Oon ihan hermona. Taas on koko viikon lähtenyt joka päivä ainakin 1-2 ripseä, niin että ite oon siis huomannu (ravaan nykyään koko ajan peilin luona tarkistamas onks ripsii tippunu). Tätä menoo tuun varmaa ripsettömäks!!! Ois ees pari viikkoo ettei lähtis olenkaan =( Pelkään tosiaankin, että mulla on PÄLVIKALJU!!!!! Voiko se olla mahdollista, että sen oireet alkavatkin ripsien lähdöllä, eikä hiuksien? Hiuksia lähtee normaalisti kampauksen yhteydessä n. 10; joskus enemmän ja joskus taas vähemmän.
En käytä enää ripsaria sillä luulen, että se irrottaa ne vielä tehokkaammin. En myöskään käy saunassa enää kovin usein, koska olen kuullut että sekin saattaa tiputella niitä. Käytän myös joitain apteekista saatavia hiuksia vahvistavia pillereitä.
Ja toisessa silmäs on yksi ihan pieni ripsetön kohtakin!!!!
Olisin tosi kiitollinen jos voisitte vastata, ja ois kiva kuulla paljon teilt lähtee per viikko/päivä ripsii. Se tosiaankin helpottas tosi paljon
Pälvikaljuko?????
20
3036
Vastaukset
- --------
Kuvailemasi perusteella sinulla ei ole mitään pälvikaljua eikä muutakaan tautia. Ripsiä irtoaa ja se on normaalia. Seuraat tilannettasi liikaa.
Minulla on ollut ripsettömiä kohtia useasti ja aina ovat kasvaneet takaisin. Joskus irtoaa oikea 'ripsitukko' eli neljä viisikin ripseä jää kerralla sormiin. Tuo on kuitenkin normaalia.
Ja jos sinulta kammatessa tippuu vain 10 hiusta, on tilanteesi todella hyvä. Minä kun kampaan hiuksiani, tippuu varmasti 50! Ja ihan normaali tukka minulla on. Päivässä kun saa tippua 150 hiustakin ja se vielä lasketaan ihan normaaliksi.
Siis rauhoitu! :)- Kohta ripsetön
Kiitti ku vastasit, mut luulen et mul on kyl Pälvikalju ku kaikki täälki sanoo nii :(
- ------
Kohta ripsetön kirjoitti:
Kiitti ku vastasit, mut luulen et mul on kyl Pälvikalju ku kaikki täälki sanoo nii :(
Olen edelleen (kaikki nämä viestit luettuani) sitä mieltä, että sinulla EI OLE pälvikaljua.
Toivottavasti saat mielenrauhan. - paljon <3
------ kirjoitti:
Olen edelleen (kaikki nämä viestit luettuani) sitä mieltä, että sinulla EI OLE pälvikaljua.
Toivottavasti saat mielenrauhan.Kiitti taas :)
- se on
sitä pälvikaljua. mullakin alkoi ekaks ripsista ka eteni kulmakarvoihin ja samaan aikaan alkoi päälaelle tulla noin kahden euron kokoisia kaljuja kohtia. nykyään käytän perukkia, koska hiuksia mulla ei ole nimeksikään. lääkäri on sanonut, että hiukset eivät enään palaa, joten kestettävä on tää.
- .....
Ja pälvikaljuun ei ole hoitokeinoa...
- koht ripsetön
Siis onks tää tosiaankin sitä? Miks mun hiukset ei sit tipu?
- koht ripsetön
koht ripsetön kirjoitti:
Siis onks tää tosiaankin sitä? Miks mun hiukset ei sit tipu?
Ja onks tää ripsien lähtö määrä tosiaan tavallist suurempi? Mont sul sillloin lähti???
- vastauksia
koht ripsetön kirjoitti:
Ja onks tää ripsien lähtö määrä tosiaan tavallist suurempi? Mont sul sillloin lähti???
mulla tosiaan lähti ripset ensiks ja sen jälkeen alkoi pian hiusten lähteminen. toi hiusten lähteminen ei alkanut pikku hiljaa vaan kaikki tapahtui muutaman päivän aikana.
ja tosiaan lääkärini sanoi, että hoitokeinoa ei ole, mutta vertaisryhmistä saa apua. - koht ripsetön
vastauksia kirjoitti:
mulla tosiaan lähti ripset ensiks ja sen jälkeen alkoi pian hiusten lähteminen. toi hiusten lähteminen ei alkanut pikku hiljaa vaan kaikki tapahtui muutaman päivän aikana.
ja tosiaan lääkärini sanoi, että hoitokeinoa ei ole, mutta vertaisryhmistä saa apua.Kuinka nopsaan ne ripset sit lähti? Lähtiks yhe päivä sisäl aina joku 1 tai 2?
