M-B Actros

nami peli

Mersun Actros on aika nami peli päästellä! Oon ajanu kaikilla merkeillä ni mikää ei oo nii hyvä ku Actros!

31

9043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoopajoo

      ..että siellä amiksessa ei vain ole opetuskäytössä kuin tuollainen Actros.

    • jolla olen ajanut

      ihan sieltä. Kyllä Kontio Sisu on sentään kulkine.

    • unaja

      Ei oo lato-Vanajan voittanutta, poijaat

    • AUKI

      Kyllä on jännä et näitä mersuja on pajalla koneen ja laatikon päivityksessä jonoksi asti. Kone hajos vasta 500tkm , samalla pajalla oli 3 muuta ACTROSTA yhtä aikaa koneen laitos. Et kun muilla ajetaan, niin mersua vähän pävitetään =)

      • vastaus 1

        Alkuperäinen viesti ei ottanut kantaa kestävyyteen vaan ajettavuuteen kyllä aianakin uusi mersu on hyvä ajaa.Kokemusta on.


      • mp2

        Ja ihme juttu kun käy hurrimerkkien pajoilla niin siellä niitä romuja makaa padat,perät ja askit palasina mutta siitä ei saa puhua koska ne ovat kuitenkin niitä "parempia" autoja...Ja johan niitä pitää käyttää huollossakin parin kuun välein,kun laadulle riittää kerta vuoteen öljyt ja muut säädöt ja tarkastukset pari kolme kertaa....Voi pojat,ukot ja papat on teillä vielä paljon oppimista.


      • Mutta kuinka paljon
        mp2 kirjoitti:

        Ja ihme juttu kun käy hurrimerkkien pajoilla niin siellä niitä romuja makaa padat,perät ja askit palasina mutta siitä ei saa puhua koska ne ovat kuitenkin niitä "parempia" autoja...Ja johan niitä pitää käyttää huollossakin parin kuun välein,kun laadulle riittää kerta vuoteen öljyt ja muut säädöt ja tarkastukset pari kolme kertaa....Voi pojat,ukot ja papat on teillä vielä paljon oppimista.

        Niitä on ajossa?


      • tunnistaa mersumies
        mp2 kirjoitti:

        Ja ihme juttu kun käy hurrimerkkien pajoilla niin siellä niitä romuja makaa padat,perät ja askit palasina mutta siitä ei saa puhua koska ne ovat kuitenkin niitä "parempia" autoja...Ja johan niitä pitää käyttää huollossakin parin kuun välein,kun laadulle riittää kerta vuoteen öljyt ja muut säädöt ja tarkastukset pari kolme kertaa....Voi pojat,ukot ja papat on teillä vielä paljon oppimista.

        kahvilassa. Sillä on kahvi ja pulla eri pöydässä(SK-mersu) ja se nauraa niinku Tellinget(actros) vaihtaa, kräk kräk kräk.

        Säälittää oikeasti ihminen joka kuvittelee mersun olevan laatua.


      • mp2
        tunnistaa mersumies kirjoitti:

        kahvilassa. Sillä on kahvi ja pulla eri pöydässä(SK-mersu) ja se nauraa niinku Tellinget(actros) vaihtaa, kräk kräk kräk.

        Säälittää oikeasti ihminen joka kuvittelee mersun olevan laatua.

        Sitä sitten kun on ensimmäinen,se vaikea miljoona kilometriä,saatu tuntumaa raskaaseen kalustoon jollain muulla merkillä on hyvä päästä kokeilemaan saksalaista.Siinä vaiheessa yleensä on jo äly ajanut innostuksen edelle ja oma pers tuntuma kehittynyt arvostelukyvyn myötä sille tasolle että sen laadun ja ylivoimaisuuden kyllä tunnistaa vaikka ei sitä julkisesti ehkä pysty myöntämään koska isä,äiti tai joku muu joka on perseen siihen saakka pyyhkiny on sanonu että vain volvo(scania,sisu) on auto.....


      • totta, voi hurja
        mp2 kirjoitti:

        Sitä sitten kun on ensimmäinen,se vaikea miljoona kilometriä,saatu tuntumaa raskaaseen kalustoon jollain muulla merkillä on hyvä päästä kokeilemaan saksalaista.Siinä vaiheessa yleensä on jo äly ajanut innostuksen edelle ja oma pers tuntuma kehittynyt arvostelukyvyn myötä sille tasolle että sen laadun ja ylivoimaisuuden kyllä tunnistaa vaikka ei sitä julkisesti ehkä pysty myöntämään koska isä,äiti tai joku muu joka on perseen siihen saakka pyyhkiny on sanonu että vain volvo(scania,sisu) on auto.....

