APua, nyt on hiukan outo tilanne.. Aamulla kun sytytin olohuoneen kattovalaisimen, siitä pamahti yksi lamppu (yht. 5 lamppua, kaksi oli jo palanut aikaisemmin). Kun yritin myöhemmin sammuttaa valaisinta, se ei mennyt pois päältä! Ei mitenkään. sulake ei kuitenkaan ole mennyt. Poistin valaisimesta nyt kaikki lamput, ettei se pala täällä yötäpäivää... Mikä tässä nyt mättää ja mitä pitäisi tehdä??
Kiitos avuista.
Lamppu ei sammu!.
4
1523
Vastaukset
- ehkä...
No se oliskin vielä oudompaa jos valo palais ja sulakekkin olisi palanu...
Ehkä sä olet vahingossa lattanu valasimeen ns. "normaly open" lamppuja eli sellaisia jotka palaa silloin kun sähkö on pois ja samuu kun sähkö on päällä?
Tai sitten voi olla että valokatkasia on menny rikki. Onko kyseessä vanha talo?- APUA
Tarkotin siis ettei sulake ole pamahtanut missään vaiheessa tämän ongelman aikana.
Talo on 60-luvulta. Epäilinkin että katkaisija vois olla rikki.. mut jotenkin outoa että vähän ennen tuota vikaa taas yksi lamppu pamahti.. - se on vaihdettava
APUA kirjoitti:
Tarkotin siis ettei sulake ole pamahtanut missään vaiheessa tämän ongelman aikana.
Talo on 60-luvulta. Epäilinkin että katkaisija vois olla rikki.. mut jotenkin outoa että vähän ennen tuota vikaa taas yksi lamppu pamahti..Lamputhan palaa melkein aina just sytyttäessä. Ne sattu nyt vaan hajoomaan yhtä aikaa katkasijan kanssa.
Voit kokeilla vähän koputella katkasiaa, mutta vaikka se lähtisi toimimaan, niin se on varmaan syytä vaihtaa.
Uudessa talossa muoviosat voi vähän kanittaa ja kytkin ei toimi kunnolla vaikka se on kunnossa. - kosketin varmaan
se on vaihdettava kirjoitti:
Lamputhan palaa melkein aina just sytyttäessä. Ne sattu nyt vaan hajoomaan yhtä aikaa katkasijan kanssa.
Voit kokeilla vähän koputella katkasiaa, mutta vaikka se lähtisi toimimaan, niin se on varmaan syytä vaihtaa.
Uudessa talossa muoviosat voi vähän kanittaa ja kytkin ei toimi kunnolla vaikka se on kunnossa.hitsautunut kiinni.Aika usein kytkettäessä ja katkaistaessa koskettimessa käväisee pieni valokaari ja sopivissa olosuhteissa valokaari hitsaa koskettimet kiinni,ja kun kosketin on kiinni niin sähkö ei katkea kuin sulakkeesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351