Uni saatanasta vaivaa!

Hanna

Näin unta että joku opetti minulle, että kun nostan käteni sivuille ja huudan "saatana! tule saatana!" -tapahtuu jotain jännittävää. Minä sitten kokeilin levittää käteni ja huusin. Ensin ei tapahtunut mitään ja lopulta nousin nopeasti vaakatasoon ja nousin ilmaan ja aloin pyöriä ympyrää kokoajan vain nopeammin. Kun vauhti lopulta oli niin hurjaa että pelkäsin "leikin muuttuvan liian vakavasti", huusin lähes paniikinomaisesti että "Jeesus Kristus on ainoa totuus! Jeesus Kristus, Valkea Karitsa!"
Mitä lujempaa huusin sitä nopeammin kieppuminen loppui ja tajusin jälleen seisovani jalat tukevasti maassa.
Hiukan outoa... :O
Vaikka alussa tämä oli tosi pelottavaa, aloin pian "leikkiä" tuota juttua vähän missä tahansa ja hämmästytin ihmisiä. Siitä tuli ns.pakkomielle?
Eräänä päivänä olin sitten muutaman kaverin kanssa äkisti jossain rannalla...
Kaverit uivat läpinäkyvässä, kirkkaassa vedessä ja noin puolet uitavasta alasta oli tietystä selkeästä rajasta asti oranssihtavanruskeaa. Menin sinne toiselle puolen uimaan (oranssille alueelle) ja huomasin että uiminen oli ihan helppoa, mutta kun olin nousemassa vedestä, joku liikahti lähelläni ja tuntui kuin joku olisi yrittänyt ottaa jalasta kiinni... Heti rannalle päästyäni levitin käteni ja huusin saatanaa. Aloin heti pyöriä ilmassa ja tahti vain nopeni. Sitten avasin silmäni, jotka olin pitänyt ennen tätä kiinni ja huusin Jeesusta. Sain huutaa tälläkertaa poikkeuksellisen lujaa ja monta kertaa.... Sitten heräsin.

Tämä uni vaivaa! Laitoin heti tietsikan päälle kun heräsin ja kirjoitin tämän jutun muistiin. En ole tosiaan mikään uskonnollinen ihminen, mutta vielä aamusemmallakin toistelin mielessäni sanoja "jeesus kristus on ainoa totuus, jeesus kristus on valkea karitsa."

Voikohan tätä nyt mitenkään selvitellä tätä unta?? :D

Kiitosta vaan....

9

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Olen tulkinnut täällä aina silloin tällöin ihmisten unia. Aloitan aina samalla tavalla eli kerron että ventovieras ihminen ei oikeasti voi tulkita toisen unia. Minä voin kertoa täällä keskustelupalstalla vain oman tulkintani: jos itse näkisin tuollaisen unen, mitä se tarkoittaisi.

      Unessasi oli hyvin voimakkaita uskonnollisia symboleja, saatana ja Jeesus. Unesi ei ollut sinänsä uskonnollinen uni, unesi vain oli valinnut nuo hahmot kuvaamaan sinussa olevaa hyvää ja pahaa, hyvän ja pahan taistelua.

      Me ihmiset olemme sellaisia, että emme halua kokea itsessämme olevaa hyvää ja pahaa omina asioinamme, vaan me projisoimme ne itsemme ulkopuolelle. Näemme ympärillämme "hyvyyttä" ja "pahuutta", vaikka ne asiat ovat oikeasti osa itseämme. Me elämme mustavalkoisessa maailmassa, vaikka todellisuudessa maailmassa on kaikkia harmaan sävyjä. Ja sama asia tapahtuu myös uskonnollisissa asioissa ja unesi symboleissa. Sinussa olevaa pahaa edustaa saatana. Se on sinun pimeä puolesi, ehkä tiedostamaton, ehkä osittain tiedostettu. Ja sinussa olevaa hyvää edustaa Jeesus, Valkea Karitsa. Valkea on unissa puhtauden väri, karitsa saattaa kuvata vaikka viattomuutta.

      Niin, unessasi huusit saatanaa, eli omaa pahuuttasi, joka sitten pääsi valloilleen. Vauhti kiihtyi ja pelkäsit. Tuo pelko kuvaa sitä, että pelkäät omassa itsessäsi olevaa pahuutta. Lopulta huusit oman hyvyyden apuun ja mitä kovempaa sitä huusit, sitä nopeammin paha hellitti otettaan sinusta ja lopulta pahan valta päästi sinut irti ja sait olla tukevasti maassa. Tämä unen ensimmäinen osa on kuva sinusta itsestäsi, sinussa olevasta hyvän ja pahan taistelusta, siitä miten pelkäät tuon pahan saavan ylivallan ja siitä, miten halusit palata hyvän valtaan.

      Unen seuraavassa osassa jotenkin ihastuit sinussa olevaan pahan voimaan. Tämä on kuva ehkä todellisesta elämästä. Ehkä saat jotain nautintoa olemalla paha, päästämällä aina silloin tällöin sinussa olevan pahan valloilleen.