        Saksalainen on kaiken pahan ja paskan alku, niinku saatiin 1930-1940-luvulla karvaasti huomata. Se, että sulla on henkisiä ongelmia ja olet mielisairas ovat asioita joista en sua voi kiusata. Merseedes penz- eli PERSEELLEEN LENS, minä oikeasti säälin sinua ja toivon että tuosta mersu-influensasta voisi parantua, mut toivotonta taitaa olla. Niihän se raamattuki sanoo et Jumala on laittanu meille koettelemuksia ettei pissa nousis hattuun ja mersut on kyllä just se koettelemus numero UNO(yksi). Aatamin aikanen läjä paskaa johon on pyörät lyöty alle. Mut tiedäkkö mistä se tähti siihen keulaan tulee?. No siitä et ala sakarat näyttää hinauskoukkujen paikat ja ylä sakara suunnan josta pyydetään apua.

        Mitä yhteistä on Actroksella ja kylpyammeella? No, kummastakaan en nouse julkisella paikalla.

        Aijoo, meidän suvussa ei ymmärretä rekkojen päälle ku se et mersu ON ISO KASA PASKAA!!! Jossa on pyörät.... HÄ HÄÄÄ


      • mp2
        totta, voi hurja kirjoitti:

        Saksalainen on kaiken pahan ja paskan alku, niinku saatiin 1930-1940-luvulla karvaasti huomata. Se, että sulla on henkisiä ongelmia ja olet mielisairas ovat asioita joista en sua voi kiusata. Merseedes penz- eli PERSEELLEEN LENS, minä oikeasti säälin sinua ja toivon että tuosta mersu-influensasta voisi parantua, mut toivotonta taitaa olla. Niihän se raamattuki sanoo et Jumala on laittanu meille koettelemuksia ettei pissa nousis hattuun ja mersut on kyllä just se koettelemus numero UNO(yksi). Aatamin aikanen läjä paskaa johon on pyörät lyöty alle. Mut tiedäkkö mistä se tähti siihen keulaan tulee?. No siitä et ala sakarat näyttää hinauskoukkujen paikat ja ylä sakara suunnan josta pyydetään apua.

        Mitä yhteistä on Actroksella ja kylpyammeella? No, kummastakaan en nouse julkisella paikalla.

        Aijoo, meidän suvussa ei ymmärretä rekkojen päälle ku se et mersu ON ISO KASA PASKAA!!! Jossa on pyörät.... HÄ HÄÄÄ

        Selvästi laaja kokemus asiasta kun nojaat noin vahvasti tosiseikkoihin.Mutta mielipiteitä pitää olla,se on tervettä.Ja enkä minä pistä vastaan jos joku haluaa ansaita elantonsa vaikeamman kautta.Sitä on kaikkea muutakin hikistä hommaa tässä lajissa niin sitä vain koittaa päästä helpomalla siinä missä se onnistuu.


      • ei millään pahalla
        mp2 kirjoitti:

        Selvästi laaja kokemus asiasta kun nojaat noin vahvasti tosiseikkoihin.Mutta mielipiteitä pitää olla,se on tervettä.Ja enkä minä pistä vastaan jos joku haluaa ansaita elantonsa vaikeamman kautta.Sitä on kaikkea muutakin hikistä hommaa tässä lajissa niin sitä vain koittaa päästä helpomalla siinä missä se onnistuu.

        mutta mä saan elantoni muualta kuin sieltä rekan ratista. Mutta kokemusta on ratin takaa on n.15v ajalta ja viimeiset 2v olen tehnyt kuljetusesimiehen duunia ja koulun käyny siinä välissä. Eikä tule hiki töissä ja helpolla pääsee. Et väännä sinä vaan sitä mersun rattia kainalot hiessä niin mä nauran ja säälin sua.

        Aijoo, niin monta kertaa oon soittanu MB:n takia hinurin tienpäälle ja odotellu tienposkessa apua et jos Jumala suo niin apua tulee...


      • mp2
        ei millään pahalla kirjoitti:

        mutta mä saan elantoni muualta kuin sieltä rekan ratista. Mutta kokemusta on ratin takaa on n.15v ajalta ja viimeiset 2v olen tehnyt kuljetusesimiehen duunia ja koulun käyny siinä välissä. Eikä tule hiki töissä ja helpolla pääsee. Et väännä sinä vaan sitä mersun rattia kainalot hiessä niin mä nauran ja säälin sua.

        Aijoo, niin monta kertaa oon soittanu MB:n takia hinurin tienpäälle ja odotellu tienposkessa apua et jos Jumala suo niin apua tulee...

        Ajaa sitä merkillä millä hyvänsä on kamalan hyvä asia että noin tuon asenteinen kaveri on sieltä pois.Toivotan täältä mersun hytistä kuvin kainaloin onnea valitsemallasi tiellä.Ei ole koulu välissä menny hukkaan....kyllä mulle M.A.N.nikin kelpais et soita jos teidän talossa olis paikkoja vapaana.Tuntuu esimies puoli olevan just sitä mitä duunari hakee logisitisessa ketjussa....


