Mikroaaltouunin bing-ääni pois

Mikromies

Saanko muuttaa mikroaaltouunia siten, että siitä ei kuulu mitään ääntä kun ajastin menee nollaan?

En ole sähköalan ammattilainen, eikä minulla ole siis mitään lupia. Kyseessä on mitä todennäköisimmin aivan yksinkertainen homma.

Lähinnä kysymykseni liittyy siis siihen, että miten esim. vakuutusyhtiöt tähän suhtautuu. Eli jos mikro syttyisi vaikka tuleen jostain ihmeen syystä, niin miten on vakuutusten kanssa jos tulisi tietoon että mikroa on käsitelty.

Jos mielestäsi siis saan aivan vapaasti tehdä kyseisen muutoksen, niin jokin lähde olisi hyvä olla mainittuna jotta voin olla vakuuttunut.

26

10205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse muuttaa

      siellä takana on se johto, sen kun katkaisee niin soittokello vaikenee ikiajoiksi.

      • Anonyymi

        No jo on pienatä kiinni

        Jos digitaallinen mikso
        Niin summerin johto jos johto ai summeriin. Joyain liimaa y ii b istet y ä teippi.

        Mikaoa ei saa korjata tai sen y iibisteiyä. Itse.

        Kanataa a i na pysytelä mikrosta noin kahdene metrin pääsä sen käydessä.


        Ulkomailla meillä oli mikro k inka y iiviatetkin maalattu. Tuimatkat.

        Mitossa e i mi y ä öolen vaaraa kun e ii avaa si y ä suurtalaatikoanjossa magnettori.


    • Hoomoilanen

      Mikrouunista ei saa poistaa sitä bing-ääntä, koska silloin sinne saattaa jäädä ruokaa pilaantumaan, josta sitten saat salmonellan, legionnalenoosin ja vaikka mitä muita epilepsioita.

      Laki kieltää ja poliisit valvovat!

    • on melko

      yksityiskohtainen, mutta epäilenpä ettei sieltä
      löydy erikoispykälää mikroaaltouunin bing-äänestä...

      Ja tuskin vakuutusyhtiöiden vakuutusehdoistakaan.

      • ylitarkarkastaja

        Asiasta löytyy kauppa- ja teollisuuministeriön asetus mikroaaltouunien käytöstä ja käytöstäpoistamisesta vuodelta 1989. Asetuksen luvusta 18 otsikolla "Uunien bling-äänet" löytyy kohta 67, jossa kerrotaan, ettei äänen äänenenlähdettä saa itse tinata irti piirikortilta.


    • Erkkimerkki/majava

      Onkohan kyseessä millanen mikro. Ajastin manuaalinen vai digitaalinen. Manuaalista joudut irrottaan ajastimesta "ding"-kellon ja digitaalisesta seuraat ääntä ja johto irti.

    • LG-mikrouuni

      tinasin sen äänisummerin piirilevyltä heti uutena pois. oli meinaan ärsyttävä ääni.
      kyllä sen hurinan loppumisesta tietää, koska lämmitys on loppu.

      • RP68

        On vähän kaksipiippuinen juttu. Kuten nimikin sanoo, uuni käyttää mikroaaltoja (2,45 GHz). Altistuminen mikroaaltosäteilylle on elimistölle vahingollista. Varsinkin silmät ovat herkät sumenemaan mikroaaltojen vaikutuksesta. Aina, kun mikroaaltouuni esim. huollon, tai korjauksen takia avataan, pitäisi korjauksen jälkeen mittauksin varmistua uunin tiiveydestä. Harvalla korjaamolla on käytettävissään tiiveyden toteamisessa tarvittavia mittalaitteita ja niinpä mieluummin kehottavat hankkimaan uuden uunin, kuin ryhtyvät korjaamaan. Omatoimisessa uunin modifioinnissa vastuu siirtyy tekijälle.


