Sisilia!!!

mamma78

Suunnttelemme mieheni kanssa Sisilian reissua ensi kesälle.
Mitä kaupunkia/hotellia suosittelette? Mitä olen lukenut tältä palstalta ihmisten matkakertomuksia..sisilia vaikuttaa upealta paikalta?!

15

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naxos- fani sempre

      Hei!
      Millaista matkaa suunnittelette?
      Haluatteko rantalomaa, vai jotakin ihan muuta?
      Ihan tavallista vai luksusta jne...
      Olisi helpompi antaa vinkkejä, kun tietäisi hieman mitä haluatte lomaltanne.
      Sisilia on upea paikka!

      T. Naxos- fani sempre

      • mamma78

        nähtävyydet (mm.etna) yms. ja toki rannallakin olisi ihana löhötä välillä :).
        Ei tarvi olla luksusta, mutta ei aivan alkeellistakaan. Toivoisin että hotelli olisi sellainen jossa saisi aamupalan ja olisi muutenkin hyvä palvelu.
        Olen vähän katsellut Naxosta, että se vaikuttaisi aika sopivalta kohteelta?! Mikähän hotelli siellä olisi suositeltavissa?


      • Naxos -fani sempre
        mamma78 kirjoitti:

        nähtävyydet (mm.etna) yms. ja toki rannallakin olisi ihana löhötä välillä :).
        Ei tarvi olla luksusta, mutta ei aivan alkeellistakaan. Toivoisin että hotelli olisi sellainen jossa saisi aamupalan ja olisi muutenkin hyvä palvelu.
        Olen vähän katsellut Naxosta, että se vaikuttaisi aika sopivalta kohteelta?! Mikähän hotelli siellä olisi suositeltavissa?

        Hei!
        Minulla on kokemuksia vain 3sta hotellista Naxosissa.

        1. Pozzo Gregosta
        (jonne edelleen tekee matkoja AM),
        siellä vietin vain yhden yön.
        Hotelli oli ihan mukava, meillä oli pieni terassikin ulkona.
        Palvelusta en tiedä, kun vain nukuimme ja aamulla vaihdoimme Sant Antonioon).

        Olimme matkalla silloin niin, että meillä oli vain pelkät lennot.
        Menin ensin kysymään huonetta viikoksi Sant Antoniosta, mutta heillä ei ollut heti vapaita huoneita, vaan vasta seuraavasta päivästä alkaen.
        Sant Antonion nainen meni ITSE Pozzo Gregoon ja varasi meille sieltä huoneen yhdeksi yöksi!
        Ja sanoi, että aamulla saatte sitten tulla aamupalalle Sant Antonioon!

        2. Sant Antoniosta.
        Itse pidän siitä, mutta se ei ole mikään luxus paikka.
        Mutta ei se mikään murjukaan ole.
        Tällä palstalla sitä on haukuttu jopa navetaksi, jota se nyt ei kuitenkaan ole.
        Itse pidän sen sijainnista, ei rantakadun hulinassa vaan vähän syrjemmässä.
        Vaikkakin kesäaikaan sinne kantautuu läheisen discon meteli!
        Siellä saa ihan hyvän aamupalan, mutta ei mitään "ihmeempää palvelua".
        Vaikka sainhan minä todella hyvää palvelua, kun nainen meni itse varaamaan minulle hotellihuoneen viereiseen hotelliinkin :).
        Sant Antoniolta matkaa rannalle on n.400m.

        3. Sporting Baia hotellista, joka on ihan rannan vieressä, mutta sinne ei tehdä matkoja suomesta enää.

        Ehkä sinun kannattaa katsella aurinkomatkojen ja finnmatkojen hotelleista niitä 3/4 tähden hotelleja.

        Ja voihan, joku niissä vieraillut ehkä kommentoida tähän niistä lisää?
        Tuntuu vain, että täällä ei hirveästi kukaan käy kertoilemassa mitään :(

        Jos tulee jotakin kysyttävää mieleen vastailen kyllä mielelläni.

        T. Naxos- fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Minulla on kokemuksia vain 3sta hotellista Naxosissa.

        1. Pozzo Gregosta
        (jonne edelleen tekee matkoja AM),
        siellä vietin vain yhden yön.
        Hotelli oli ihan mukava, meillä oli pieni terassikin ulkona.
        Palvelusta en tiedä, kun vain nukuimme ja aamulla vaihdoimme Sant Antonioon).

        Olimme matkalla silloin niin, että meillä oli vain pelkät lennot.
        Menin ensin kysymään huonetta viikoksi Sant Antoniosta, mutta heillä ei ollut heti vapaita huoneita, vaan vasta seuraavasta päivästä alkaen.
        Sant Antonion nainen meni ITSE Pozzo Gregoon ja varasi meille sieltä huoneen yhdeksi yöksi!
        Ja sanoi, että aamulla saatte sitten tulla aamupalalle Sant Antonioon!

        2. Sant Antoniosta.
        Itse pidän siitä, mutta se ei ole mikään luxus paikka.
        Mutta ei se mikään murjukaan ole.
        Tällä palstalla sitä on haukuttu jopa navetaksi, jota se nyt ei kuitenkaan ole.
        Itse pidän sen sijainnista, ei rantakadun hulinassa vaan vähän syrjemmässä.
        Vaikkakin kesäaikaan sinne kantautuu läheisen discon meteli!
        Siellä saa ihan hyvän aamupalan, mutta ei mitään "ihmeempää palvelua".
        Vaikka sainhan minä todella hyvää palvelua, kun nainen meni itse varaamaan minulle hotellihuoneen viereiseen hotelliinkin :).
        Sant Antoniolta matkaa rannalle on n.400m.

        3. Sporting Baia hotellista, joka on ihan rannan vieressä, mutta sinne ei tehdä matkoja suomesta enää.

        Ehkä sinun kannattaa katsella aurinkomatkojen ja finnmatkojen hotelleista niitä 3/4 tähden hotelleja.

        Ja voihan, joku niissä vieraillut ehkä kommentoida tähän niistä lisää?
        Tuntuu vain, että täällä ei hirveästi kukaan käy kertoilemassa mitään :(

        Jos tulee jotakin kysyttävää mieleen vastailen kyllä mielelläni.

        T. Naxos- fani sempre

        keskellä sisilialaista asutusta, siitä on lyhyt matka mm. vihannestorille, pikkukauppoihin ja recanatin rannalle. Alexanderin omistaa ystävällinen vanha pariskunta ja pieni suloinen koirakin siellä on. Aulatilat on tosi siistit, siellä on sohva ja tv.

        Huoneet on siistit ja siivous sujuu, siivoojat eivät yhtään hoputa vaan antavat turistien poistua rauhassa ja tulevat vasta sitten siivoamaan. Aamupalalla tarjoillaan pieniä sarvia ja keittiöstä saa ostaa myös vettä jos ei vaikka itse jaksa lähteä etsimään vettä..
        Suihku oli hyvä ja vettä riitti. Huonopuoli oli ettei ainakaan silloin saanut ilmastointia.

        Sant antoniolla on sama pistemäärä kuin Alexanderilla. Itse tykkäsin sijainnista mutta suihkuun petyin ja siihen kun työntekijät ryntäili mitään ilmoittamatta huoneisiin ja kylppäriin, siivooja hätisteli ulos joka aamu. Jos ei hätistely tai suihku haittaa niin mikäs siinä, parvekkeelta (jos saa tietyn parvekkeen!) on kaunis näkymä suoraan Etnalle. Ilmastointia ei antoniossakaan saa.

        4 tähden hotelli Hellenia Yacthing sijaitsee lähellä Alexander hotellia, vain kadun toisella puolella kun tullaan alexanderin kujalta kadulle. Hotelli on kaunis ja upeasti sisustettu, on tyylikäs ravintola, baaritiski ja siisti uima-allas, palvelu pelaa aidon ystävällisyyden kera. Joskus laadusta kannattaa maksaa. Vieressä on myös Recanatin ranta. Jo aulatilat on kesäkuumalla ihanan viileät ja ilmastointi on. Kuvia: www.hotel-hellenia.it/
        ja Hellenian pihalta otettu video: www.freewebs.com/naxosphotos/


      • mamma 78
        matkailija1 kirjoitti:

        keskellä sisilialaista asutusta, siitä on lyhyt matka mm. vihannestorille, pikkukauppoihin ja recanatin rannalle. Alexanderin omistaa ystävällinen vanha pariskunta ja pieni suloinen koirakin siellä on. Aulatilat on tosi siistit, siellä on sohva ja tv.