      • ole mersumies
        mp2 kirjoitti:

        Ajaa sitä merkillä millä hyvänsä on kamalan hyvä asia että noin tuon asenteinen kaveri on sieltä pois.Toivotan täältä mersun hytistä kuvin kainaloin onnea valitsemallasi tiellä.Ei ole koulu välissä menny hukkaan....kyllä mulle M.A.N.nikin kelpais et soita jos teidän talossa olis paikkoja vapaana.Tuntuu esimies puoli olevan just sitä mitä duunari hakee logisitisessa ketjussa....

        olen liikenteeseen sopimaton kuljettaja. No on varmaan sitte hyvä etten aja. Ja kyllä on suomessa aika vitun paljon liikenteeseen sopimattomia kuljettajia. Sitä paitsi, oletko koskaan ajatellut et sä vedät herneen nenään siitä että mollaan ruostuvaa rautakasaa. Samalainen ruostuva paskaläjä se mersu on niinku kaikki muutki. Mutta hajoa sinä niihin aamuihisi siellä mannelavetin kopissa ja vietä koiran elämää. Ja en usko että tulisit tähän taloon töihin jossa olen, koska tässä talossa ei ole ja omistajan mukaan ei koskaan tule olemaankaan yhtään saksalaista kuorma-autoa. Että aika hassua et kyselet töitä. Eikä niitä mertsu-miehille edes tarjottaisi.

        Aijoo, firman omistaja ei tykkää natseista, ei uusista eikä vanhoista =), eikä meillä muuten ole noita ruotsalaisiakaan...


      • mp2
        ole mersumies kirjoitti:

        olen liikenteeseen sopimaton kuljettaja. No on varmaan sitte hyvä etten aja. Ja kyllä on suomessa aika vitun paljon liikenteeseen sopimattomia kuljettajia. Sitä paitsi, oletko koskaan ajatellut et sä vedät herneen nenään siitä että mollaan ruostuvaa rautakasaa. Samalainen ruostuva paskaläjä se mersu on niinku kaikki muutki. Mutta hajoa sinä niihin aamuihisi siellä mannelavetin kopissa ja vietä koiran elämää. Ja en usko että tulisit tähän taloon töihin jossa olen, koska tässä talossa ei ole ja omistajan mukaan ei koskaan tule olemaankaan yhtään saksalaista kuorma-autoa. Että aika hassua et kyselet töitä. Eikä niitä mertsu-miehille edes tarjottaisi.

        Aijoo, firman omistaja ei tykkää natseista, ei uusista eikä vanhoista =), eikä meillä muuten ole noita ruotsalaisiakaan...

        Vähä lähti toi merkistä asiallisesti keskustelu nyt sulta lapasesta.On se kiva huomata et tää palsta on niinkun ennenkin.Helposti syttyviä 1,5v ajaneita ja sit taas E kurssille opiskelemaan menneitä."Mertsu-mies" jatkaa homehtumista ja renkaalle kusemista.......moroooooooo


      • jaksaa..
        mp2 kirjoitti:

        Vähä lähti toi merkistä asiallisesti keskustelu nyt sulta lapasesta.On se kiva huomata et tää palsta on niinkun ennenkin.Helposti syttyviä 1,5v ajaneita ja sit taas E kurssille opiskelemaan menneitä."Mertsu-mies" jatkaa homehtumista ja renkaalle kusemista.......moroooooooo

        vääntää, onko mersu vai joku muu parempi, totuus on, että jokaisessa on hyvät ja huonot puolet ja kaikki hajoaa, elikkäs samoja paskoja ne on kaikki. idioottivarmoja autoja ei haluta tehdäkkään, koska korjaamo ja huolto on autokaupan tukipilareita.


      • Mersujen omistaja
        mp2 kirjoitti:

        Vähä lähti toi merkistä asiallisesti keskustelu nyt sulta lapasesta.On se kiva huomata et tää palsta on niinkun ennenkin.Helposti syttyviä 1,5v ajaneita ja sit taas E kurssille opiskelemaan menneitä."Mertsu-mies" jatkaa homehtumista ja renkaalle kusemista.......moroooooooo

        Täytyy kyllä myöntää hetken seuranneena tätä keskustelua etten voi olla lisäämättä omia kommentteja.

