Jos haluat olla tunnin iloinen, ota päiväunet,
koko päivän ilon saat kun lähdet kalaan,
vuoden ilo tulee, kun saa ison perinnön, mutta elämänikäinen ilo tulee toisen auttamisesta.
Toisten auttaminen tuo onnen
11
667
Vastaukset
- HTZA
Vastaanottavaisia on vaan turhan vähän.
- Meriläinen
mehän suorastaan kilpaillaan sun opeistas. Niin ja auttavaisuudestas.
Mutta kun sinä lähet paapua paapomaan irlantiin ja minä kilttinä tyttönä katsomaan miehiä kilteissään niin bye bye vaan.
Nyyh. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
mehän suorastaan kilpaillaan sun opeistas. Niin ja auttavaisuudestas.
Mutta kun sinä lähet paapua paapomaan irlantiin ja minä kilttinä tyttönä katsomaan miehiä kilteissään niin bye bye vaan.
Nyyh.aika lähellä Irlantia?
Joten kulttuurit voivat koskettaa toisiaan, läheisestikin?
Ja kulttuuri minua kiinnostaa, kuuma hiekka ja bikini-pimut, vain mökillä.
Tehdään meille oma matka sinne Skotlantiin.
Minä kuvaan kun sinä tuijotat. Kamerallani saa hyvää kuvaa jopa sentin päästä munista... silmämunista.
Otan myös kuvia hameista kun osuu tuulenpuuska hyvin.
Laitan sitten teidät lähekkäin, oikein lähekkäin, kuvankäsittelyohjelmalla, ja poltan kuvista sinulle CD: n.
:) - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
aika lähellä Irlantia?
Joten kulttuurit voivat koskettaa toisiaan, läheisestikin?
Ja kulttuuri minua kiinnostaa, kuuma hiekka ja bikini-pimut, vain mökillä.
Tehdään meille oma matka sinne Skotlantiin.
Minä kuvaan kun sinä tuijotat. Kamerallani saa hyvää kuvaa jopa sentin päästä munista... silmämunista.
Otan myös kuvia hameista kun osuu tuulenpuuska hyvin.
Laitan sitten teidät lähekkäin, oikein lähekkäin, kuvankäsittelyohjelmalla, ja poltan kuvista sinulle CD: n.
:)kulttuurien kohtaamisesta tulee kulttuuri shokki, niinkuin esim. Irlanti vs. skotlanti, ja vielä helsinki vs. kotka, tai sisämaa vs. mantere. Ajattele se kolminkertaisesti niin taitaa kilttimiehen hame muuttua jonkun skottineitokaisen mini hameeksi.
Olet oikeassa. Jos haluan olla puolitoistatuntia onnellinen menen solariumiin, ja kuntosalille ja sieltä saunaan. Jos koko päivän jatkan tekemällä hyvää kevyttä purtavaa, tapaan ystävän ja juttelen niitä näitä. Vuoden ja useammankin saan velat anteeksi. Ja elämänikäisen ilon auttaessani toisia ihmisiä.
Onnen voi jakaa kun olet onnellinen, onnesi levittäytyy ympäristöösi. Lähelläsi on hyvä olla.- Kalle Kotton
paras, kun hoitaa omat asiansa, ettei kovin paljon muilta pyyteetöntä apua tarvitse, siinäkin on. Jos siitä yli jotain jää, ja sille tuntuu, niin eikai se mitään haittaa, kun katsoo sellaisen kohteen, jossa se apu jotain merkitsee myös sille avun saajalle, se kai on avun tarkoitus, eikä oman onnen tavoittelu.
Jos me nyt alamme kaikki toisiamme autella, se menee pian kurjuuden jakamiseksi, josta tulee vaan elinikäinen inho.- ole iloinen
lainaus, - kun katsoo sellaisen kohteen, jossa se apu jotain merkitsee myös sille avun saajalle, se on avun tarkoitus, eikä oman onnen tavoittelu, -lainaus päättyy.