        Huoneet on siistit ja siivous sujuu, siivoojat eivät yhtään hoputa vaan antavat turistien poistua rauhassa ja tulevat vasta sitten siivoamaan. Aamupalalla tarjoillaan pieniä sarvia ja keittiöstä saa ostaa myös vettä jos ei vaikka itse jaksa lähteä etsimään vettä..
        Suihku oli hyvä ja vettä riitti. Huonopuoli oli ettei ainakaan silloin saanut ilmastointia.

        Sant antoniolla on sama pistemäärä kuin Alexanderilla. Itse tykkäsin sijainnista mutta suihkuun petyin ja siihen kun työntekijät ryntäili mitään ilmoittamatta huoneisiin ja kylppäriin, siivooja hätisteli ulos joka aamu. Jos ei hätistely tai suihku haittaa niin mikäs siinä, parvekkeelta (jos saa tietyn parvekkeen!) on kaunis näkymä suoraan Etnalle. Ilmastointia ei antoniossakaan saa.

        4 tähden hotelli Hellenia Yacthing sijaitsee lähellä Alexander hotellia, vain kadun toisella puolella kun tullaan alexanderin kujalta kadulle. Hotelli on kaunis ja upeasti sisustettu, on tyylikäs ravintola, baaritiski ja siisti uima-allas, palvelu pelaa aidon ystävällisyyden kera. Joskus laadusta kannattaa maksaa. Vieressä on myös Recanatin ranta. Jo aulatilat on kesäkuumalla ihanan viileät ja ilmastointi on. Kuvia: www.hotel-hellenia.it/
        ja Hellenian pihalta otettu video: www.freewebs.com/naxosphotos/

        ja hyvistä vinkeistä.

        Oletteko käyneet FM/AM retkillä vai kierrellyt omatoimisesti? Meitä kiinnostaa kaikki nähtävyydet..Etna pitää ehdottomasti nähdä :)

        Minkälainen hintataso esim. Naxoksessa on?


      • Naxos- fani sempre
        mamma 78 kirjoitti:

        ja hyvistä vinkeistä.

        Oletteko käyneet FM/AM retkillä vai kierrellyt omatoimisesti? Meitä kiinnostaa kaikki nähtävyydet..Etna pitää ehdottomasti nähdä :)

        Minkälainen hintataso esim. Naxoksessa on?

        Hei!
        Itse olen ollut Etnalla 20 vuotta sitten, että ei ihan tuoretta tietoa :).
        Mutta AM/FM:n mukanahan sinne kyllä pääsee kätevästi.

        Halutessaanhan voi tietysti vuokrata auton tai vaikka vespan ja ajella minne mieli tekee...
        Myös juna ja linja-auto ovat edullisia vaihtoehtoja.
        Esim, junalla Cataniaan meno maksaa n. 15-20e.
        Linja-autolla Taorminaan edestakaisin 2,40e
        (pitää mennessä siis pyytää edestakainen lippu!)
        Taxilla meno on kallista.
        Esim, Cataniasta-Naxsosiin 100e (50km)
        Naxosista-Taorminaan 20e (6km)

        Hintatasosta Naxosissa voisin muutaman esimerkin tähän laittaa.
        Eli
        Ravintoloissa:
        Pizza n. 4-6e
        Spaghetti annos 7-9e
        Kala annos 10-12e
        Olut pieni 2e
        Olut iso 4e (kaupoissa n. 1,30!)
        Cappuccino 2e

        Rantakadun "pikaruokapaikassa" = Pollo Allassa perunalohkot ketsupilla ja majoneesillä 1,30e.
        Sieltä saa myös todella hyvää makaronivuokaa 400g rasia vain 2,50e.

        Rantatuolin vuokra Lido Di Naxos rannalla 3e
        (muualla voi olla kalliimpaa jopa 20e).

        Rantakadun kaupoissa on kalliita vaatteita ja kenkiä, mutta löytyy halvempiakin kauppoja.

        Jossain takakadulla on kiinalaisten kauppoja!
        (matkailija tietää niistä enemmän kertoilla:).
        Siellä takakadulla on myös leipomoita, joissa myydän leivoksia 1e/kpl.

        Taorminassa maksoin cappuccinosta 4,40e samoin colasta 4,40e = 8,80e
        eli Naxosissa on puolet halvempaa.
        Mutta riippuu paljon myös siitä missä ravintolassa/kahvilassa istuu :).

        Kaupoissa limsat ja oluet ovat paljon halvempia, kuin ravintoloissa.
        Esim, cola tölkki maksaa kaupassa 0,50e ja ravintolassa 2e.
        Tietysti on selvää, että ravintolassa on kalliimpaa, mutta tässä nyt esimerkki, että minkä verran kalliimpaa.

        Markkinoilta tekee sitten halvalla kivoja löytöjä!
        Siellä on myös kenkiä, vaatteita, koruja jne...

        Lido Di Naxosin rannalta tekee pieni vene retkiä Grotta Azzurraan eli siniseen luolaan.
        Tuo veneretki maksaa vain 10e/per nenä.
        Sekin on ihan kiva retkivaihtoehto.

        T. Naxos- fani sempre


      • kysyjä mutta
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Itse olen ollut Etnalla 20 vuotta sitten, että ei ihan tuoretta tietoa :).
        Mutta AM/FM:n mukanahan sinne kyllä pääsee kätevästi.

        Halutessaanhan voi tietysti vuokrata auton tai vaikka vespan ja ajella minne mieli tekee...
        Myös juna ja linja-auto ovat edullisia vaihtoehtoja.
        Esim, junalla Cataniaan meno maksaa n. 15-20e.
        Linja-autolla Taorminaan edestakaisin 2,40e
        (pitää mennessä siis pyytää edestakainen lippu!)
        Taxilla meno on kallista.
        Esim, Cataniasta-Naxsosiin 100e (50km)
        Naxosista-Taorminaan 20e (6km)

        Hintatasosta Naxosissa voisin muutaman esimerkin tähän laittaa.
        Eli
        Ravintoloissa:
        Pizza n. 4-6e
        Spaghetti annos 7-9e
        Kala annos 10-12e
        Olut pieni 2e
        Olut iso 4e (kaupoissa n. 1,30!)
        Cappuccino 2e

        Rantakadun "pikaruokapaikassa" = Pollo Allassa perunalohkot ketsupilla ja majoneesillä 1,30e.
        Sieltä saa myös todella hyvää makaronivuokaa 400g rasia vain 2,50e.

        Rantatuolin vuokra Lido Di Naxos rannalla 3e
        (muualla voi olla kalliimpaa jopa 20e).

        Rantakadun kaupoissa on kalliita vaatteita ja kenkiä, mutta löytyy halvempiakin kauppoja.

        Jossain takakadulla on kiinalaisten kauppoja!
        (matkailija tietää niistä enemmän kertoilla:).
        Siellä takakadulla on myös leipomoita, joissa myydän leivoksia 1e/kpl.

        Taorminassa maksoin cappuccinosta 4,40e samoin colasta 4,40e = 8,80e
        eli Naxosissa on puolet halvempaa.
        Mutta riippuu paljon myös siitä missä ravintolassa/kahvilassa istuu :).

        Kaupoissa limsat ja oluet ovat paljon halvempia, kuin ravintoloissa.
        Esim, cola tölkki maksaa kaupassa 0,50e ja ravintolassa 2e.
        Tietysti on selvää, että ravintolassa on kalliimpaa, mutta tässä nyt esimerkki, että minkä verran kalliimpaa.

        Markkinoilta tekee sitten halvalla kivoja löytöjä!
        Siellä on myös kenkiä, vaatteita, koruja jne...

        Lido Di Naxosin rannalta tekee pieni vene retkiä Grotta Azzurraan eli siniseen luolaan.
        Tuo veneretki maksaa vain 10e/per nenä.
        Sekin on ihan kiva retkivaihtoehto.

        T. Naxos- fani sempre

        Täytyy kyllä ihailla fanin kirjoitusintoa, aina uudelleen ja uudelleen hän jaksaa, viitsii näitä vastauksia kirjoitella.
        Kysyjät saisivat kaikenlaista tietoa jos vähänkin jaksaisivat lueskella näitä vanhoja ketjuja.
        Luulisi, että faniakin alkaa jos tympiä tämä vastailuja mutta väärässä olen, joten lippaa nostan.


      • Naxos -fani sempre
        kysyjä mutta kirjoitti:

        Täytyy kyllä ihailla fanin kirjoitusintoa, aina uudelleen ja uudelleen hän jaksaa, viitsii näitä vastauksia kirjoitella.
        Kysyjät saisivat kaikenlaista tietoa jos vähänkin jaksaisivat lueskella näitä vanhoja ketjuja.
        Luulisi, että faniakin alkaa jos tympiä tämä vastailuja mutta väärässä olen, joten lippaa nostan.