        Vähän taustaa. Olen kuljetusyrittäjä, ollut kohta 20v ja kalustoon kuuluu tällä hetkellä 3 puutavara-autoa, MB Actroksia kaikki. Ja heti alkuun et ainaki minun kohdalla näistä autoista LAATU on kaukana. Ei ole Sisua puuhommissa voittanutta. Harmittaa vaan että Sisu on mennyt samanlailla huonompaan suuntaan kuten Mersukin.
        No aloitetaanpa. Mistähän sinä mp2 repäisit tuon että laatuun tarvii vaihtaa öljyt kerran vuodessa. Noilla minun autoilla ajetaan vuoteen n.180 000km ja öljyt vaihdetaan ihan samalla tavalla ja samalla vaihtovälillä ku ruotsalaisiin. Meinaan et velipoijalla on kaksi FH520 Volvoa puunajossa ja samassa tahdissa vaihdetaan öljyjä. Tokihan jos autolla ei ajeta ku 50 000km vuodessa ni silloin riittää se kerta. Veholtakin sanovat että max 50 000km vaihtoväli. Keski-Euroopassa ne hullut ajaa 100 000km vaihtovälillä. Mutta ei todellakaan pelitä täällä pohjolassa. Mieti nyt talvenki aikana kun tulee kylmäkäynnistyksiä, koneet ovat -20 asteen pakkasessa kovilla. No nyt puhun kuitenki kokemuksella puuautoista.

        Sitten tuosta muusta laadusta. Milloinhan Mersuun alkaa saada akseliperäisen telivedon. Laanit joista minäkin ajelen ovat sellaisia ettei niissä napaperää välttämättä tarvita, mutta kun Mersuun ei akseliperäistä saa. Se on meinaan polttoaineenkulutuksessa järkyttävä ero tuon vanhimman 2550 ja veljen vanhemman FH520:n välillä, Volvo vie 7 litraa vähemmän!! Uudemissa ero on n.6 litraa/100km. Tuntuu että Mersun Euro4-koneissa kulutus on pudonnut enemmän kuin Volvo Euro4:ssa. Volvot on kuitenkin akseliperällä et se vaikuttaa pkulutus eroon. Aikaisemmin olin akseliperää vastaan, mutta veljeltä saadut positiiviset kokemukset akseliperästä ja niiden kestävyydestä ovat saaneet pään kääntymään. Kun vaihto tulee, niin merkki vaihtuu. Jos Mersuun ei akseliperää saa. Volvot ovat kevyempiä, hiljaisempia ja renkaiden kulutus on pienempi. Mutta ajettavuus maantiellä on mersussa huomattavasti parempi. Sitten mersut alkaa olla kuin Scaniat tuolla metsäpäässä. Rungot on löystynyt ja sellaisia pieniä vikoja kuten liittimien ja hajoamisia ja irtoamisia tapahtuu vähän väliä. Tuntuu että kokoajan joku paikka on hajalla.

        Näitä Actroksia on ollut vuodesta 1998 lähtien ja jotenkin tuntuu että tuntien Actroksien alkuvaikeudet MB on parantanut ku sika juoksuaan mutta siltä sialta loppuu nyt kunto. Esim vm.2001 ostin MB Actros 2553 ja se pelasi kuin ajatus, mutta tämä 2008 tullu 2651 taas ei toimi sitten millään. Sähkövikaa ym pientä on jatkuvasti. Etuperä on alkanut nyt kolista ja auto parhaillaan Veholla, onneksi vika on löytynyt mutta se että auto on vasta 200 000 ajettu niin se aiheuttaa hiukan harmaita hiuksia.

        Näin yhteenvetona voisin sanoa että ihan hyvä tuo mersu on. Ajettavuudessa ja hinnassa on parempi kuin Volvo, mutta muuten häviää Volvolle.

        Nyt varmaan sitten kysytte miksi olen mersuja ostanut. Kuten sanoin, hinta on ollut kohdallaan ja kun mersut on vikoineen ja ominaisuuksineen oppinut tuntemaan kynnys vaihtaa on iso. Lisäksi Mersu-Mersu vaihto on edullisempi kuin jos Mersun vaihtaisi vaikka Volvoon. Lisäksi Mersut veivät miehen aikanaan hienolla ja kestävällä tekniikalla mutta nyt laatu on heikentynyt. Ja nykyisillä polttoaineen hinnoilla joutuu miettimään kokonaistaloudellisuutta ja tällä kirjoitushetkellä Volvo tulisi pitkässä juoksussa halvemmaksi paremman polttoaine taloudellisuuden osalta mm.


      • tietenkin
        mp2 kirjoitti:

        Vähä lähti toi merkistä asiallisesti keskustelu nyt sulta lapasesta.On se kiva huomata et tää palsta on niinkun ennenkin.Helposti syttyviä 1,5v ajaneita ja sit taas E kurssille opiskelemaan menneitä."Mertsu-mies" jatkaa homehtumista ja renkaalle kusemista.......moroooooooo

        Joo, nii kai se meni multa ku en mersua kehu. No ei voi mitään....