      Unen viimeisessä osassa kaverisi uivat kirkkaassa, puhtaassa vedessä ja sinä itse uit likaisessa, oranssiruskeassa vedessä. Vesi on eräs feminiinisyyden, naisellisuuden, symboleista. Tässä kohtaa joudun antamaan kaksi erilaista tulkintaa, joista saat itse valita paremmin itseesi sopivan. Toisen tulkinnan mukaan koet oman naisellisuutesi jotenkin likaiseksi, punaisen (kuukautisveren) ja ruskean (ulosteen) tahraamaksi. Toisen tulkinnan mukaan olet kokenut oman äitisi naisellisuuden sellaiseksi.

      Ja nyt uit siellä kuukautisveren ja ulosteen tahraamassa vedessä, uinti oli helppoa ja se kuvaa sitä, että olet kuitenkin melko tyytyväinen itseesi. Siitäkin huolimatta, että muut uivat puhtaassa, kirkkaassa vedessä. Mutta sinun oli hyvä olla vain niin kauan, kun suostuit olemaan likaisen naisellisuuden tahraamassa vedessä. Joku piti sinua siellä, tuo käsi saattoi kuulua äidillesi. Sieltä pois pääseminen vaati sinulta pahuutta, sinun pahan puolesi käyttämistä. Ja sitä sinä olet käyttänytkin, ehkä oman itsellisyyden saavuttamiseksi, äidistä irtaantumiseksi. Ja viimein taas otit oman itsesi hyvyyden päällimäiseksi.

      En usko tekeväni kovinkaan suurta vääryyttä unien tulkinnalle, kun tulkitsen unesi näin.

    • ICD-10

      Siinähän tuli aikamoista todellisuutta. Pidä mielessä tuo "Jeesus Kristus on ainoa totuus! Jeesus Kristus, valkea karitsa!"

      Jeesusta kannattaa huutaa avuksi ja kannattaa rukoillakin. Rukoile vaikka näin, ääneen ja sitä tarkoittaen: "Herra Jeesus, anna anteeksi minun syntini. Uskon, että kuolit puolestani ja sovitit syntini ja saan ne nyt anteeksi. Tule Jeesus sydämeeni. Käännyn pois synneistäni ja tunnustan sinut elämäni Herraksi. Uskon, että olen nyt Jumalan lapsi ja haluan seurata sinua Jeesus koko loppuelämäni. Aamen."

      Sitten ei tarvitse enää murehtia unen selitystä. Olet turvassa, sillä Jumala pitää sinusta huolen. Siunausta elämääsi.

      • Hanna

        ...tuossa unessa, en kyllä ensin tuntenut MITÄÄN pelkoa siitä että kiepuin ilmassa ja pyörin.. vasta kun vauhti oli huimaavaa.
        Kiitos kiitos kaikille. :)
        Kummankin teidän selityksissä oli varmasti aika paljon asiaa...
        Kuitenkaan en tunne äitini liittyvän millään lailla asiaan. Vesi muistutti lähinnä sellaista vettä, mitä löytyy likaojasta...


      • Unien selittäjä (n)
        Hanna kirjoitti:

        ...tuossa unessa, en kyllä ensin tuntenut MITÄÄN pelkoa siitä että kiepuin ilmassa ja pyörin.. vasta kun vauhti oli huimaavaa.
        Kiitos kiitos kaikille. :)
        Kummankin teidän selityksissä oli varmasti aika paljon asiaa...
        Kuitenkaan en tunne äitini liittyvän millään lailla asiaan. Vesi muistutti lähinnä sellaista vettä, mitä löytyy likaojasta...

        Siinä ettei täällä voisi oikeasti selittää kenekään unia.
        Olen unestasi sitä mieltä ettei missään nimessä saa jättää kertomatta sinulle tärkeitä yksityis kohtia. Paha ja hyvähenki taistelevat sinussa sisäisesti. Saat sitä mitä teoilla, sanoilla ja ajatuksilla kutsut luoksesi. Pahat tekosi toisia kohtaan tulevat sinua itseäsi vastaan. Hyvät ajatukset tulevat itsellesi samoina hyvinä asioina. Eli aina sitä mitä olet itse sitä saat itsellesi. Uni kertoo samalla että sinulla on kykyjä valveilla ollessasi ottaa yhteyttä henkimaailmaan. Uni myös muistuttaa sinua tai varoittaa ettet vahingossakaan rupea pahanhengen kaveriksi muuten sinulle käy huonosti. Joka kerta kun rupeat jotenkin tienaamaan hyvillä voimillasi niin aina vaan tulee vaikeammaksi palata hyvyyden tielle. Likainen vesi tietää sairautta jos joku läheisesi ui likaisessa vedessä saattaa tuo henkilö saada sinut pahan tielle. Jos uit itse likaisessa vedessä niin tietää pitkäaikaista ja vaivalla parantuvaa sairautta. Jos vesi on puhdasta ja uit niin sairaus on nopea ohitse menevä.