        Heippa kaikille!
        Niin todellinen fanittaja olen,
        en malta pysyä poissa palstalta :).

        Ja paljon täältä on jo kerinnyt hävitä näitä kirjoituksia,
        kun tuolta loppupäästä lähtevät pois sitä mukaan, kun uusia otsakkeita aloitetaan.
        Harmi, että eivät siirry sivulle 2,3 jne.
        Niin, kuin muilla palstoilla.
        Mikä lie syynä, että häipyvät tällä palstalla?

        Aika-ajoin, tänne tulee uusia kysyjiä ja uusia kysymyksiä,
        (jotkut tosin niin, kuin mainitsitkin on jo kysytty moneenkin kertaan).
        Kysyjä ei sitä välttämättä tiedä.

        Joskus tosin itsellenikin tulee "olo", että joku pilailee ja kysyy uudelleen samoja kysymyksiä.
        Ehkä juuri siitä syystä, että täällä käydään välillä "leikkimässä".
        Mikä on kaikkien kannalta harmillista.
        (varsinkin heidän, jotka ovat oikeasti vailla tietoja).

        Minusta on mukava vastailla kysyjille jos ja kun vain asioista jotakin tiedän.
        Joskus jopa "huhu-puheita" tai ns. Sisilialaisilta itseltään kuultuja juttuja ja asioita. (luotan niihin enemmän, kuin nettiin :).
        Niin, kuin vasta tuo Isola Bella- juttu...

        Mutta jos en tiedä asioista oikeasti, en sitten vastaa mitään eli kirjoituksiini voi kyllä luottaa.

        Tietysti jos ja kun ylistän Naxsosta se tarkoittaa sitä, että ITSE olen ihastunut siihen sydänjuuriani myöten.
        Ja olen saanut viettää siellä ihania aikoja ja saanut kerättyä sieltä itselleni valtavan määrän ihania muistoja :).

        On ihan ymmärrettävää, että kaikki eivät koe Naxsosta samoin, kuin minä.
        Mutta heitäkin on paljon, jotka ovat ihastuneet Naxosiin ihan niin, kuin minä.

        T. Naxos- fani sempre :)


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Heippa kaikille!
        Niin todellinen fanittaja olen,
        en malta pysyä poissa palstalta :).

        Ja paljon täältä on jo kerinnyt hävitä näitä kirjoituksia,
        kun tuolta loppupäästä lähtevät pois sitä mukaan, kun uusia otsakkeita aloitetaan.
        Harmi, että eivät siirry sivulle 2,3 jne.
        Niin, kuin muilla palstoilla.
        Mikä lie syynä, että häipyvät tällä palstalla?

        Aika-ajoin, tänne tulee uusia kysyjiä ja uusia kysymyksiä,
        (jotkut tosin niin, kuin mainitsitkin on jo kysytty moneenkin kertaan).
        Kysyjä ei sitä välttämättä tiedä.

        Joskus tosin itsellenikin tulee "olo", että joku pilailee ja kysyy uudelleen samoja kysymyksiä.
        Ehkä juuri siitä syystä, että täällä käydään välillä "leikkimässä".
        Mikä on kaikkien kannalta harmillista.
        (varsinkin heidän, jotka ovat oikeasti vailla tietoja).

        Minusta on mukava vastailla kysyjille jos ja kun vain asioista jotakin tiedän.
        Joskus jopa "huhu-puheita" tai ns. Sisilialaisilta itseltään kuultuja juttuja ja asioita. (luotan niihin enemmän, kuin nettiin :).
        Niin, kuin vasta tuo Isola Bella- juttu...

        Mutta jos en tiedä asioista oikeasti, en sitten vastaa mitään eli kirjoituksiini voi kyllä luottaa.

        Tietysti jos ja kun ylistän Naxsosta se tarkoittaa sitä, että ITSE olen ihastunut siihen sydänjuuriani myöten.
        Ja olen saanut viettää siellä ihania aikoja ja saanut kerättyä sieltä itselleni valtavan määrän ihania muistoja :).

        On ihan ymmärrettävää, että kaikki eivät koe Naxsosta samoin, kuin minä.
        Mutta heitäkin on paljon, jotka ovat ihastuneet Naxosiin ihan niin, kuin minä.

