millainen mönkijä lumitöihin

missä meidän mönkijät on?

Nyt tarvitaisiin asiantuntian apua. Mitä tulisi ottaa huomioon, jos on hankkimassa mönkijää pelkästään lumitöitä varten. Muuta käytöarvoa ei tarvitsisi olla. eli minkä kokoinen riittää? Millainen aura? Kannattaako "halpoihin kopioihin koskea?" Aurattavana olisi piha ja lyhyt pikkutie.

7

9181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpis

mulla itellä on "halpa kopio" rally usa mönkkäri ja se on 250 kuutioinen takaveto jossa erittäin hyvät ketjut. Olen sillä saanut ihan hyvin lumityöt tehtyä meidän pihasta. Tosin tuossa rallyssä on se huono puoli että niitä saa olla jatkuvasti huoltamassa kun kaikki letkut mitä sielä on niin hapertuu ja menee poikki. Lumiaurana mulla on ihan perinteinen suora levy jota voi kääntää 3 eri asentoon. Ja 2 toiminen sähkö vinssi.

Eli yhteenvetona mönkiässä ei tarvi olla kuutioita kauheesti jotta sillä voi tehdä lumityöt. Sinuna ostaisin jonkun 250 kuutioisen taka tai 4 vedon ja suora levy siihen. Uudet rallyt maksaa vajaan 3000 euroa.

• ainakaan

Rallya. letkut hapertuu, vaihteet menee huonommin päälle.

• Leikkikaluja
        ainakaan kirjoitti:

Osta polttomoottorilumilinko. Sen saa jo 1500:lla. Linko toimii myös, kun lunta taas oikeasti sataa. Tasauspyörästön lukon puuttuminen ikävin puoli mönkijässsä, vaikka nelivetokin. Eikä suoralla levyllä saa aikaan kuin peiniä kasoja. Ei penkkaa, eikä varsinkaan penkan yli mitään. Piha suureni kun aloin käyttää linkoa, ja penkat matalia. ei tarvi keväällä levitellä.

• kannattaa todella
        ainakaan kirjoitti:

miettiä. Mulla on se rally ja totta on että letkut hapertuu mutta ne on halpoja ostaa ja vaihtaa heti uutena. Mun vaihteisto on pelannu ihan hienosti rallyssa ja öljyt kannattaa vaihtaa heti melkein uutena parempiin. Niinhän se on että kaikki vehkeet hajoo jos niitä ei osata käsitellä. Ei merkkivehjekkään naapurilla kestäny kun ajo oli aivan liian rajua tuommosille vehkeille.

Penkat ei ole minua ainakaan haitannu koska niitä tulee kolallakin kolatessa ja mönkkärillä pääsee työntään penkat pidemmälle tarvittaessa.

Mutta pallohan on ketjun aloittajalla. Tekee mitä parhaakseen näkee. =)

• ldfngdfgh

Itsellä on toi bashan 200cc mönkijä ja vaikka minkälaista rynkytystä se kestää kunhan vain huoltaa ja kiristelee paikkoja usein. Pultteja ja muttereita saa kyllä uusia, kun niin paskoja nuo alkuperäiset että yhden kiristyksen jälkeen menee kierteet joka mutterista. Mutta kestää kovaa ajoa ja lumitöihin oiva peli kunhan huolehtii että takapää saa pitoja, eli ketjut ois hyvä laittaa.....ainakin nastoja renkaisiin. Eikä maksa uutenakaan ku noin 1500 euroa,tieliikennemalli.

• Kiristelijöitä

Onko kukaan kuullut semmoisesta, kuin kiristysmomentti? Jopa joissain ohjekirjoissa kehotetaan kiristelemään muttereita. Oikeasti mutteri pitää löysätä ennen momenttiin kiristämistä. Tottakai ne vähintään toisella peräkkäisellä varmuuden vuoksi kiristämisellä katkeaa. Järjenkäyttö sallittu. Käyttäkää nyloc- muttereita, jos on ongelmia tärinän kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      68
      5708
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      4717
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      18
      2956
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      177
      2357
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2016
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      160
      1987
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      101
      1460
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1174
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1146
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      1038
    Aihe