      • mikromies-
        RP68 kirjoitti:

        On vähän kaksipiippuinen juttu. Kuten nimikin sanoo, uuni käyttää mikroaaltoja (2,45 GHz). Altistuminen mikroaaltosäteilylle on elimistölle vahingollista. Varsinkin silmät ovat herkät sumenemaan mikroaaltojen vaikutuksesta. Aina, kun mikroaaltouuni esim. huollon, tai korjauksen takia avataan, pitäisi korjauksen jälkeen mittauksin varmistua uunin tiiveydestä. Harvalla korjaamolla on käytettävissään tiiveyden toteamisessa tarvittavia mittalaitteita ja niinpä mieluummin kehottavat hankkimaan uuden uunin, kuin ryhtyvät korjaamaan. Omatoimisessa uunin modifioinnissa vastuu siirtyy tekijälle.

        Niin ei laista tietenkään suoraan mitään kyseiseen asiaan liity, mutta sitten kun jokin (edes etäisesti modattuun mikroon liittyvä) haaveri sattuu ja lähdetään pykäliä tulkitsemaan niin voi tulla kalliiksi. Myönnän kyllä, että onhan tämä aika naurettavaa "isoveli valvoo" -jossittelua..

        Toivoin siis, että löytyisi jotain (esim. TUKESIN "sallitut tee-se-itse sähkötyöt"-asiakirjamikälie,) joka kertoisi että tämmöinen toiminta on täysin sallittua.


      • shgdhsfh
        mikromies- kirjoitti:

        Niin ei laista tietenkään suoraan mitään kyseiseen asiaan liity, mutta sitten kun jokin (edes etäisesti modattuun mikroon liittyvä) haaveri sattuu ja lähdetään pykäliä tulkitsemaan niin voi tulla kalliiksi. Myönnän kyllä, että onhan tämä aika naurettavaa "isoveli valvoo" -jossittelua..

        Toivoin siis, että löytyisi jotain (esim. TUKESIN "sallitut tee-se-itse sähkötyöt"-asiakirjamikälie,) joka kertoisi että tämmöinen toiminta on täysin sallittua.

        (esim. TUKESIN "sallitut tee-se-itse sähkötyöt"-asiakirjamikälie,) joka kertoisi että tämmöinen toiminta on täysin sallittua. )

        Mainitsemasi opus kertoo että et saa "laillisesti" tehdä


      • Mikromies-
        shgdhsfh kirjoitti:

        (esim. TUKESIN "sallitut tee-se-itse sähkötyöt"-asiakirjamikälie,) joka kertoisi että tämmöinen toiminta on täysin sallittua. )

        Mainitsemasi opus kertoo että et saa "laillisesti" tehdä

        Täytyy myöntää, että en ole noihin TUKESin asioihin paljoa jaksanut perehtyä, mutta nyt kun jaksoin vähän nähdä vaivaa löysin tällaisen:

        Jokaiselle sähkönkäyttäjälle sallittuja muita töitä:

        2. Sähkölaitteiden mekaanisten osien korjaaminen, esim pesukoneen letkun vaihto, edellyttäen että laitteen kosketussuojaus, vesisuojaus, jäähtymiseen liittyvät rakenteet, sähkömagneettisiin häiriöihin liittyvät ominaisuudet yms. sähköiset ominaisuudet eivät heikenny


      • minulla

        "kyllä sen hurinan loppumisesta tietää, koska lämmitys on loppu."

        Riippuu mikrosta. Oma mikroni hurisee vaikka vuoteen 2042 asti, jos ei luukkua aukaise. Kyseessä digitaalisella ajastimella varustettu uudehko laite, toki näytön laskurista näkee josko varsinainen lämmitys on jo loppunut. Ja siitä piip-piip -äänestä jos sattuu kuulemaan.


    • ilman mitään lupia

      Se kellohan on mekaaninen laite, eikä sähkölaite. Kyllä sen voi poistaa.

