Kauanko aikaa ammattimuurari pystyttää takkaa? Tarkoitus olisi hommata Takkatulen iso takkasydän ja siihen ympärille 3-400 tiiltä. Piippu noussee parissä päivässä pinnoitukset päälle.
Kauanko ammattimies?
18
2407
Vastaukset
- mä sitten huomenna...
mestasta, 2-5 päivää ammattilaiselta.
- riippuuu
monta apuria ammattilaiselle on tarjolla.
- pitkä........
piippu montako reikää.......sanoisin viikon..
- mummattiaarari
lähes tuhat takkaa on tullut muurattua.. nyt on lonkka murtunut ja vuodenpäivät levolla.. kyllähän 400 tilltä muuraa muutamassa tunnissa ja viimeistelyt päälle. ei siinä kahveja juoda, niin kuin nykynuoret.. niillä kun menee tupakka ja kahvitaukoineen, monta päivää yhden pikkutakan muuraamiseen.. nykyjään ollaan niin muuraria ammattikoulun jälkeen ja niin london raeta,niin london raeta..
- mä sitten huomenna...
nyt huumori päällä oot. oot tainnu makoilla
liikaa. 400 tiiltä parissa tunnissa. et lyö
omakoti taloonkaan sillä vauhdilla. vaikka
ois kuinka hyvä mesta. 1500-1600 tiiltä
päivä. hohhoijaa. ilmottele täällä seuraava
takka mestas, niin tuun katteleen kun äijä
tekee takan neljässä tunnissa.
oot varmaan jo eläkkeellä, kun et tarvi enään
rahaa. kymmenen takkaa viikossa, viisisataa
vuodessa. pari viikkoa lomaa ja äijä tienaa
500-700000€ vuosi. eipähän sunkaan tarvi
enään töitä tehdä. - jooo..........
vanha muurari.tuhat takkaa ja kaikki yhtä persiilleen tehty.
- mummattiaarari
mä sitten huomenna... kirjoitti:
nyt huumori päällä oot. oot tainnu makoilla
liikaa. 400 tiiltä parissa tunnissa. et lyö
omakoti taloonkaan sillä vauhdilla. vaikka
ois kuinka hyvä mesta. 1500-1600 tiiltä
päivä. hohhoijaa. ilmottele täällä seuraava
takka mestas, niin tuun katteleen kun äijä
tekee takan neljässä tunnissa.
oot varmaan jo eläkkeellä, kun et tarvi enään
rahaa. kymmenen takkaa viikossa, viisisataa
vuodessa. pari viikkoa lomaa ja äijä tienaa
500-700000€ vuosi. eipähän sunkaan tarvi
enään töitä tehdä.että tiiät, nuori julli.
- tuo ole
jooo.......... kirjoitti:
vanha muurari.tuhat takkaa ja kaikki yhtä persiilleen tehty.
sellainen ammatti,missä kokemus opettaa.
jos itse muuraria tarttisin,niin kyllä minä vanhemman ottaisin.
räkänokat vois muurata vaikka hiekkakakkuja. - joo.....
tuo ole kirjoitti:
räkänokat vois muurata vaikka hiekkakakkuja.Kokemuksella muuraa vanhat muurarit.Tehny iät ajat ja aina ne vaan uunit halkee.
- Rane
tuo ole kirjoitti:
räkänokat vois muurata vaikka hiekkakakkuja.mistäs niitä vanhoja muurareita pian otat, kun kaikki rupee oleen kuudenkympin ja kuoleman väliltä?
- rapahousu
mummattiaarari kirjoitti:
että tiiät, nuori julli.
Ei voi kyl muuta sanoo ku et ripee oot.
satakunnan suunnallakin on kuulemma semmonen
muurari joka pistelee 4000 kivee päivässä. juo kahvia ja rupattelee neitokaisille mukavia samaanaikaan.itte en pysty ku viidesosaan tosta sun päivätahdista jos on todella hyvä päivä julkkarilla - onkin
rapahousu kirjoitti:
Ei voi kyl muuta sanoo ku et ripee oot.
satakunnan suunnallakin on kuulemma semmonen
muurari joka pistelee 4000 kivee päivässä. juo kahvia ja rupattelee neitokaisille mukavia samaanaikaan.itte en pysty ku viidesosaan tosta sun päivätahdista jos on todella hyvä päivä julkkarillatai oli, en tiedä vieläkö tekee, olis aika vanha jo, mutta tekin mulle aikanaan, ja monelle muulle, savupiippu: 5 hormia/5m vajaa päivä, leivinuuni hella siis erilliset 2 päivää varaava takka palomuureineen 1 päivä, supermuurari Mäkelä, jos samasta miehestä puhutaan.
- muuruu
onkin kirjoitti:
tai oli, en tiedä vieläkö tekee, olis aika vanha jo, mutta tekin mulle aikanaan, ja monelle muulle, savupiippu: 5 hormia/5m vajaa päivä, leivinuuni hella siis erilliset 2 päivää varaava takka palomuureineen 1 päivä, supermuurari Mäkelä, jos samasta miehestä puhutaan.
12 reikäinen hormi 9m kolme tuntia, siihen päälle kaksi leivinuunia tunti/uuni, siihen vielä neljä varaavaa takkaa palomuureineen kolme tuntia ja sitten vielä tein kaikki talon laattahommat 150m3 kahdessa tunnissa ja väänsin muuten ruukin itse parmusta ja hiekasta!!!Lienee sanomattakin selvää, että teline ja kaikki aputyöt tein itse perkele!
- juuri nimiä
onkin kirjoitti:
tai oli, en tiedä vieläkö tekee, olis aika vanha jo, mutta tekin mulle aikanaan, ja monelle muulle, savupiippu: 5 hormia/5m vajaa päivä, leivinuuni hella siis erilliset 2 päivää varaava takka palomuureineen 1 päivä, supermuurari Mäkelä, jos samasta miehestä puhutaan.
huudella,niinkuin ei-niin muuten otsikon- kirjoittajakaan omaa nimeään.
Siitä ei välttämättä hyvää seuraa. - ukgfuy
juuri nimiä kirjoitti:
huudella,niinkuin ei-niin muuten otsikon- kirjoittajakaan omaa nimeään.
Siitä ei välttämättä hyvää seuraa.No mitä sitten? Missäs se oma nimesi sitten on, kun olet noin huolissasi?
- määvaan
Rane kirjoitti:
mistäs niitä vanhoja muurareita pian otat, kun kaikki rupee oleen kuudenkympin ja kuoleman väliltä?
Tänään muurasin elämäni ensimmäistä kaksihormista piippua jo toista päivää. Kuusi varvia kohonnut...
- senkin hintti
että tiiät, nuori julli.
et ole koskaan muurannut yhtään kiveä,näkee jo sinusta itsestäsi.
mene panee äitiäsi joka on puutteessa kun isäsi hirtti itsensä,kun pojasta tuli tuollainen vajaamielinen. - heräsi
että tiiät, nuori julli.
loppuiko mömmöt kun yritit vastata sivulla?
Mokomakin vasikka äitisi nussija joka et ole koskaan muurannut yhtään tiiltä,,muuta kuin unissasi.
hanki elämä ja mene duuniin, senkin sos. pummi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106