Pitääkö uusi pussilakana ja tyynyliina pestä ennen käyttöä? Onko Finlaysonin tuotteet tärkätty jollain, vai voiko ottaa heti käyttöön?
Pussilakanan pesu
5
7883
Vastaukset
- ainaskaan
ole ennen pessyt,suoraan paketista vain käyttöön
- Helllewi
Minä olen pessyt aina kaikki vuodevaatteet, pyyhkeet jne. ennen käyttöä. Ne kannattaa pestä, koska allergiaa tai ihoärsytystä saattaa tulla tekstiileistä irtoavien kemikaalien kuten väri- ja viimeistelyaineiden vaikutuksesta. Eniten väri- ja viimeistelykäsittelyjä tehdään puuvillalle ja muille selluloosakuiduille. Tyypillisin allergiaa ja yliherkkyyttä aiheuttava aine on formaldehydi. Nykyisin sitä on korvattu muilla aineilla, mutta varmuuden vuoksi kannatta pestä esim. lakanat ja tyynyliinat ennen käyttöä, sillä formaldehydi poistuu pesussa. Tekstiileistä saattaa olla myös hajusteita sekä yliherkkyyttä aiheuttavia värejä. Väriallergian toteaminen on todella vaikea, koska värjäys tehdään usein monen väriaineen sekoitteella. Mutta kuitenkin voi ajatella, että mitä enemmän värejä ja sekoitevärejä tuote sisältää tai mitä tummempia ja voimakkaampia värit ovat sitä suurempi riski on saada siitä allergisia tai yliherkkyysoireita.
- :::
Helllewi kirjoitti:
Minä olen pessyt aina kaikki vuodevaatteet, pyyhkeet jne. ennen käyttöä. Ne kannattaa pestä, koska allergiaa tai ihoärsytystä saattaa tulla tekstiileistä irtoavien kemikaalien kuten väri- ja viimeistelyaineiden vaikutuksesta. Eniten väri- ja viimeistelykäsittelyjä tehdään puuvillalle ja muille selluloosakuiduille. Tyypillisin allergiaa ja yliherkkyyttä aiheuttava aine on formaldehydi. Nykyisin sitä on korvattu muilla aineilla, mutta varmuuden vuoksi kannatta pestä esim. lakanat ja tyynyliinat ennen käyttöä, sillä formaldehydi poistuu pesussa. Tekstiileistä saattaa olla myös hajusteita sekä yliherkkyyttä aiheuttavia värejä. Väriallergian toteaminen on todella vaikea, koska värjäys tehdään usein monen väriaineen sekoitteella. Mutta kuitenkin voi ajatella, että mitä enemmän värejä ja sekoitevärejä tuote sisältää tai mitä tummempia ja voimakkaampia värit ovat sitä suurempi riski on saada siitä allergisia tai yliherkkyysoireita.
kaikki uudet 40 asteessa.Sillä on lähtenyt"tärkki"pois.Ja lakanat ovat hyviä sänkyyn...Pyyhkeet pesen normaaliisti 60:ssä niin teen myös uusille pyyhkeille koska meillä pitää pyyhkeiden olla karheita...
- Helllewi
::: kirjoitti:
kaikki uudet 40 asteessa.Sillä on lähtenyt"tärkki"pois.Ja lakanat ovat hyviä sänkyyn...Pyyhkeet pesen normaaliisti 60:ssä niin teen myös uusille pyyhkeille koska meillä pitää pyyhkeiden olla karheita...
Pyyhkeet pesen tottakai myös samasta syystä, mistä aiemmin kirjoitin, mutta myös siksi, että niistä tulee imukykyisempiä. Pesemätön pyyhe ei kuivaa.
- niihin lisätty tehtaalla
siksi siis pestävä ennen käyttöä että se myrkky häviää, se myrkky on tarkoitettu pitämään kauniisssa kuosissa kankaat kun ne ovat myymälässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207