      • paskaa.
        ei millään pahalla kirjoitti:

        mutta mä saan elantoni muualta kuin sieltä rekan ratista. Mutta kokemusta on ratin takaa on n.15v ajalta ja viimeiset 2v olen tehnyt kuljetusesimiehen duunia ja koulun käyny siinä välissä. Eikä tule hiki töissä ja helpolla pääsee. Et väännä sinä vaan sitä mersun rattia kainalot hiessä niin mä nauran ja säälin sua.

        Aijoo, niin monta kertaa oon soittanu MB:n takia hinurin tienpäälle ja odotellu tienposkessa apua et jos Jumala suo niin apua tulee...

        Kyllähän se on selvä juttu,että missään juitsarin tai esinahan hommissa ei todellakaan pääse helpolla!
        Lyön vittu munani pantiks siitä,että sulla ON hiki päivittäin!
        Nimittäin tuskanhiki...
        Jos nyt edes oot muuta kuin joku vitun täkkäri tai jotain...


      • ivecosta???
        ei millään pahalla kirjoitti:

        mutta mä saan elantoni muualta kuin sieltä rekan ratista. Mutta kokemusta on ratin takaa on n.15v ajalta ja viimeiset 2v olen tehnyt kuljetusesimiehen duunia ja koulun käyny siinä välissä. Eikä tule hiki töissä ja helpolla pääsee. Et väännä sinä vaan sitä mersun rattia kainalot hiessä niin mä nauran ja säälin sua.

        Aijoo, niin monta kertaa oon soittanu MB:n takia hinurin tienpäälle ja odotellu tienposkessa apua et jos Jumala suo niin apua tulee...

        Hä? ja tais sulla tulla pieni desimaalivirhe tossa ratintakaakokemuksesta...


      • se hyvä onkin
        ivecosta??? kirjoitti:

        Hä? ja tais sulla tulla pieni desimaalivirhe tossa ratintakaakokemuksesta...

        Ei tullu desimaalivirhettä, Iveco on hyvä auto, toimii paremmin ku esim. Mersut ja esimies hommissa tulee tuskanhiki jos niin haluaa. Sitä paitsi, jos mulle tulis tuskan hiki, niin arvatkaapa tuleeko kuskeille sen jälkeen...

        Teistä kyllä näkee miten katkeroituneita olette tuohon ratin vääntämiseen ja teitä vituttaa ku älykkyytenne ei riitä poistumaan sieltä ratin takaa. Kenenkään ei ole pakko ajaa. Harmi vaan jos ette ole aikaisemmin huomannu et on olemassa muitakin ammatteja kuin autonkuljettaja.


      • hyvä veli
        paskaa. kirjoitti:

        Kyllähän se on selvä juttu,että missään juitsarin tai esinahan hommissa ei todellakaan pääse helpolla!
        Lyön vittu munani pantiks siitä,että sulla ON hiki päivittäin!
        Nimittäin tuskanhiki...
        Jos nyt edes oot muuta kuin joku vitun täkkäri tai jotain...

        lyömään muniasi pantiksi, ne nimittäin lähtee just tällä sekunnilla. Ne pellet pääsee niin paljo helpommalla ku ei tarte miettiä kiirettä, miten lastataan, ei tarte talviyönä liukastella kinttupoluilla, nukkuvat yönsä kunnolla. Ja sitte ne saa vielä vittuilla meille kuskeille ku ollaan myöhässä ja hommat ei onnistu. Vituttaa et pää ei riitä käymään ku elämän koulua


      • mp2
        Mersujen omistaja kirjoitti:

        Täytyy kyllä myöntää hetken seuranneena tätä keskustelua etten voi olla lisäämättä omia kommentteja.

        Vähän taustaa. Olen kuljetusyrittäjä, ollut kohta 20v ja kalustoon kuuluu tällä hetkellä 3 puutavara-autoa, MB Actroksia kaikki. Ja heti alkuun et ainaki minun kohdalla näistä autoista LAATU on kaukana. Ei ole Sisua puuhommissa voittanutta. Harmittaa vaan että Sisu on mennyt samanlailla huonompaan suuntaan kuten Mersukin.
        No aloitetaanpa. Mistähän sinä mp2 repäisit tuon että laatuun tarvii vaihtaa öljyt kerran vuodessa. Noilla minun autoilla ajetaan vuoteen n.180 000km ja öljyt vaihdetaan ihan samalla tavalla ja samalla vaihtovälillä ku ruotsalaisiin. Meinaan et velipoijalla on kaksi FH520 Volvoa puunajossa ja samassa tahdissa vaihdetaan öljyjä. Tokihan jos autolla ei ajeta ku 50 000km vuodessa ni silloin riittää se kerta. Veholtakin sanovat että max 50 000km vaihtoväli. Keski-Euroopassa ne hullut ajaa 100 000km vaihtovälillä. Mutta ei todellakaan pelitä täällä pohjolassa. Mieti nyt talvenki aikana kun tulee kylmäkäynnistyksiä, koneet ovat -20 asteen pakkasessa kovilla. No nyt puhun kuitenki kokemuksella puuautoista.

