Hei!
Juttelin äsken lääkärin kanssa tuloksistani. Hän sanoi keliakia-arvon olevan 30 ja koholla. En muista yhtään mitä sanoi, mikä olisi ollut viitearvo? Huomenna menen uusintaverikokeeseen. Mitä tämä 30 tarkoittaa ja voiko olla väärä hälytys?
Hän puhui tähystyksestä, jos veriarvoissa taas viitettä keliakiasta. En huomannut sanoa, että vuosi sitten olin gastroskopiassa, jossa tulos oli runsas sappirefluksi. Muuten siinä ei ollut silloin mitään muuta, olisiko mahdollista, että nyt vuoden päästä näkyisi keliakiaa? Entä todetaanko keliakia gastroskopiassa vai paksunsuolentähystyksessä. Kiitos, jos joku jaksaisi vastata.
Keliakia-arvo koholla
5
2483
Vastaukset
- Keliaaaakikko
Täältä löytyy keskustelua noista verikokeiden arvoista:
http://www.glu.fi/keskustelu/view.php?id=74
Keliakia todetaan gastroskopiassa ja vain sitä kautta on mahdollista saada kela-korvausta.- jojo 34
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
- laiha
jojo 34 kirjoitti:
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
- mulla
laiha kirjoitti:
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
samoin minä ylipainoinen vaikka keliakia.
Ja vaikka sulle ois tehty gastroskopia muissa tarkoituksissa aiemmin, eivät ne välttämättä ole ottaneet koepalaa suolinukasta. Mulla päällisin puolin oli suoli kunnossa ja tähystävä lääkäri epäili ettei ois keliakiaa, mutta sitten mikroskoopilla näkyi nukan aleneminen.
- ghdf
Sain tänään labrakokeen tuloksen ja oli 128!!! Lääkäriin varattu aika. Hemoglobiini aina ollut anemian puolella, nyt vasta tutkitaan. Mahan kanssa ongelmia, laktoosi-intoleranssikin tullut. Mutta koepalan ottoa odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t655746Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset213770Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo1103631Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel573468Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti573096Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L952704SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral732558IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k212499Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi891990Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3421934