- juu sulle
koht ripsetön kirjoitti:
Kuinka nopsaan ne ripset sit lähti? Lähtiks yhe päivä sisäl aina joku 1 tai 2?
multa lähti kait noin 3-6 päivässä ja kun niitä nyppi, oli kaikki poissa viikon sisällä ja sit alkoi kulmakarvojen lähtö.
kosva paikka näin nuorelle naiselle. - koht ripsetön
juu sulle kirjoitti:
multa lähti kait noin 3-6 päivässä ja kun niitä nyppi, oli kaikki poissa viikon sisällä ja sit alkoi kulmakarvojen lähtö.
kosva paikka näin nuorelle naiselle.Huoh, miks tommosii sairauksii pitää ollakaan? Mult menee kyl itsetunto jos menetän nää :(
- koht ripsetön
..... kirjoitti:
Ja pälvikaljuun ei ole hoitokeinoa...
Lohduttavaa...
- Päässä
Tuskinpa sulla pälvikalju on,mulla on ollut.Läiskittäin lähti hiukset ja kyllä ne takasinkin tulivat noin 4kk päästä.Ripset ei lähtenyt,ehkä sulla on normaali ripsien putoaminen vaan.Koeta unohtaa peili!!
- normaalii
Paljonkos sul sit lähtee ripsii per viikko ja voiks se olla normaalii et melkein joka päivä lähtee yks tai kaks ripsee?
No, joka tapauksest kiitti taas vastauksest - päässä
normaalii kirjoitti:
Paljonkos sul sit lähtee ripsii per viikko ja voiks se olla normaalii et melkein joka päivä lähtee yks tai kaks ripsee?
No, joka tapauksest kiitti taas vastauksestKyllä sanoisin,et on ihan normaalia et ripsiä lähtee tuon verran päivässä,useinhan näkee ripsiä lähtevän,poskelta löytyy niitä ja uusia tulee lisää...ole nyt huoletta,ihan normaali juttu!
- ikävää...
Seuraa tilannettasi, jos pahenee niin varaa aika ihotautilääkärille hän voi tehdä sinulle luotettavan diagnoosin!
Itselläni on pälvikalju. Se puhkesi minulle 5 vuotta sitten ollessani parikymppinen. Yhdistän puhkeamisen äärimmäisen kovaan stressiin jota koin tuolloin. Onneksi se on minulla suht lievä ja kaljut alueet joskus tosi pieniäkin. Hiukset ovat aina kasvaneet takaisin.
Minun on ollut erittäin vaikea hyväksyä sairautta. Ainoastaan äitini ja miesystäväni tietävät siitä, enkä heillekkään koskaan näytä pälvi-alueita. Olen onnekas kun pystyn ne piilottamaan. Jotkut paranevat siitä täysin, mutta minulle se on näköjään tullut pysyväksi. Suren asiaa todella paljon, mutta yritän ajatella asian siten, että ainakin olen elossa, tämä ei ole tappava tauti.
Miesystävälle kertominen pelotti todella paljon, ajattelin että hän jättää minut kammottavien pälvien takia. Mutta niin ei käynyt, hän lohdutti ja tuki minua.
Toivon puolestasi että pälvikalju ei puhkea sinulle ja ripsien lähtö on vain ohimenevää. Tsemppiä ja valoisia ajatuksia muillekkin pälviin sairastuneille. Tietääkö kukaan muuten pälveä sairastaville suunnattua foorumia?- loppunut
... kirjoitti:
löydymme me..
http://fi.msnusers.com/AlopeciaklubiKiitos tuosta, mutta vihdoin ripsienlähtö on loppunut ja uusia ripiäkin on kasvanut. Luulenpa, että se johtui vääränlaisesta ripsiväristä ja sen huolettomasta pesemisestä. Kiitos kaikille, jotka olette jaksaneet kirjoitella minulle viestejä, ne ovat todellakin helpottaneet. Hyvää lopputalven jatkoa teille kaikille! =)
- koht ripsetön
loppunut kirjoitti:
Kiitos tuosta, mutta vihdoin ripsienlähtö on loppunut ja uusia ripiäkin on kasvanut. Luulenpa, että se johtui vääränlaisesta ripsiväristä ja sen huolettomasta pesemisestä. Kiitos kaikille, jotka olette jaksaneet kirjoitella minulle viestejä, ne ovat todellakin helpottaneet. Hyvää lopputalven jatkoa teille kaikille! =)
Ja nyt on taas alkanu, ripsivärin syytä :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972