        Sitten tuosta muusta laadusta. Milloinhan Mersuun alkaa saada akseliperäisen telivedon. Laanit joista minäkin ajelen ovat sellaisia ettei niissä napaperää välttämättä tarvita, mutta kun Mersuun ei akseliperäistä saa. Se on meinaan polttoaineenkulutuksessa järkyttävä ero tuon vanhimman 2550 ja veljen vanhemman FH520:n välillä, Volvo vie 7 litraa vähemmän!! Uudemissa ero on n.6 litraa/100km. Tuntuu että Mersun Euro4-koneissa kulutus on pudonnut enemmän kuin Volvo Euro4:ssa. Volvot on kuitenkin akseliperällä et se vaikuttaa pkulutus eroon. Aikaisemmin olin akseliperää vastaan, mutta veljeltä saadut positiiviset kokemukset akseliperästä ja niiden kestävyydestä ovat saaneet pään kääntymään. Kun vaihto tulee, niin merkki vaihtuu. Jos Mersuun ei akseliperää saa. Volvot ovat kevyempiä, hiljaisempia ja renkaiden kulutus on pienempi. Mutta ajettavuus maantiellä on mersussa huomattavasti parempi. Sitten mersut alkaa olla kuin Scaniat tuolla metsäpäässä. Rungot on löystynyt ja sellaisia pieniä vikoja kuten liittimien ja hajoamisia ja irtoamisia tapahtuu vähän väliä. Tuntuu että kokoajan joku paikka on hajalla.

        Näitä Actroksia on ollut vuodesta 1998 lähtien ja jotenkin tuntuu että tuntien Actroksien alkuvaikeudet MB on parantanut ku sika juoksuaan mutta siltä sialta loppuu nyt kunto. Esim vm.2001 ostin MB Actros 2553 ja se pelasi kuin ajatus, mutta tämä 2008 tullu 2651 taas ei toimi sitten millään. Sähkövikaa ym pientä on jatkuvasti. Etuperä on alkanut nyt kolista ja auto parhaillaan Veholla, onneksi vika on löytynyt mutta se että auto on vasta 200 000 ajettu niin se aiheuttaa hiukan harmaita hiuksia.

        Näin yhteenvetona voisin sanoa että ihan hyvä tuo mersu on. Ajettavuudessa ja hinnassa on parempi kuin Volvo, mutta muuten häviää Volvolle.

        Nyt varmaan sitten kysytte miksi olen mersuja ostanut. Kuten sanoin, hinta on ollut kohdallaan ja kun mersut on vikoineen ja ominaisuuksineen oppinut tuntemaan kynnys vaihtaa on iso. Lisäksi Mersu-Mersu vaihto on edullisempi kuin jos Mersun vaihtaisi vaikka Volvoon. Lisäksi Mersut veivät miehen aikanaan hienolla ja kestävällä tekniikalla mutta nyt laatu on heikentynyt. Ja nykyisillä polttoaineen hinnoilla joutuu miettimään kokonaistaloudellisuutta ja tällä kirjoitushetkellä Volvo tulisi pitkässä juoksussa halvemmaksi paremman polttoaine taloudellisuuden osalta mm.

        Kyllä oli asiallinen juttu toi.Tuo aikaisempi meni mulla kyllä aika rajusti provoamisen puolelle,ei vaan mahtanu olla lyömättä löylyä kun toinen otti noin kovasti ja varmalla otteella kantaa.Se kerta vuoteen uudet rasvat tulee siitä että meillä teligent pyytää 100 000 välein öljynvaihtoon ja tässä ajossa se on ollut riittävä.Aluks kyllä hirvitti mut hyvänä on öljy tullu koneesta pois,tosin tänä aikana se pyytää kaks kertaa lisäämään sen vitosen ja näin on tehty.Ja just niinkun sanoit heti kun meno ja olosuhteeet kovenee väli tiuhentuu.Ja niin sen pitääkin olla.Meillä on ollu vaan positiivisia kokemuksia merkistä.Tosin veho on mikä on,pitää vaan löytää se toimiva missä käy.Helpottaa kun on suht laaja toimialue.Ite oon pelkkä renki ja tähtikeulalla tehny töitä jo ennen SK sarjaa ja tästä näkö vinkkelistä olen aina pitäny merkistä.Lähinnä toimintavarmuuden,asuttavuuden(joka näissä uusissa on ihan omaa luokkaa)ja niinkin hämmästyttävän asian kun tasisen lämmön takia.Nää on niitä kuskia kiinnostavia juttuja.Ja kulutus on meillä menny aika samoihin kun muissakin merkeissä.Nii ja ton ajettavuuden toit ilmi.Se nyt on vaan hyvä,oli renki tai isäntä.Muutenhan noi on mielipide kysymyksiä.Ja niihin on jokaisella täysi vapaus.Ja onhan tää mukavaa hommaa jos tästä tykkää.Kaikkien ei tarvii,ne saa onneks tehdä jotain muuta.


