Ihan yksinkertainen kysymys (taitaa kuitenkin olla laaja); olen ensi kertaa ostamassa rivitalokolmiota minulle ja lapselleni, mitä minun pitää huomioida asunnon kunnosta,asunnon valmistumisvuodesta, taloyhtiöstä,kosteus- ja home-asioista putkiremonteista, tulevista muista remonteista (katto, ikkunat) jne.? Nyt täytyy myöntää että en tiedä mitään tästä asiasta - mutta neliöhin nähden asunto on halpa. Paikkakunta ei nyt ole tärkeä, koska täällä asumme - mutta mistä tiedän että asunto on ok?
Mitä pitää huomioida?
2
1118
Vastaukset
- hinta
kertoo että vanha taloa ja remppaa pukkaa. Kysele ensin milloin rempat alkaa.
- Sinirenki
Jos talo on tuoreempi kuin 30 vuotta, niin mikään suuri peruskorjaus ei ole ajankohtaista.
Kannattaa ottaa selville mitä on jo tehty ja iän perusteella voi sitten päätellä mitä on tulossa. Putkiremontti on ajankohtainen noin 50 v taloissa ja ikkunaremontti noin 40 v taloissa. Julkisivu ja ulkoverhoilu voivat olla ajankohtaisia myös saman ikäisissä. Kyllä isännöitsijältä pitäisi saada tiedot siitä mitä korjauksia on tuleville vuosille kaavailtu. Mutta ne ovat tietenkin vain arvioita. Varmasti tiedetään vain sellaiset hankkeet mistä on yhtiökokouksen päätökset.
Ikkunaremontti tekee noin 5 000 € ja putkiremontti reilusti enemmän. Siinä puhutaan jo kymppitonneista.
Jos keittiö ja pesutilat vaativat remontin, niin niihin menee yhteensä siinä 20 000 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983