        T. Naxos- fani sempre :)

        "Minkälainen hintataso esim. Naxoksessa on?"

        Rantatuolien hinnat tosiaan vaihtelee kuten naxosfani kirjoitti aina rantojen mukaan.
        Yksi juttu vielä ravintolan ruokiin liittyen, niihin tulee se coperta kattaus/pöytä lisämaksu 1-3 euroa eli esim. spaghetti pomodoro (tomaattikastikkeella) 4-7 euroa 2euroa "pöytämaksu" ja sitten spaghetti bolognese lihakastikkeella siis 7-10 euroa 2-3euroa pöytämaksu. Eli kallista on noiden pöytämaksujen takia! ja jokuhan vielä kirjoitti ja valitti aiemmin jostain muistakin lisämaksuista, mutten tiedä niistä..
        Limut ja vedet on halvempia ainakin yhdessä Recanatin takakadulla sijaitsevassa paikallisten kaupassa joka vaikea löytää, mutta rantakaduilla kalliimpia, esim. sieltä sai ison pullon vettä/limua parilla sentillä ja rantakadulla sama 3 euroa tai yli.

        Vaatteet on kalliita rantakatujen putiikeissa ihan sadasta eurosta ylöspäin mennään. Pitkällä ja syrjemmässä on kolme kiinalaista kauppaa joissa myydään siis vähän halvemmalla kiinalaisia vaatteita (ei kumminkaan todella halpoja alkaen 10 ja 20 eurosta ylöspäin). Eikä mitään hyvälaatuisia vaan lähinnä värikkäitä ranta ja nuorten trendivaatteita kiiltävillä logoilla.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        "Minkälainen hintataso esim. Naxoksessa on?"

        Rantatuolien hinnat tosiaan vaihtelee kuten naxosfani kirjoitti aina rantojen mukaan.
        Yksi juttu vielä ravintolan ruokiin liittyen, niihin tulee se coperta kattaus/pöytä lisämaksu 1-3 euroa eli esim. spaghetti pomodoro (tomaattikastikkeella) 4-7 euroa 2euroa "pöytämaksu" ja sitten spaghetti bolognese lihakastikkeella siis 7-10 euroa 2-3euroa pöytämaksu. Eli kallista on noiden pöytämaksujen takia! ja jokuhan vielä kirjoitti ja valitti aiemmin jostain muistakin lisämaksuista, mutten tiedä niistä..
        Limut ja vedet on halvempia ainakin yhdessä Recanatin takakadulla sijaitsevassa paikallisten kaupassa joka vaikea löytää, mutta rantakaduilla kalliimpia, esim. sieltä sai ison pullon vettä/limua parilla sentillä ja rantakadulla sama 3 euroa tai yli.

        Vaatteet on kalliita rantakatujen putiikeissa ihan sadasta eurosta ylöspäin mennään. Pitkällä ja syrjemmässä on kolme kiinalaista kauppaa joissa myydään siis vähän halvemmalla kiinalaisia vaatteita (ei kumminkaan todella halpoja alkaen 10 ja 20 eurosta ylöspäin). Eikä mitään hyvälaatuisia vaan lähinnä värikkäitä ranta ja nuorten trendivaatteita kiiltävillä logoilla.

        Hei!
        Tuosta rannasta vielä sen verran, että samaa rantaahan se siis on.
        Mutta se on jaettu eri osiin,
        (ehkä 4-5 eri nimiseen rantaosaan)
        On Lido La Romantica, Lido Di Naxsos...
        Alueet erottaa toisistaan "aidat", paremminkin sanottuna nauhat.
        Ne erottaa toisistaan myös rantatuolien ja varjojen väritykset.

        Ravintoloissa joissa minä olen ruokaillut on coperta ollut 2e/per ruokailija.
        Maksu otetaan myös lapsista.
        Eli jos siis 5 henkeä syö, niin coperta on jo 10e.
        Eli onhan se kalliin puoleista?
        Ja vuonna -07 coperta oli 1,50e.
        Ja viime vuonna sitten oli sen 2e jo.
        Saapa nähdä mitä maksaa tänä vuonna, aion mennä katsomaan :).

        Rantakadun vaateliikkeissä oli kyllä kallista.
        Laukkuja ja kenkiä hintaan 150e.
        Hieman kauempana rantakadulla on edullisempia vaatteita ja uimapukukauppa,
        josta ostin muutamat hienot bikinit.
        Syksyllä uimapukukaupassa oli sitten alennusmyynti!