      • mersujen omistaja
        mp2 kirjoitti:

        Kyllä oli asiallinen juttu toi.Tuo aikaisempi meni mulla kyllä aika rajusti provoamisen puolelle,ei vaan mahtanu olla lyömättä löylyä kun toinen otti noin kovasti ja varmalla otteella kantaa.Se kerta vuoteen uudet rasvat tulee siitä että meillä teligent pyytää 100 000 välein öljynvaihtoon ja tässä ajossa se on ollut riittävä.Aluks kyllä hirvitti mut hyvänä on öljy tullu koneesta pois,tosin tänä aikana se pyytää kaks kertaa lisäämään sen vitosen ja näin on tehty.Ja just niinkun sanoit heti kun meno ja olosuhteeet kovenee väli tiuhentuu.Ja niin sen pitääkin olla.Meillä on ollu vaan positiivisia kokemuksia merkistä.Tosin veho on mikä on,pitää vaan löytää se toimiva missä käy.Helpottaa kun on suht laaja toimialue.Ite oon pelkkä renki ja tähtikeulalla tehny töitä jo ennen SK sarjaa ja tästä näkö vinkkelistä olen aina pitäny merkistä.Lähinnä toimintavarmuuden,asuttavuuden(joka näissä uusissa on ihan omaa luokkaa)ja niinkin hämmästyttävän asian kun tasisen lämmön takia.Nää on niitä kuskia kiinnostavia juttuja.Ja kulutus on meillä menny aika samoihin kun muissakin merkeissä.Nii ja ton ajettavuuden toit ilmi.Se nyt on vaan hyvä,oli renki tai isäntä.Muutenhan noi on mielipide kysymyksiä.Ja niihin on jokaisella täysi vapaus.Ja onhan tää mukavaa hommaa jos tästä tykkää.Kaikkien ei tarvii,ne saa onneks tehdä jotain muuta.

        Toivottavasti et suuttunut siitä "repäisit"-kommentista. Oli vähä turhan ankara ilmaisu. Muutenkin viestin alku oli vähä asiattomaan sävyyn kirjoittettu. Anteeksi. Taustalla tosin oli lievästi sanottuna harmitus juuri tuon uusimman MB:n etuperä joka on ollut kuin piste i:n päälle. Ei isoja mutta niitä kettumaisia pieniä vikoja riittäny siinä autossa ja sitten tuo. Tasauspyörästössä vikaa ja kallis remontti.

        Niinkuin totesin niin mulla on kokemusta vaan noista puuautoista ja niissä vaihtoväli on öljylle on tiuhempi. Eli voihan se muualla olla pidempi. Se että autot on selvinny ilman koneremontteja miljoonaan kertoo laadusta ja kestävyydestä. Ja oikealla huoltamisella koneet kestää, oli merkki mikä tahansa.

        Nuo omistamani kolme Mersua on pelanneet kohtuu hyvin, vanhin on vm2005 ja toiminu muuten hyvin mut ulosotto hajonnu kerran, ajettu nyt n. 650 000km, toinen on vm2007(ajettu 380 000km), siinä on pari kertaa vaihteisto menny "tilttiin". Ei oo hajonnu paikat mutta kallista ku pitää pyytää Veho tien päälle. Sitte uutena piti vähän väliä tarkastella säätöjä ku tuntui ettei ole vetoja. No nyt se vetää. Tää kolmas on sitte vm2008(n.200 000km) ja viat tiedätteki =). Sitten näitä pieniä sähkövikoja on kahdessa uusimassa ollu, tyyliin työvalot pimeänä ku johto irronut. Mutta kokonaisuudessaan olen ollut tyytyväin näihin Mersuihin jotka minulla on/olleet. Vanhat SM-Sisut oli kuitenki parhaita pölliautoja. Niitäkin on jokunen ollut.

        Mutta kuten sanottua, jos nyt olisi auton vaihto, vaihtaisin Volvon. Pelkästään jo akseliperän takia. Halvempi, taloudellisempi ratkaisu entä napaperä, siis pitkässä juoksussa. Se akseliperäisen telivedon puuttuminen on kyllä iso miinus Mersulle. Mutta onneksi tilanne on se ettei auton vaihto ole ajankohtainen pariin vuoteen. Jospa se Mersukin sais alkseliperän telivetoon sinä aikana.


