Hei!
Juttelin äsken lääkärin kanssa tuloksistani. Hän sanoi keliakia-arvon olevan 30 ja koholla. En muista yhtään mitä sanoi, mikä olisi ollut viitearvo? Huomenna menen uusintaverikokeeseen. Mitä tämä 30 tarkoittaa ja voiko olla väärä hälytys?
Hän puhui tähystyksestä, jos veriarvoissa taas viitettä keliakiasta. En huomannut sanoa, että vuosi sitten olin gastroskopiassa, jossa tulos oli runsas sappirefluksi. Muuten siinä ei ollut silloin mitään muuta, olisiko mahdollista, että nyt vuoden päästä näkyisi keliakiaa? Entä todetaanko keliakia gastroskopiassa vai paksunsuolentähystyksessä. Kiitos, jos joku jaksaisi vastata.
Keliakia-arvo koholla
5
2574
Vastaukset
- Keliaaaakikko
Täältä löytyy keskustelua noista verikokeiden arvoista:
http://www.glu.fi/keskustelu/view.php?id=74
Keliakia todetaan gastroskopiassa ja vain sitä kautta on mahdollista saada kela-korvausta.- jojo 34
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
- laiha
jojo 34 kirjoitti:
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
- mulla
laiha kirjoitti:
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
samoin minä ylipainoinen vaikka keliakia.
Ja vaikka sulle ois tehty gastroskopia muissa tarkoituksissa aiemmin, eivät ne välttämättä ole ottaneet koepalaa suolinukasta. Mulla päällisin puolin oli suoli kunnossa ja tähystävä lääkäri epäili ettei ois keliakiaa, mutta sitten mikroskoopilla näkyi nukan aleneminen.
- ghdf
Sain tänään labrakokeen tuloksen ja oli 128!!! Lääkäriin varattu aika. Hemoglobiini aina ollut anemian puolella, nyt vasta tutkitaan. Mahan kanssa ongelmia, laktoosi-intoleranssikin tullut. Mutta koepalan ottoa odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252960Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351144- 701078
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3481022Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20959Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808