        T. Naxos- fani sempre


      • kun on peittoja...
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Tuosta rannasta vielä sen verran, että samaa rantaahan se siis on.
        Mutta se on jaettu eri osiin,
        (ehkä 4-5 eri nimiseen rantaosaan)
        On Lido La Romantica, Lido Di Naxsos...
        Alueet erottaa toisistaan "aidat", paremminkin sanottuna nauhat.
        Ne erottaa toisistaan myös rantatuolien ja varjojen väritykset.

        Ravintoloissa joissa minä olen ruokaillut on coperta ollut 2e/per ruokailija.
        Maksu otetaan myös lapsista.
        Eli jos siis 5 henkeä syö, niin coperta on jo 10e.
        Eli onhan se kalliin puoleista?
        Ja vuonna -07 coperta oli 1,50e.
        Ja viime vuonna sitten oli sen 2e jo.
        Saapa nähdä mitä maksaa tänä vuonna, aion mennä katsomaan :).

        Rantakadun vaateliikkeissä oli kyllä kallista.
        Laukkuja ja kenkiä hintaan 150e.
        Hieman kauempana rantakadulla on edullisempia vaatteita ja uimapukukauppa,
        josta ostin muutamat hienot bikinit.
        Syksyllä uimapukukaupassa oli sitten alennusmyynti!

        T. Naxos- fani sempre

        ...joutunut ravintoloissa makselemaan...

        Kyllä te olette sitten erinomaisen hauskoja "asiantuntijoita", ei voi muuta sanoa. :-)))


      • Naxos -fani sempre
        kun on peittoja... kirjoitti:

        ...joutunut ravintoloissa makselemaan...

        Kyllä te olette sitten erinomaisen hauskoja "asiantuntijoita", ei voi muuta sanoa. :-)))

        Hei!
        Laittakaa hakuun: sisilia juttuja.

        Sieltä tulee esiin otsakkeita kuten:

        -Penan sivut
        (sisilia 22.4.07),

        -Matkakertomuksia maailmalta minnam.org

        -Tuulesta temmattua "valokuva torstai: silta nykyaikaan

        Siellä on hienoja valokuvia ja juttuja monen ihmisen Sisilian matkoista!!!

        Valokuvia on patikoinnista, Etnalta, Taorminasta, ruoista, jäätelöistä :) ja vaikka mistä.
        Käykää ihmeessä katsomassa!

        Ja, "kun on peittoja nimimerkille" tiedoksi, että en ole peittoja paljon Sisiliassa tarvinnut :).
        Katsoitkos oikein sanakirjasta tuon oivalluksesi?
        Minulla on tässä nyt sanakirja auki vieressäni.

        Coperto,-a = suojattu, peitetty, suljettu, jonkun peitossa
        (vähän niin, kuin pöytä joka on pöytäliinan peitossa?)

        Coperto = 1 suojapaikka, al coperto= suojassa, turvassa 2 KATTAUS, ruokailuvälineet.

        Copertone 1 pressu, 2 (auton pyörän) ulkorengas

        Copertura = peittäminen, peite, suojaus, 2 kate

        Jos se nyt oli sitten peittomaksu, niin olkoon.
        Ehkä kaikki muut kuitenkin ymmärsivät, että kyse oli tuosta kattausmaksusta!?
        Kaikki ei onneksi ole pilkunviilaajia :).

        T. Naxos- fani sempre


      • passeggiata
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Laittakaa hakuun: sisilia juttuja.

        Sieltä tulee esiin otsakkeita kuten:

        -Penan sivut
        (sisilia 22.4.07),

        -Matkakertomuksia maailmalta minnam.org

        -Tuulesta temmattua "valokuva torstai: silta nykyaikaan

        Siellä on hienoja valokuvia ja juttuja monen ihmisen Sisilian matkoista!!!

        Valokuvia on patikoinnista, Etnalta, Taorminasta, ruoista, jäätelöistä :) ja vaikka mistä.
        Käykää ihmeessä katsomassa!

        Ja, "kun on peittoja nimimerkille" tiedoksi, että en ole peittoja paljon Sisiliassa tarvinnut :).
        Katsoitkos oikein sanakirjasta tuon oivalluksesi?
        Minulla on tässä nyt sanakirja auki vieressäni.

