Hei!
Juttelin äsken lääkärin kanssa tuloksistani. Hän sanoi keliakia-arvon olevan 30 ja koholla. En muista yhtään mitä sanoi, mikä olisi ollut viitearvo? Huomenna menen uusintaverikokeeseen. Mitä tämä 30 tarkoittaa ja voiko olla väärä hälytys?
Hän puhui tähystyksestä, jos veriarvoissa taas viitettä keliakiasta. En huomannut sanoa, että vuosi sitten olin gastroskopiassa, jossa tulos oli runsas sappirefluksi. Muuten siinä ei ollut silloin mitään muuta, olisiko mahdollista, että nyt vuoden päästä näkyisi keliakiaa? Entä todetaanko keliakia gastroskopiassa vai paksunsuolentähystyksessä. Kiitos, jos joku jaksaisi vastata.
Keliakia-arvo koholla
5
2292
Vastaukset
- Keliaaaakikko
Täältä löytyy keskustelua noista verikokeiden arvoista:
http://www.glu.fi/keskustelu/view.php?id=74
Keliakia todetaan gastroskopiassa ja vain sitä kautta on mahdollista saada kela-korvausta.- jojo 34
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
- laiha
jojo 34 kirjoitti:
kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan oikein osannut mitään tulkita, kun en osaa sanoa mikä arvo se 30 oli... No, tänään olin uusintalabrassa. Gastroskopiassa olin 10 kk sitten muista syistä ja tuntuu sit hassulta, jos sieltä nyt vaikka löytyisi sitten keliakia??? Imeytymishäiriöksi outo...olen lihonut 3kk aikana 5-6kg eli imeytyy ainkin. Tosin muita oireita kyllä on, mutta ne sopii muihinkin diagnooseihini.
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
- mulla
laiha kirjoitti:
ei keliakia aina ainakaan alkuvaiheessa aiheuta nopeutunutta aineenvaihduntaa. itsekin olen ihan pyöreä ja silti on
samoin minä ylipainoinen vaikka keliakia.
Ja vaikka sulle ois tehty gastroskopia muissa tarkoituksissa aiemmin, eivät ne välttämättä ole ottaneet koepalaa suolinukasta. Mulla päällisin puolin oli suoli kunnossa ja tähystävä lääkäri epäili ettei ois keliakiaa, mutta sitten mikroskoopilla näkyi nukan aleneminen.
- ghdf
Sain tänään labrakokeen tuloksen ja oli 128!!! Lääkäriin varattu aika. Hemoglobiini aina ollut anemian puolella, nyt vasta tutkitaan. Mahan kanssa ongelmia, laktoosi-intoleranssikin tullut. Mutta koepalan ottoa odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423702Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182880Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112539- 2732273
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3071733- 961692
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461439Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163