    • Fallen

      Itselläni on pelottavan samankaltainen unikokemus n. 4 vuoden takaa. Lyhyesti näin: heräsin unessani rumpumusiikkiin, jonka rytmiä sydämeni löi. Nousin istumaan sängyssäni ja pidin reunoista kiinni (parvisänky), aloin pyörimään kiihtyvässä ympyräliikkeessä, koko ajan rumpujen tahdissa. Mumisin ehkä jotain, ei ole selkeää muistikuvaa siitä. Ymmärsin kuitenkin noudattavani jonkinlaista rituaalikaavaa. Kun kierre kävi liian voimakkaaksi, lensin sängynlaidan yli ja jäin leijumaan painottomana ilmaan, mutta kuitenkin ikäänkuin horjuin siinäkin. En osannut rauhoittaa liikkeitäni. Leijuin toiseen huoneeseen, täysin pimeään, jossa tapasin Saatanan. Huusin vain peloissani että päästäisi minut maahan.

    • rukoile

      Tervehdys!
      Henkimaailmat käyvät taistelua jokaisesta meistä.
      Jeesus on ainoa pelastus, kirkkaus!
      Tässä esimerkiksi rukous, jonka voit joka aamurukoilla suojataksesi itsesi ja lähimmäisesi:
      " Taivaallinen Isä, kiitos siitä, että kuljet kanssani tämän päivän läpi, että siunaat minua ja käytät minua muiden siunaamiseen. Haluan tänään kulkea sinun omanasi, sinun antamassa varustuksessa. Tänään otan ylleni taisteluvarustuksesi: totuuden vyön ympärilleni, vanhurskautesi haarniskan sydämen halujeni suojaksi, rauhasi hyvät uutiset jalkineikseni, uskon kilven karkottamaan pahan hyökkäykset, pelastuksen kypärän suojaamaan mieleni ajatuksia, ja Hengen miekan, joka on Sanasi. Pyydän, että ympäröit jokaisen perheenjäseneni suojeluksesi aidalla koko päivän ajan. Suojele heidät ruumiilliselta ja hengelliseltä vahingolta. Uskon, että teet tämän ja kiitän Sinua siitä!".
      Iltaisin voit soveltaa samaan kaavaa ja kiittää päivästä ja Kirkkauden suojeluksesta.
      Siunattua jatkoa ja rauhallisia unia sinulle!

    • Janetteen

      Näin viime yönä outoa unta, en ole varma oliko siinä Saatana mutta se vaikutti siltä. Unessa olin yksin kotona, olin olohuoneessa ja tuijotin huoneeseeni jossa jakkara alkoi liikkua edestakaisin. Säikähdin sitä ja aloin kiljua unessani. Vähänajan päästä keittiön hana aukesi itsestään, no säikähdin sitä vielä enemmän ja aloin kiljua ihan hulluna unessani. Huoneeni vieressä on vessa jossa istui outo tyttö, se muistutti mikkusiskoani Siiriä mutta oli pienempi ja oudon näköinen. Se istui pöntöllä ja huusi jatkuvasti "isi". Huudin montakertaa takaisin että "hiljaa, ei ole isä kotona!". Heräsin aamu kuudelta tuohon uneen jossa pelkäsin ja kiljuin. En saanut enää sen jälkeen unta. Minua jäi miettimään että oliko unessani Saatana, koska n.kuukausi sitten kaksi kaveriani pelasivat spiritismiä. Olen aina pelännyt sitä peliä. Olen sairas tällä hetkellä, kuumetta. Voiko se johtua siitä että kuvittelen ku olrn sairaana? Tämä oli ensimmäinen kertani kuin näen jotain tälläista. Voidiko joku selventää ja auttaa? Olen muuten 13 vuotta. Kiitos!

    • vfgfdbgsd

      ala nyt heti rukoilemaan Jeesusta Kristusta tulemaan sydämeesi Herraksi ja Vapahtajaksi ja antamaan syntisi anteeksi, ja suojelemaan sinua kaikelta tuollaiselta pahalta! Lue Raamattua ja anna elämäsi kokonaan Jeesukselle. Mistä lie nuo tulee, mutta ei ole normaalia. Hylkää kaikki spiritismi ja varoita kavereitasikin. Lue Isä Meidän rukousta iltaisin ja vaikka usein päivälläkin.

    • SallaKarimies1

      En tiedä kaikista mahdollisista syistä, mutta Jeesus voi auttaa monesti pahoissa unissakin kun häntä rukoilee ja jos ei muuten pääse hereille. Mä rukoilen yleensä aina Isä meidän -rukouksen kun tuntuu että unessa on jotain ikävää ja haluan herätä mutta en onnistu muuten. Niin rukous auttaa. Ei ole nyt pitkään aikaan mitään ongelmia ollutkaan. :) Nukahtaessa kannattaa kuunnella jotain kivaa rauhoittavaa kristillistä opetusta esimerkiksi. Jos pelottaa. Esim. tällä Tapani Suonnolla on tosia hyviä ja rauhoittavia opetuksia: https://www.youtube.com/watch?v=y_UbVGblbyo

      Jos on Jumalan kanssa asiat kunnossa, synnit anteeksipyydetty ja niistä parannus tehty, niin Jumala kyllä yleensä suojelee niin ettei tule mitään ylipääsemättömän kauheita kokemuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe