Sivuvaikutusten listassa ei mainita mitään lihomisesta. Miten olette itse kokeneet? Pitääkö tässä alkaa tarkkailemaan syömisiä.
Lihottaako Seronil (fluoksetin)
mie
33471
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Valitettavasti yleensä kaikki psyykelääkkeet lihottaa, tai ei siis itse lääke, mut kai se johtuu mielihaluista ja pidemmän päälle niillä paino nousee.Itse lihoin vuosia sitten käytettyäni säännöllisesti masennuslääkkeitä, jopa 30 kiloa, mut kun lopetin lääkkeet, sain laihdutettua kyllä.En oikein syytä osaa sanoa, mut jotenkin noi lääkkeet tekee sellasen turvonneen olon ja paino nousee aika salakavalasti, mut kun olet lääkkeet sairauteesi saanut, käytä toki niitä, tärkeintähän on se että paranet!Jaksamisia ja voimia!!
Seronil kuuluu ns. uuden polven masennuslääkkeisiin. Ns.serotoniinestäjissä,joihin fluoksetiini kuuluu, on harvoin sivuvaikutuksena lihomista. Varsinkin fluoksetiiniä(Seronil,Fontex ym.) käytetään myös bulimian hoidossa annoksella 20mg/3:sti vrk:ssa. Eli se päin vastoin vie ruokahalua ei lisää sitä. Trisyklisissä, aiemmin paljon käytetyissä masennuslääkkeissä, painon nousu oli eräs sivuvaikutuksista, mitä fluoksetiinillä EI siis OLE. Paitsi, kuten kaikissa lääkkeissä, yksi ihminen esim. 100000 otoksesta, voi olla se harvinainen poikkeus. Yhteenvetona siis; fluoksetiini ei aiheuta painon nousua.
Tuota olen itsekkin miettinyt. Olen syönyt nyt seroniliä pari kuukautta ja pelkään lihovani!!! Mutta vielä en ainakaan huomaa mitään...