrä

Kun isovanhemmat lähtevät lomamatkalle ulkomaille lastenlasten kanssa, pitääkö heidän esittää kentällä lasten huoltajilta lupalappu? Vai riittävätkö passit?
Olisi kiva tietää ennen lentokentän porttia tämä juttu.

12

2829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikanani riitti

passi. Mutta onko lupalapusta nyt niin paljon vaivaa..? Itse voisin hyvin kirjoittaa sen ihan vain mummon mielenrauhaksi.

• lupalapulla

Varminta ottaa lupalappu jossa kummankin huoltajan allekirjoitus niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

• mukaan

Ymmärtääkseni alaikäikäisen matkustamiseen tarvitaan huoltajien kirjallinen lupa.

• lupalappua

Meillä poika kävi viime syksynä mummin kanssa kreikassa.Kysyin passitoimistosta lupalapusta,kun mummi olisi sen halunnut.virkailija sanoi,että ei tarvitse kun lapsi suomalainen ja vanhemmat suomalaisia.Itse kirjoitetulla lupalapulla ei ole mitään merkitystä.Jos olisi halunnut virallisen luvan se olisi pitänyt vahvistaa notaarilla.siis poika matkusti ilman lappua ja mummilla eri sukunimikin eikä tullut ongelmia :)

• mummo63risat

Erillistä lupalappua ei tarvitse,passi riittää.
      Olen matkustanut lastenlasten kanssa useita
      kertoja mm.Aasiaan ja Floridaan.

• turkin räihät

KYLLÄ LUPALAPPU TARVITAAN TOIMITA SE SILLE MATKANJÄRJESTÄJÄLLE JOKA ON MYYNYT MATKAN HYVISSÄ AJOIN ENNEN KYSEISTÄ MATKAA HYVÄÄ MATKAA MUMMO JA LAPSENLAPSET

• matkustaja vaari

No ei taatusti lupalappua tarvita.

• AM:n ohjeista voi lukea
        matkustaja vaari kirjoitti:

No ei taatusti lupalappua tarvita.

Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.

• mummomii
        AM:n ohjeista voi lukea kirjoitti:

Asiasta ei ole omaa kokemusta, mutta ihan sattumalta luin perjantaina Aurinkomatkojen matkaehtoja. Siellä kyllä sanotaan ihan selvällä suomen kielellä, että alaikäisellä, joka ei ole matkassa vanhempien kanssa, pitää olla se lupalappu mukana.

Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.

• kokemusta ukilla
        mummomii kirjoitti:

Siinähän puhutaan alaikäisen YKSIN matkustamisesta
        ilman huoltajaa.siis ei sanota vanhemmat.
        Mummo katsotaan huoltajaksi,eikä lupalappua tarvita.
        Useinkin olen matkustanut pojanpojan kanssa.
        Tämän olen varmistanut ulkoasiainministeriöstä.

Ihan oikein,siis ilman huoltajaa matkustavalla
        alle 18 v,pitää olla lupa,mutta jos vaikka
        ukin kanssa matkustaa passi riittää.
        Kohta lähdetään taasen hakemaan tyttären poikaa
        Lontoosta Suomeen vierailulle.

• Rouva ärrä

Kiitos, rakkaat kanssamatkustajat! Uskon nyt, että matkustaminen lastenlasten kanssa onnistuu ilman erillisiä lupalappuja. Jokaisella lähtijällä on oma passi. Se riittää.

• jos

menette rapakon taakse niin vahvistettu lupa pitää olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      238
      2709
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1144
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1098
    4. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1005
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1002
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      917
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      841
    8. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      41
      817
    9. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      238
      815
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      127
      793
    Aihe