Saatan olla menossa Tuustaipaleen hotolaitokseen. Onko kenelläkään kokemuksia ko. laitoksesta viime ajoilta. Henkilökunta pätevää, ohjelma asiallista jne?
Tuustaipale
6
680
Vastaukset
- ....
..kuntoutumiseen.
Raitistuminen on itsestä kiinni.- miten sen nyt ottaa?
En ole juonut itseäni huonoon fyysiseen kuntoon. Päinvastoin fysiikkani on loistavassa kunnossa. Ainoastaan henkisesti olen sairas. Olen pystynyt pitämään pitkiä taukoja juomisen suhteen ja näin psysynyt kunnossa. Saako sieltä eväät henkiseen paranemiseen/toipumiseen? Uni, häpeä, syyllinen olo, kai tiedät alkoholistin tunne-elämän.
miten sen nyt ottaa? kirjoitti:
En ole juonut itseäni huonoon fyysiseen kuntoon. Päinvastoin fysiikkani on loistavassa kunnossa. Ainoastaan henkisesti olen sairas. Olen pystynyt pitämään pitkiä taukoja juomisen suhteen ja näin psysynyt kunnossa. Saako sieltä eväät henkiseen paranemiseen/toipumiseen? Uni, häpeä, syyllinen olo, kai tiedät alkoholistin tunne-elämän.
on psyykkinen ja fyysinen riippuvaisuus josta on mahdollisuus toipua! Käyttämällä oikein niitä "työköluja" jotka saat hoidosta on myös sinulla mahdollisuus toipumiseen jos annat itsellesi mahdollisuuden siihen. Itse isoin työ alkaa vasta hoidon päätyttyä kun olet kotiutunut todellisuuteen/arkeen ja silloin niitä "työkaluja" tarvitaan,oma jalkatyö on ratkaiseva tekijä pysyvään raittiuteen mutta kaikki on mahdollista kunhan olet sairautesi itsellesi myöntänyt ja haluat rehellisen muutoksen. Yksi hyvä niksi on kuunnella "veteraaneja" joilla on pitkä suora raittius takana...voimia sulle ja hiljaa hyvä tulee!
- korkealta putoaa
***** kirjoitti:
on psyykkinen ja fyysinen riippuvaisuus josta on mahdollisuus toipua! Käyttämällä oikein niitä "työköluja" jotka saat hoidosta on myös sinulla mahdollisuus toipumiseen jos annat itsellesi mahdollisuuden siihen. Itse isoin työ alkaa vasta hoidon päätyttyä kun olet kotiutunut todellisuuteen/arkeen ja silloin niitä "työkaluja" tarvitaan,oma jalkatyö on ratkaiseva tekijä pysyvään raittiuteen mutta kaikki on mahdollista kunhan olet sairautesi itsellesi myöntänyt ja haluat rehellisen muutoksen. Yksi hyvä niksi on kuunnella "veteraaneja" joilla on pitkä suora raittius takana...voimia sulle ja hiljaa hyvä tulee!
Kannattaa hakea muita vertaistukiryhmiä kuin tuplaA.
Monet siellä ovat onnettomia juon, en juo, juon, en juo, join putken, nyt taas ja TAAS alkaa uusi elämä...
Mielestäni, jos joutuu katkaisuun tai turvautumaan tuplaA toimintaan, EIKÄ KYKENE senkään jälkeen elämäntapamuutokseen --> ihan sama vaikka vetäsi naulapyssyllä päähän itseään. toivottomia eräät. Sitten rukoillaan ja lausutaan mantroja ja luetaan värikästä kirjaa kuin raamattua.
hui hai.
Kyllä pelkuruuteen juominen on psyykkistä ja fyysistä itseaiheutettua olotilaa niin kauan kuin on tarpeekseen saanut ja tajuaa käyttää omia voimavarojaan ja kuntouttaa itsensä itselleen sopivia keinoja käyttäen. En tarkoita mitään hengellisiä ja uskovaisten höpötystä.
Ensimmäiseksi kannattaa erota kirkosta.
- Hauka.hirvensalmi
Mene vain. Olen ollut siellä kahdesti. Loistava rantasauna!! Muutenkin, kuin mökillä olisi. Julkisilla paha tulla, mutta henkilökunta hakee ja vie lähimmälle pysäkille.
- Es.overdose
Siis sinne vitostien varteen tulevat. Kait sinne käpykylään kerran viikossa pussi menee. Siinä paikassa on se hyvä, ettei ole baareja lähellä. Lähin taitaa olla hirvensalmen keskustassa ja lähin kauppakin on siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain1668644Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1343242- 1652120
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha941832Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1741766Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1801647- 1381322
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko93996Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..108972- 80934