SILMÄN NYKIMINEN.

minnaaaa...

Hei ! Osaosiko kukaan neuvoa mistä johtuu jatkuva toisen silmän nykiminen (elohiiri )nykimistä ollut yli puolivuotta ja välillä on leukojen pakotusta.

3

2119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...olla...

jonkun pienen lihaksen kireys silmänurkassa.Koska leukaa pakottaa niin ilmeisesti joku ylimääräinen jännitys lihaksissasi joka kiristää leukapuoltakin. Rasittuneet silmät usein saa nykimään elohiiret. Itselläni puolivuotta nyki joka lihasta eri aikaan.Kokeilin mangnesiumit,merisuolat ei apua.Verikokeessa kaliumin puutos selvisi ja minä vain olin pahentanut puutosta entisestään suolaa syömällä. Loppui elohiiret suolan poistoon.

• dystoniaa

voi olla blepharospasmi. Botox pistokset voi olla avuksi.

• Tiksa2

Ettei olisi kyseessä home..
      Homehaittojen vaikutus ihmisille on saanut selityksen. Homesienen myrkylliset peptidit tuottavat natriumia ja kaliumia läpäiseviä nanokanavia ja sotkevat hermosolujen toimintaa.
      Hermosolut taas säätelevät kaikkien elinten, muun muassa hengityksen ja sydämen, toimintoja.Vaikutusmekanismit selvitti Helsingin yliopiston Elintarvike- ja ympäristötieteiden tutkimusryhmä.

Koko 2000-luvun on tiedetty, että yleisin löydös hometerveyshaittojen taustalla on Trichoderma homesieni. Sisäilmahomeita pitkään tutkineet Raimo Mikkola, Maria Andersson ja Mirja Salkinoja-Salonen työtovereineen tunnistivat homesienen myrkyllisen aineen joukoksi peptidejä, jotka sisältävät proteiinissa esiintymättömiä aminohappoja.
      Trilongiineiksi nimetyt vieraspeptidit pystyvät imeytymään kudoksiin ja soluihin ja tuottamaan kaliumia ja natriumia läpäiseviä nanokanavia. Kanavat voivat oikosulkea hermosolujen omia natrium- ja kaliumkanavia, jotka vastaavat hermosolujen välisestä viestinnästä ja siis kaikkien elinten toiminnoista.
      Tutkijoiden mukaan antibiootit eivät auta eikä vieraspeptidejä voi torjua mikrobilääkkeillä. Homesienen aiheuttamia sairauksia voidaan torjua vain korjaamalla ihmisen elinympäristöä, tutkijat toteavat tiedotteen mukaan.

-Minulla ja työkaverilla on samankaltaisia oireita. Se ei ole ”elohiiri” nykimistä, vaan silmäluomi (ylempi) ikään kuin jää osin alas ja hieman nykii. Silmäluomi täytyy laittaa kiinni, jotta pääsee nykimisestä sillä kertaa ohi – kiusallinen tilanne, kun joutuu ”vääntämään” naamaansa. Työpaikallamme on menossa viimeinkin home- ja kosteusvaurioremontti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe