Talitintti uhkaili minua metsässä

Mistä kysymys?

Olin marraskuussa ennen lumentuloa kävelyllä metsässä ja saavuin erään suuren kiven luo jonka vieressä oli puu.

Kivellä istu orava syömässä jotain, puussa istu talitintti ja eräs toinen vähän suurempi musta lintu jota en tunnistanut.

Yhtäkkiä niin tämä musta lintu äänteli krääkkrääkmäisen ääntely joka muistuttaa vähän variksen ääntelyä. Samaan aikaan tämä orava lähti salamannopeasti kiipeämään puusta ylös suojaan minulta. Sitten vähän ajan päästä talitintti syöksyi kohti minua ja teki valehyökkäyksen kerta toisensa jälkeen, uhkaili siis minua. Koitin huitoa sitä poispäin mutta ei auttanut teki uusia valehyökkäyksiä vain.

Mistä oikein oli kysymys kun vaikutti todellakin siltä että nämä eläimet toimivat jotenkin liitossa minua (uhkaa) vastaan?

3

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Pisterivi.

Millä perusteella ne olivat hyökkäyksiä? Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta että talitintit esim. istahtavat hetkeksi pipolle lämmittelemään...

• Areire

Se talitintti varmaan säikähti ja yritti päästä pakoon sitä mustaa lintua. Mutta se ei tietänyt mihin suuntaan mennä:3

• Taisi siinä olla tiaisella liikaa vihollisia ja se ajoi edes yhden, mielestään vähäpätöisimmän pois. Spekulointiahan tämä on. Tiainen on kuitenkin oravan ja varislintujen ruokalistaan kuuluva, mikäli suinkin sattuvat tintin kiinni saamaan. Meillä ainakin oravat syövät aikuisiakin talitiaisia ja vallankin noita hitaampia isommissa parvissa esiintyviä hömelöitä, keltasirkkuja, eikä kyllä jää tähteeksi, kuin muutama siipi- ja pyrstösulka.

Jospa se orava oli syömässä tintin kaveria ja se varislinttu oli osille pyrkimässä. Tintti tietenkin tapojensa mukaan rähisi kiihdyksissä sitä tilannetta. Ja sitten vielä sinä siihen samaan kiistaan tulossa tiaisen silmissä?

Tintillä "paloi hihat!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      3008
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      2067
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      65
      1929
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1793
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1533
    6. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1272
    7. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1255
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      33
      1241
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      111
      1045
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1026
    Aihe