      • Anonyymi
        mp2 kirjoitti:

        Sitä sitten kun on ensimmäinen,se vaikea miljoona kilometriä,saatu tuntumaa raskaaseen kalustoon jollain muulla merkillä on hyvä päästä kokeilemaan saksalaista.Siinä vaiheessa yleensä on jo äly ajanut innostuksen edelle ja oma pers tuntuma kehittynyt arvostelukyvyn myötä sille tasolle että sen laadun ja ylivoimaisuuden kyllä tunnistaa vaikka ei sitä julkisesti ehkä pysty myöntämään koska isä,äiti tai joku muu joka on perseen siihen saakka pyyhkiny on sanonu että vain volvo(scania,sisu) on auto.....

        Kamaz käyttöön ja hyvin menee.


    • molemmilla ajellaan

      Eipä hirveesti kannata eri merkkejä mollata jos ei kokemuksia ole. Kokemusta on...
      Meidän firmassa on noilla V8-Scanioilla ajettu jo 70-luvulta ja tottakai mustaki kasvoi Scania4ever-kuljettaja. Tunnustan muut oli huonoja, Scania paras. No joo, älkää suuttuko tuosta. Joskus muinoin kysyin isältä et miks meillä on ollu vaan Scanoita niin ukko tuumas et niiden kans on aikojen alusta oltu tekemisissä ja opittu tuntemaan ne ja niiden kanssa on pärjätty erittäin hyvin niin ei sitä viitsi enää alkaa uutta opetteleen.

      No 2004 isäukko teki sitte pienen yllärin ku auton vaihto tuli eteen ja ikertoi ostaneensa uuden V8-Mersun, 2550. Eka Mersu tuli silloin taloon. Mietin silloin et sekosiko se ku tuumasi, et jospa "vanhus" opettelee nyt sitten jotain uutta ku koulussa uuden oppiminen ei kiinnostanu. Ja oppi tais mennä perille koska auto menee nytte syksyllä vaihtoon ja tilalle tulee MB Actros 2651 tai 2551, en muista kumpi. Pakko myöntää et Mersu on ollut helvetin hyvä auto. Se on pelannu hyvin vaikka alkuu se kauhea sähkön/tekniikan määrä hirvitti. Ite en oo ajanu paljoa Actroksella mutta ne muutamat kerrat on tehny vaikutuksen. Eikä oo tien päälle jääty vaikka yli 1 milj. on mittarissa. Scaniat on meillä kanssa pelannu hyvin. 124-470 joka meille aikanaa tuli oli ongelmallinen mutta muuten on kaikki autot toiminu ja isoja remontteja ei oo tarvinnu tehä, ei Scanioihin eikä Mersuun.

      Jos verrataan sen verran et mersun automaatti on paljon parempi ku Scanian. Etuilmajousitus on kans Mersussa parempi, Scaniasta tulee etenki Topline-hytin kanssa sellainen kiikkuja jos eteen laittaa ilmapussit. Meillä oli tuo 124-470 Topline-Scania Opticruisella ja täysilmalla ja se oli huono auto. Kone huono, Turbocompound rikki monesti ja Opticruise sekaisin vähät väliä. Eikä se ollu erityisen hyvä ajaa. Nuo nykyiset R500-Scaniat on meillä keppilootalla ja etupää on lehtijousilla, takana on ilmajousitus. Ja omasta mielestä todella hyviä ajaa, aivan kuten Mersukin.
      Ajettavuudessa ei ehkä oo niinkään eroa mutta uraisella ja huono pintaisella tiellä Mersu on aavistuksen parempi ajaa, menee pehmeämmin. Johtunee ilmajousituksesta.

      Luulen että suurin osa ihmistä haukkuu asioita koska ne ei tiedä niistä mitään, niinku vaikka haukkuvat automerkkiä josta ei tiedä mitään. Kantapään kautta oppinu et parempi on vaan ihan hiljaa =)

    • manuaalitkunniaan

      Kyllä on uudessa actrosissa paska robottiloota, kun oltiin liikennevaloissa, kuski painoi 4 sec kaasua(pohjaan) ja muut jo tööttäilivät meille kun se actros vähän miettii minkä vaihteen se laittaa ja ohjaus on kärryn kanssa täyttä sitä itseään kun sitä pitää 3 kiekkaa kääntä että vähän pyörä kiänttyy

    • mbmmbmbmb

      jos mesulla samanlainen huolto ja korjaus verkosto kuin scanialla,,joka toinen oli kuorma-auto olis mese.no,,kyllä asia ymmärretty veholla.

    • Anonyymi

      akuutti häiriö,kuinka mersun vaihteisto koulutetaan,vaihteet ei mee päälle ku pakotus napilla?????

    • Anonyymi

      Niin millaisia kokemuksia on rahti puolen mersuista? Vetopöytä autona? Moduulin veturina. 6x2. Zf vaihtaa ilmeisesti laiskasti ja arpoo. Kertokaahan mitä tiiätte ja mitenkäs on veholla huolto toiminut?

    • Anonyymi

      Meillä on 2 Plastoa, kaikki hyvin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe