Lidlin akkuparistot

Hyviä?

Tänään on näköjään tarjouksessa Lidlissä akkuparistoja. Halpoja ainakin on mutta tekeekö niillä mitään? Onko kokemuksia? Toki eivät mitään parhaiden tasoa varmasti ole mutta voisivat olla hintansa arvoiset? Eniten ois tarvetta noille AAA-akuille.

http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20090129.p.Akkuparistot

18

8404

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilattu, ei.

juu, jos tarttet tollasii ja lidl vieressa, eiku ostamaan vaan.
      kylla ne toimii ja on niin kohtuu hintaiset etta vaikka parikin settia?
      on sitten varallekin.

• ne ainaskaan

kauaan kestäny mitkä joskus lidistä ostin,tais olla jotain puolvuotta ja sit roskiin

• Anonyymi

Ne pitää hei ladata välillä!

• roskiin vaan

Ostin noita vuosi sitten sekä AAA että AA-kokoisina.

Erehdyin lataamaan noita "30 minuutin" pikalaturilla jossa on automaattinen latauksen tunnistus ja katkaisu jokaiselle kennolle erikseen.

Yksi AA-kennoista suostui latautumaan vain 5-10 minuutin ajan ja aamulla kenno olikin jo täysin kuollut vaikka heti laturista otettuna poltti lamppua kirkkaasti.

AAA-kennoista paloi ensimmäisellä yrityksellä kolme. Neljännen heitin menemään koska en tee yhdellä mitään.

Eneloopit latautuvat täyteen täsmälleen samalla laturilla ongelmitta vaikka virta ylittääkin suositellun ja myös muut merkki akut ovat kestäneet tätä laturia vaikka kuumentuvat latauksen loppuminuuteilla todella voimakkaasti toisin kuin Eneloop.

Suosittelen että jätät Lidlin skeidan ostamatta tai käytät vanhanaikaista todella pienellä virralla lataavaa laitetta jossa akkuja täytyy pitää 12-16 tuntia.

• kiesus0

Appiukko osti noita tronicin akkuja, tai itteasissa niitä tuli tronicin laturin mukana.
      Laturi kuulemma toimii mutta akut olivat roskistavaraa jo uutena.

Sanyo eneloop on melkeimpä paras akkumerrki, GP recyko on vastaava kiinalainen myös laadukas akku.

Eneloop ja ReCyKo AA-kokoisissa akuissa on 2000mAh, mutta ne päihittävät useimmat muun merkkiset 2500mAh akut paremman valmistustekniikkansa vuoksi.

• TÄ-mies

Tuo on totta, Tronicit hyytyy täyteen ladattunakin hyvin nopeasti. Kertakäyttökamaa vaikka kaukosäätimen virtalähteenä, mutta vaativampaan käyttöön ehdottomasti jotain muuta.

• Meikä-

nyt täytyy kyllä sanoa että itsellä on päässä 24/7 led lenserin otsavalaisin ja siihen kokeena 5 eri merkkiä kennoja jota ladataan jokaista noin 2x viikossa bilteman 500mA laturilla Enelop, Biltema, Fujitsu, Tronic ja Duracell.

Ainakaan näin aktiivisessa käytössä Tronic ei ole mitenkään esiintynyt muita huonompina ja kaikki ovat menestyneet oikeastaan mututuntumalta aivan samalla tavalla. Tronic edustaa jotain 4€ pakettihintaa ja muut 17€. Poikkeuksena Bilteman kennot nyt vuoden jälkeen (noin 100 latauskertaa) alkaa menemään laturissa usein vikatilaan ja laturia saa renkata irti seinästä, Energiaa niistä silti vielä irtoaa.

Euron kennoja kokeilin ebaystä ja niistä ei energiaa irronnut näihin verrattuna edes neljännestä ja laturi vikatilassa uudesta lähtien. Toiset Tronicit minulla on viritetyssä hammasharjassa ja kestää varmaan kuukauden päivittäisessä käytössä.

Tronic on ylivoimainen voittaja jota kannattaisi pelkästään ostaa jos ei haluaisi tutkimustyöhön käyttää rahaa.

• ei_hiipumista

Taskulampussa ollu tollaset "isot" patterit. Kerran pari vuodessa ladannut hitaasti eli säätänyt virran rajottimella virran 1/10 osaan kapasiteetista ja perus 14h lataus. Nyt mennyt taskulampussa jo reilut viisi vuotta. Eihän tuolle paljoa käyttöä tule, mutta ilmeisesti sopivat juurikin tuollaiseen käyttöön em. akut.

• Anonyymi
        ei_hiipumista kirjoitti:

Taskulampussa ollu tollaset "isot" patterit. Kerran pari vuodessa ladannut hitaasti eli säätänyt virran rajottimella virran 1/10 osaan kapasiteetista ja perus 14h lataus. Nyt mennyt taskulampussa jo reilut viisi vuotta. Eihän tuolle paljoa käyttöä tule, mutta ilmeisesti sopivat juurikin tuollaiseen käyttöön em. akut.

Iso tronic(D-mono, NiMH) kesti täällä n. 10 vuotta taskulampussa! 4500mAh näyttää olevan kapasiteetti, oli viimeinen neljästä, muut piiputti jo aiemmin. Nyt näyttää vaan 0V eikä lataudu eli taitaa olla vikaa rakenteissa? Valmistettu 2011/10 leimasta päätellen ja lataus suositus 7 tuntia/900mA, jota myös käytin. Käytännössä latasin noita n. 2 kertaa vuodessa.

• rahat hukkaan....

2 kpl GB:n 1 000 mAh:n AAA-kennoja maksaa 6-7 € ja kestää ladata nopeilla latureilla. Tein näistä lennokin akun ja lentää kauemmin kuin alkuperäisellä (Sanyon?) 850 mAh:n kennoilla, mutta sisäinen resistanssi on hieman suurempi, minkä huomaa vain täydellä kaasulla.

• Hyviä?

Kiitoksia kaikille kommenteista. Otin nyt kuitenkin valtavan taloudellisen riskin ja ostin peräti kaksi pakettia noita AAA-akkuja. Yllätykseksi ne olivat melkein täynnä jo valmiiksi. Laitoin led-taskulamppuun ja valo oli varsin kirkas (lampussa ei regulointia).

Itselläni on GP:n Recyko-laturi ja akkuja, kokoa AA ja AAA. Suhteellisen vähällä käytöllä ollut tähän asti mutta toistaiseksi olen varsin tyytyväinen. Esim. Mini Maglite 2xAA led-lamppu paloi yli 3 tuntia noilla akuilla mikä on minusta melkoisen hyvin!

Laitoin tunti sitten nämä Lidlin akut tuohon GP:n Recyko-pikalaturiin (lataa GP:n akut n. kahdessa tunnissa) lataukseen ja toistaiseksi ei ole edes mainittavasti lämmenneet. Saapa nähdä jatkossa miten näiden kanssa käy.

• Reerari

Kyllä niitä maanantaipäivän kappaleita näköjään noittenkin liitelinkin akkujen joukkoon eksyy. Niinkuin tämä mun F-S läppäri. Kohta tulee viisvuotta ikää ja vielä toimii.

• klklk
        Reerari kirjoitti:

Kyllä niitä maanantaipäivän kappaleita näköjään noittenkin liitelinkin akkujen joukkoon eksyy. Niinkuin tämä mun F-S läppäri. Kohta tulee viisvuotta ikää ja vielä toimii.

Minulla on halvoista akuista semmoinen kokemus että niillä ei yleensä tee mitään. Ne joskus saattaa vähän vuotaa eikä niissä ikinä just silloin ole virtaa kun niitä tarvitsee.

En enää osta kuin noita eneloop akkumulaattoreita. Ennen laturin kanssa sai puljata solkenaan. Nyt tarvii ladata akut vasta kun laite on itse kuluttanut ne akut tyhjäksi. Kalliitahan ne on.

• läppäri ...
        Reerari kirjoitti:

Lidlin läppärissä sen sijaan ei akku kestänyt paria vuotta kauempaa. Tosin itse Targa-läppäri on edelleenkin aivan ok ja riittää vielä nykyäänkin normikäyttöön kun alkuaan oli huvin varustettu ja tehokas. Siis olisko jo kolme tai neljäkin vuotta sitten ...

• aika kelvollisia
        klklk kirjoitti:

Minulla on halvoista akuista semmoinen kokemus että niillä ei yleensä tee mitään. Ne joskus saattaa vähän vuotaa eikä niissä ikinä just silloin ole virtaa kun niitä tarvitsee.

En enää osta kuin noita eneloop akkumulaattoreita. Ennen laturin kanssa sai puljata solkenaan. Nyt tarvii ladata akut vasta kun laite on itse kuluttanut ne akut tyhjäksi. Kalliitahan ne on.

Bilteman akut ovat osoittautuneet hyviksi, ei ole yhtään hajonnut vuosien varrella. Mulla on varmaan 3 kertaa 4kpl satsi kameraan (AA) ja muutama AAA-kokoinen vielä mp3-soittimeen. Mulla on lisäksi Bilteman universaali pikalaturi, jossa kaikkia neljää latauspaikkaa valvotaan älykkäästi ja erikseen. Eipä ole siitäkään pahaa sanottavaa.

• Reerari
        läppäri ... kirjoitti:

Lidlin läppärissä sen sijaan ei akku kestänyt paria vuotta kauempaa. Tosin itse Targa-läppäri on edelleenkin aivan ok ja riittää vielä nykyäänkin normikäyttöön kun alkuaan oli huvin varustettu ja tehokas. Siis olisko jo kolme tai neljäkin vuotta sitten ...

Tarkoitin tuolla sanomisellani näistä maantaipäivän kappaleistani omaa Fujitsu-siemens läppäriä jota en ostanut liitelistä. SE on ihan selvästi maanantaipäivän kappale kun se vielä toimii. Akun uusin vuosi sitten kun tunti on mielestäni turhan lyhyt aika käyttöaika akulla ja sitä tulee käytettyä melko usein. Elokuu tulee tasan viisvuotta näköjään. Tuli vähän liioiteltua ;)

• Anonyymi

Hyviä ovat Tronic akkuparistot. Tavallisia pattereita en osta edes enää. Lataan vanhalla Tronicin omalla laturilla ja kestää melko kauan ladata täyteen kun tyhjää patterit kokonaan ensin

• Anonyymi

Kannattaa hiukan varoa, ettei napajännite putoa hirveästi alle 1V. Muistelisin, että saattaa lakata kokonaan toimimasta.
        Mutta joo, patterit on kyllä näennäisesti halvempia ja jotkut laitteet tuntuu tyhjäävän akut nopeammin. Jos on muutama ylimääräinen akku niin voi kierrättää niitä, niin on yleensä helpompaa käyttö!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6178
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      4008
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      3047
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2875
    5. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      31
      2768
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2462
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2439
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2360
    9. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      317
      1451
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      149
      1448
    Aihe