Jatkan, se avun antaja joka tosissaan auttaa, todella avun tarvitsijaa, ei siitä huutele mennen tullen ja palatessa, se ei ole kuin itsensä yli-korostamista itsensä kehumista.
- Kävin tänään
verenluovutuksessa jo 42 kerta.
- antaminen ja saaminen
Niinhän ne sanovat, että hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostaankaan.
Kuitenkin jos ajattelee esim. sotaveteraaneja, niin kyllä mielestäni valtion vastuulla pitäisi olla sellaiset asiat. Ei pitäisi kansalaisten hyväntahtoisuuden varaan jättää asioita, vaan hoitaa yhteiskunnan heille niin kelvolliset olot, ettei apua tarvitsisi keräillä.
Tokihan se voi auttamalla omakin mieli virkistyä, mutta tälläisessä yhteiskunnassa pitäisi kuitenkin olla ne avun lähteet pääsääntöisesti tuolla yhteiskunnalla. Se läheisten ja naapureiden apu on sitten sitä omaksi ja toisen iloksi sopivaa auttamista.
En tosin laita pahakseni jos joku auttaa vaikka työkseenkin, mutta jos sitten itse joutuu kerjuulle sen auttamisen vuoksi, niin onko siinä mitään mieltä. Voi siinä jossakin tapauksessa ollakkin, jos näkee sen että itse on kykenevämpi hakemaan sitä apua kuin se hänen autettavansa.
Luulisin kuitenkin että onneen tarvitaan paljon muutakin kuin toisten auttaminen. Ja kohtuus kaikessa, mikä auttamisen määrä riittäisi elämän ikäiseen iloon. Toimiiko siinäkin se sanonta, nälkä kasvaa syödessä, vai tuleeko joskus kylläiseksi.- Kalle Kotton
Nuorimmat täyttävät tänä vuonna 84,osa jo siinä kunnossa, että mikään apu ei juuri heidän olotilaa pysty kovin paljon parantamaan.
Näillä keräyksillä hoidetaan sitä krapulaa, mikä jäi, kun 60-70-luvulla he eivät juuri apua ja arvostusta saaneet, Ne, jotka olisivat eniten apua tarvinneet, ovat olleet jo aikapäiviä sitten haudassa. Kalle Kotton kirjoitti:
Nuorimmat täyttävät tänä vuonna 84,osa jo siinä kunnossa, että mikään apu ei juuri heidän olotilaa pysty kovin paljon parantamaan.
Näillä keräyksillä hoidetaan sitä krapulaa, mikä jäi, kun 60-70-luvulla he eivät juuri apua ja arvostusta saaneet, Ne, jotka olisivat eniten apua tarvinneet, ovat olleet jo aikapäiviä sitten haudassa.Tyystin tykkänään sotaveteraanit ja sotainvaliidit unohdettiin. Tosin saatiinhan keräysvaroin Kaunialan sotavammasairaala.
Isäni on 85 vuotias sotainvaliidi, kohtuullisen hyvässä kunnossa. Asuu tuetussa asunnossa, suurimmaksi osaksi hoitaa itse omat asiansa. Hän saa kerran vuodessa kahden viikon laitoskuntoutusjakson ja neljä jalkahoitoa vuodessa. Lisäksi pienen pienen veteraanieläkkeen joka on lähinnä nimellinen.
Auttelen häntä minkä pystyn, asun 230 km päässä. En tee sitä siksi että siitä tulisi minulle hyvä mieli enkä siksi että veteraaneja kuuluu auttaa. Teen sen siksi koska hän on minun isäni, rakas vanha mies. olen aikoinaan saanut hyvän ja rakastavan kodin, minut on kasvatettu, koulutettu ja saatettu maailmalle hyvin eväin. Nyt on minun vuoroni auttaa isää. Samoin autoin myös äitiä niin kauan kuin minulla äiti oli.
Auttakaa pyyteettömästi, itsestänne välittämättä mutta silti itseänne unohtamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712350En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831031Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581021- 108990
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81941- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67756- 33697
Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694