      Mikään laki ei kiellä avaamasta mikroa ja poistamasta kilikelloa.

      Sähkötöitäkin saa tehdä, kun tekee sitä harrastuksena.

    • Heipskukkuu

      Ei kun polyuretaanipullo käteen ja siitä kiertokytkimen raosta vain reilusti pillillä uretaania sisään. Anopin uuni ei ainakaan ole kilistellyt nykyään.

    • Anonyymi

      No joko on läytynyt sellainen mikro kohtuuhinnalla josta sen äänen saa pois, tieto on että ainakin yksi malli on myynnissä josta ärsyttävän ja ympäristöä häiritsevän piip piip-äänen saa pois, ei vaan muista minkä laitteen manuaalista sellaisen vaihtoehdon löysin joku vuosi sitten, oli silloin olevinaa liian kallis.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hesari kertoo:

        "Ärsyttääkö piippaava mikro? Kodinkoneiden huomioäänet voivat vaarantaa terveytesi
        Kodinkoneiden digitalisoituminen tuo uudenlaisen melusaasteen kaikkien meidän kotiin, kun uudet laitteet ilmoittavat merkkiäänin milloin mistäkin."

        https://www.hs.fi/koti/art-2000002769898.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi mikroaaltouuni piippaa kovalla äänellä, kun aika on loppu, kummastelee Ärsyyntynyt Markku...Tai ehkä tarkoitus onkin ärsyttää maailman kaikkia Markkuja – mikron piippaus näyttää olevan kansainvälisen kismityksen aihe."

        https://www.savonsanomat.fi/viihde/Veikko-vastaa-Mikro-joka-sanoo-ping/899069

        Meillä piippaa
        Mikro 30sekunnin v lein k u n valmista
        Pesukone kun valmis ja viritä t sitä
        Liesi piippaa kun sitä kytkee tai virhe
        Uuni piippaa kunvalmis
        Mulemmat jääkaappipakastime jos ovi on au k i pidempään kaupasta tullessa.
        Ulko ovet pipaa kun avaat hälyytyksen kautta
        Tv piippaa
        Ovikello soi pitkään.
        Naapuritalon oven hälyytys piipaa sisällä.
        Iv kne piippaa jos hä l ää.
        Kännykkä piipaa j os joku kommentoi fc ssä
        Herätyskellot piippaa.

        Pippaaa pipaa piippaaa......


    • Anonyymi

      Mekaanisella ajastimella olevan mikron kellon vaimennus on helppo juttu. Riittä kun laittaa pienen palan muoviteippiä kellon kuvun reunaan, kellosta häviää tällöin "sointi" kokonaan, jää vain vaimea "kalahdus".

    • Anonyymi

      Suojakuoret on muutamalla ruuvilla kiini. Kuoripois/mekaaninenkello, pieni kuppi pois/pieni kaijjutin, johto poikki,johdon päätsuojtaan vaikka teipillä ettei ota minnekkään kiinni. Voi tehdä kun kunmikro on irti pistorasiasta. Suojausluokat ei miksikään muutu kun ei koske oven kinnityksiin. Samalla vaivalla kannattaa vaihtaa lamppu, vaikka viellä palaisikin, ellei ole aivan uusi mikro. Mutama mikro tullut eteen että lampun saa vaihdettua vain kuoret aukaisemalla.

    • Anonyymi

      Laita aika maksimiin ja odota vieressä , aukaise luukku kun ruoka on lämmin. Ei saa nukahtaa kesken.

    • Anonyymi

      Olen itse poistanut äänet omasta mikroaaltouunistani. Ei ollut vaikeaa.

      • Anonyymi

        No miten?


    • Anonyymi

      Samsungissa kohtuullinen 4 kertaa ääni.🤗

    • Anonyymi

      Upota se kylpyammeeseen.

    • Anonyymi

      Kattokaa tiktokista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe