Pitääkö uusi pussilakana ja tyynyliina pestä ennen käyttöä? Onko Finlaysonin tuotteet tärkätty jollain, vai voiko ottaa heti käyttöön?
Pussilakanan pesu
5
8228
Vastaukset
- ainaskaan
ole ennen pessyt,suoraan paketista vain käyttöön
- Helllewi
Minä olen pessyt aina kaikki vuodevaatteet, pyyhkeet jne. ennen käyttöä. Ne kannattaa pestä, koska allergiaa tai ihoärsytystä saattaa tulla tekstiileistä irtoavien kemikaalien kuten väri- ja viimeistelyaineiden vaikutuksesta. Eniten väri- ja viimeistelykäsittelyjä tehdään puuvillalle ja muille selluloosakuiduille. Tyypillisin allergiaa ja yliherkkyyttä aiheuttava aine on formaldehydi. Nykyisin sitä on korvattu muilla aineilla, mutta varmuuden vuoksi kannatta pestä esim. lakanat ja tyynyliinat ennen käyttöä, sillä formaldehydi poistuu pesussa. Tekstiileistä saattaa olla myös hajusteita sekä yliherkkyyttä aiheuttavia värejä. Väriallergian toteaminen on todella vaikea, koska värjäys tehdään usein monen väriaineen sekoitteella. Mutta kuitenkin voi ajatella, että mitä enemmän värejä ja sekoitevärejä tuote sisältää tai mitä tummempia ja voimakkaampia värit ovat sitä suurempi riski on saada siitä allergisia tai yliherkkyysoireita.
- :::
Helllewi kirjoitti:
Minä olen pessyt aina kaikki vuodevaatteet, pyyhkeet jne. ennen käyttöä. Ne kannattaa pestä, koska allergiaa tai ihoärsytystä saattaa tulla tekstiileistä irtoavien kemikaalien kuten väri- ja viimeistelyaineiden vaikutuksesta. Eniten väri- ja viimeistelykäsittelyjä tehdään puuvillalle ja muille selluloosakuiduille. Tyypillisin allergiaa ja yliherkkyyttä aiheuttava aine on formaldehydi. Nykyisin sitä on korvattu muilla aineilla, mutta varmuuden vuoksi kannatta pestä esim. lakanat ja tyynyliinat ennen käyttöä, sillä formaldehydi poistuu pesussa. Tekstiileistä saattaa olla myös hajusteita sekä yliherkkyyttä aiheuttavia värejä. Väriallergian toteaminen on todella vaikea, koska värjäys tehdään usein monen väriaineen sekoitteella. Mutta kuitenkin voi ajatella, että mitä enemmän värejä ja sekoitevärejä tuote sisältää tai mitä tummempia ja voimakkaampia värit ovat sitä suurempi riski on saada siitä allergisia tai yliherkkyysoireita.
kaikki uudet 40 asteessa.Sillä on lähtenyt"tärkki"pois.Ja lakanat ovat hyviä sänkyyn...Pyyhkeet pesen normaaliisti 60:ssä niin teen myös uusille pyyhkeille koska meillä pitää pyyhkeiden olla karheita...
- Helllewi
::: kirjoitti:
kaikki uudet 40 asteessa.Sillä on lähtenyt"tärkki"pois.Ja lakanat ovat hyviä sänkyyn...Pyyhkeet pesen normaaliisti 60:ssä niin teen myös uusille pyyhkeille koska meillä pitää pyyhkeiden olla karheita...
Pyyhkeet pesen tottakai myös samasta syystä, mistä aiemmin kirjoitin, mutta myös siksi, että niistä tulee imukykyisempiä. Pesemätön pyyhe ei kuivaa.
- niihin lisätty tehtaalla
siksi siis pestävä ennen käyttöä että se myrkky häviää, se myrkky on tarkoitettu pitämään kauniisssa kuosissa kankaat kun ne ovat myymälässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540