        Coperto,-a = suojattu, peitetty, suljettu, jonkun peitossa
        (vähän niin, kuin pöytä joka on pöytäliinan peitossa?)

        Coperto = 1 suojapaikka, al coperto= suojassa, turvassa 2 KATTAUS, ruokailuvälineet.

        Copertone 1 pressu, 2 (auton pyörän) ulkorengas

        Copertura = peittäminen, peite, suojaus, 2 kate

        Jos se nyt oli sitten peittomaksu, niin olkoon.
        Ehkä kaikki muut kuitenkin ymmärsivät, että kyse oli tuosta kattausmaksusta!?
        Kaikki ei onneksi ole pilkunviilaajia :).

        T. Naxos- fani sempre

        (Prezzo del) coperto (al Ristorante)


      • Naxos -fani sempre
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Itse olen ollut Etnalla 20 vuotta sitten, että ei ihan tuoretta tietoa :).
        Mutta AM/FM:n mukanahan sinne kyllä pääsee kätevästi.

        Halutessaanhan voi tietysti vuokrata auton tai vaikka vespan ja ajella minne mieli tekee...
        Myös juna ja linja-auto ovat edullisia vaihtoehtoja.
        Esim, junalla Cataniaan meno maksaa n. 15-20e.
        Linja-autolla Taorminaan edestakaisin 2,40e
        (pitää mennessä siis pyytää edestakainen lippu!)
        Taxilla meno on kallista.
        Esim, Cataniasta-Naxsosiin 100e (50km)
        Naxosista-Taorminaan 20e (6km)

        Hintatasosta Naxosissa voisin muutaman esimerkin tähän laittaa.
        Eli
        Ravintoloissa:
        Pizza n. 4-6e
        Spaghetti annos 7-9e
        Kala annos 10-12e
        Olut pieni 2e
        Olut iso 4e (kaupoissa n. 1,30!)
        Cappuccino 2e

        Rantakadun "pikaruokapaikassa" = Pollo Allassa perunalohkot ketsupilla ja majoneesillä 1,30e.
        Sieltä saa myös todella hyvää makaronivuokaa 400g rasia vain 2,50e.

        Rantatuolin vuokra Lido Di Naxos rannalla 3e
        (muualla voi olla kalliimpaa jopa 20e).

        Rantakadun kaupoissa on kalliita vaatteita ja kenkiä, mutta löytyy halvempiakin kauppoja.

        Jossain takakadulla on kiinalaisten kauppoja!
        (matkailija tietää niistä enemmän kertoilla:).
        Siellä takakadulla on myös leipomoita, joissa myydän leivoksia 1e/kpl.

        Taorminassa maksoin cappuccinosta 4,40e samoin colasta 4,40e = 8,80e
        eli Naxosissa on puolet halvempaa.
        Mutta riippuu paljon myös siitä missä ravintolassa/kahvilassa istuu :).

        Kaupoissa limsat ja oluet ovat paljon halvempia, kuin ravintoloissa.
        Esim, cola tölkki maksaa kaupassa 0,50e ja ravintolassa 2e.
        Tietysti on selvää, että ravintolassa on kalliimpaa, mutta tässä nyt esimerkki, että minkä verran kalliimpaa.

        Markkinoilta tekee sitten halvalla kivoja löytöjä!
        Siellä on myös kenkiä, vaatteita, koruja jne...

        Lido Di Naxosin rannalta tekee pieni vene retkiä Grotta Azzurraan eli siniseen luolaan.
        Tuo veneretki maksaa vain 10e/per nenä.
        Sekin on ihan kiva retkivaihtoehto.

        T. Naxos- fani sempre

        Hei!
        Korjaus edelliseen kirjoitukseeni.
        Veneretki tehdään siis Lido La Romantican rannalta.
        Ja rantatuolin hinta Lido La Romanticalla on 3e.
        (taitaa olla Lido Di Naxosin rannalla juuri sen 20e!)
        Joku ajatusvirhe taisi tuossa aiemmin tulla, sorry.

        T. Naxos- fani sempre


    • mamma78

      tuhannesti N-fanille ja matkaajalle vastauksista. Mukava kun jaksoitte vastata ja kertoa asioita tarkemmin. Minä olen aidosti kiinnostunut, ja suunnittelemme tosissamme sisilian reissua.

      Alan tosissaan kallistua Naxoksen valintaan, vaikuttaa hienolta lomakohteelta.

      Kiitos vielä =0)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe