Olisi tarkoitus vaihtaa vessan lavuaarin hana, mutta ongelmaksi on muodostunut seinästä tulevien putkien sulkuventtiilin aukon koko (aukko, johon hanan putket siis tulisi työntää). Vanha hana on 80-luvulta ja uuden hanan putket ovat hitusen paksumpia ja eivät siis mahdu venttiilin aukosta sisään.
Mitähän olisi tehtävissä - onko olemassa jotain sovituskappaleita venttiiliin tai uuden hanan putkeen?
Ja miten uuden hana putkien lyhentäminen onnistuu parhaiten, vanha lavuaari on alempana kuin lavuaarit nykyään uusissa asunnoissa ja siksi uuden hanan putketkin ovat pidemmät.
Hanan sulkuventtiilin koko
10
4040
Vastaukset
- joo
Vähän huono antaa ohjeita, voi tulla vesivahinkoja jos itse tekee noin vanhaan muutoksia.
Homma hoituu sovitusosilla mutta kannattaako ruveta opettelemaan kun perusasiatkin on hukassa.- alkup.
Mitään vesivahinkoa voi tulla! Kai sen näkee, jos putket jää vuotamaan, nehän on esillä lavuaarin alla. Eikä tarkoitus ole koskea kiinteisiin putkiin, vaan uuden hanan putkiin, uuden hanan vaihtaminen ei ole mikään iso muutos.
- joopa joo
alkup. kirjoitti:
Mitään vesivahinkoa voi tulla! Kai sen näkee, jos putket jää vuotamaan, nehän on esillä lavuaarin alla. Eikä tarkoitus ole koskea kiinteisiin putkiin, vaan uuden hanan putkiin, uuden hanan vaihtaminen ei ole mikään iso muutos.
Mittaa ne putket ja mene vaikka rautakaupan putkihyllylle ja ota sieltä osat mittojesi mukaan jos olet noin varma että osaat ne vaihtaa.
Sittem nene työkaluosatolle ja osta putkileikkuri jos luulet osaavasi sitä käyttää.
Se mahdollinen vuoto tuleekin juuri sinne kiinteän putkiston puolelle kun rupeat niitä vanhoja putkijasi vääntelemään, sitten viimeistään huudat putkimiestä apuun. - Jäpikäs
joopa joo kirjoitti:
Mittaa ne putket ja mene vaikka rautakaupan putkihyllylle ja ota sieltä osat mittojesi mukaan jos olet noin varma että osaat ne vaihtaa.
Sittem nene työkaluosatolle ja osta putkileikkuri jos luulet osaavasi sitä käyttää.
Se mahdollinen vuoto tuleekin juuri sinne kiinteän putkiston puolelle kun rupeat niitä vanhoja putkijasi vääntelemään, sitten viimeistään huudat putkimiestä apuun.Tuollainen homma on sieltä helpoimmasta päästä!
Mielestäni putkimiehiä ei tarvittaisi lainkaan näihin perushommiin, ellei työ olisi rakennusluvan alaisissa projekteissa lain määräämää.
Jotenkin hirvittää jo etukäteen, kun vesieristyskin halutaan luvanvaraiseksi. Tällöinhän kuka tahansa poropeukalo lvi-asennusliikkeen palkaamana pääsee vetäisemään tuon eristeen, kun sen itse tekisi takuuvarmasti oikein!
- notko
Ei niihin saa mennä itse koskemaan. Jää putkimiehet työttömiksi!
- juhanam
Terve
vanhassa hanassa on 8mm putket ja uudessa 10mm putket. Putkikoko vaihtunut joskus 90-luvun vaihteessa siis nyt puhutaan oraksesta.
On kaksi tapaa hoitaa homma rautakaupasta saa sovitinkappaleen 8/10mm, jolla homman voi hoitaa. Toinen vaihoehto on laittaa pienipätkä 8mm putkea ja ostaa 8/10mm puserrusliitin. Rautakaupassa osaavat kyllä neuvoa ja helppo homma tehdä itse.- alkup. kysyjä
Kiitos asiallisesta vastauksesta, tällaisia on aika vaikea näköjään saada täällä palstalla.
Kenenkään reviirille ei saisi mennä eikä mitän remonttihommia saisi tehdä itse. Sama kun Ruoka&Juoma -palstalla kokkausvinkkejä pyydettäessä neuvottaisiin menemään ravintolaan... - lapikas
alkup. kysyjä kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta, tällaisia on aika vaikea näköjään saada täällä palstalla.
Kenenkään reviirille ei saisi mennä eikä mitän remonttihommia saisi tehdä itse. Sama kun Ruoka&Juoma -palstalla kokkausvinkkejä pyydettäessä neuvottaisiin menemään ravintolaan...niissä seinästä tulevissa kromatuissa liittimissä on automaattinen sulkuventtiili. Eli mutterit auki ja uudet muunnos helmet tilalle, ei edes vettä tarvi erikseen sulkea. Turhaan pelottelevat
- mää
lapikas kirjoitti:
niissä seinästä tulevissa kromatuissa liittimissä on automaattinen sulkuventtiili. Eli mutterit auki ja uudet muunnos helmet tilalle, ei edes vettä tarvi erikseen sulkea. Turhaan pelottelevat
Automaattinen sulkuventtiili. mikä se on? ei ole vielä tullut vastaan vaikka olen 15 vuotta tehnyt putkihommia. Menee varmaan kiinni kun viheltää.
Niinhän ne itseporautuvat ruuvitkin kiertyy kiinni kun vaan komentaa..... - jorkka
mää kirjoitti:
Automaattinen sulkuventtiili. mikä se on? ei ole vielä tullut vastaan vaikka olen 15 vuotta tehnyt putkihommia. Menee varmaan kiinni kun viheltää.
Niinhän ne itseporautuvat ruuvitkin kiertyy kiinni kun vaan komentaa.....Joo, ei siella mitaan automaattiventtiileita ole.
Kusipaat yrittaa vain kusettaa sua etta kastuisit. Tee vain niin kuin tossa aikaisemmin joku sanoi ja homma hoituu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307