Englanti -Helsinki

mailit

Onko kokemusta välimatkasta. Harkitsen veneen ostoa Lontoon lähistöltä. Paljonko matkaa maileissa ja hieman kokemuksia olisi mukava lukea.

10

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pointtia

      matka selviää kartasta. mikäli ei selviä lienee matka turhan vaikea. mitä kokemuksia haluaisit lukea? jotain eroottisia kenties...?

    • vetta

      Riippuu reitistä, kanavan kautta 1200 rittää.
      Suomalaiset ovat tottuneet ajamaan kompassilla. Tämä luottamus täytyy nollata selkäytimestä merialueilla, joissa on virtauksia.
      Myöskään kiintopistettä kohti ei ole hyvä ajaa, jos väylä vähänkin kapea siltä puolelta, johon virta vie.

      • = 1067 (Kielin kanavan kautta)

        --jos tarkka välimatkatieto on tarpeen. Voi hyvin olla, että lokiin tulee 1200.
        Nykyisin jokainen on tottunut navigoimaan gps:llä myös vuorovesissä, ei ongelmaa.
        Viimeksi seilasin ko välin pari v. sitten vaihtelevissa tuulissa. Purjehdusaika oli 11 vrk, kokonaisaika reissuun 2 viikkoa.


    • on..

      Matka jakaantuu kahteen osaan; Kanaali-Pohjanmeri ja Itämeri. Vuorovesi pitää tosiaan ottaa huomioon sekä vilkas laivaliikenne Kanaalissa ja Pohjanmerellä (liikennöintikaistat). Jos sumu yllättää niin tutka olisi jees, plotteri AIS -yhdistelmälläkin selviää jotenkin. Reittisuunnittelu tulee ottaa huomioon mahdollisuus sään nopeaan huononemiseen ja varasatamat on syytä selvittää etukäteen hyvin. Nautical Almanac kertoo ajallisen ja alueellisen vuoroveden vaihtelun ja muita alueen sääntöjä. Kielin kanavan jälkeen Itämeren ylitys onkin jo rennompaa ja sen voi tehdä rannikkoa pitkin tai avomeren kautta. Kiva kokemus kaikkinensa.

    • yhteystietoinesi ja kysele mitä haluat niin kerron muutamista matkoistani siellä.

      Kokemusta kyllä on melkoisesti.

      juha.risto at suomi24.fi

      • erotiikkaa ja elämää

        tuntuu että tämä Juha tyrkyttää kaikille privaatti osoitettaan. suhtautuisin varauksella.


      • Ei tarvitse
        erotiikkaa ja elämää kirjoitti:

        tuntuu että tämä Juha tyrkyttää kaikille privaatti osoitettaan. suhtautuisin varauksella.

        Juhaan ottaa yheyttä, jos et halua.
        Ehkä henkilö joka tietoa tarvitsee, ottaa yhteyttä.
        Ehkä sinäkin otat yhteyttä, kun saat sen veneen hankittua, ja joskus lähdet merille.
        Jopa kauemmaksikin, sillon on kaikki neuvot tervetulleita.


      • kirjoitti tuon edellisen
        Ei tarvitse kirjoitti:

        Juhaan ottaa yheyttä, jos et halua.
        Ehkä henkilö joka tietoa tarvitsee, ottaa yhteyttä.
        Ehkä sinäkin otat yhteyttä, kun saat sen veneen hankittua, ja joskus lähdet merille.
        Jopa kauemmaksikin, sillon on kaikki neuvot tervetulleita.

        Eihän sitä tarvitse todellakaan ottaa sinuun, Juha, yhteyttä. Saattaa olla ettei kannatakaan ottaa yhteyttä, ainakin jos on kauas lähdössä purjehtimaan.


    • ottaen

      sun kannattaa pysyä maissa, jos tuon laskeminen tuottaa ongelmia niin, että pitää muilta kysellä.

    • p.p.

      Miksi kirjoittamisen tarve löytää tämän sivun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe