Pistettiin asunto myyntiin muutama viikko sitten ja sopimukset allekirjoiteltiin melko kiireessä (oma moka, joo joo). Välityspalkkiosta päästiin ihan mukavaan sopimukseen, mutta nyt tuli mieleen ajatus, että entä jos asunto ei menekään kaupaksi. Mitä kaikkia kuluja silloin jää maksettavaksi? Paperityöt, lehti-ilmoitukset, näytöt? Kyseessä iso välitysfirma, mutta sopimuksessa kyseiset asiat esitetty niin epäselvästi, ettei niistä ymmärrä mitään. Mainitaan vaan, että voi joutua maksamaan myynnistä aiheutuneita kuluja, ellei asunto mene kaupaksi. Ainakin aikaisemmin yhdellä tutulla sama tilanne, eikä asunnon myynnistä tullut laskua, vaikka asunto jäikin myymättä.
Palkkio myymättä jääneestä
6
2697
Vastaukset
- oma kokemus
minulla ei välittäjät saaneet mitään aikaiseksi, joten myin lopulta asunnon itse. suosittelen muuten samaa!
irtisanoin (kirjallisesti) sopimuksen, joten se ei jatkunut enää automaattisesti. eikä siitä minulle tullut kuluja. myymisestä välittäjälle maksetaankin, joten jos se jää myymättä ei sille mitään pidä maksaa.- eccu
Itsekin olen samaa mieltä. Myyjän tehtävä on myydä asunto. Ellei kauppoja synny myyntiajan puitteissa, se on ainakin osittain saamattoman myyjän syytä. Lisäksi myyntipalkkiot ovat sen verran isoja, että luulisi niiden kattavan myös ne myynnit, jotka eivät johda kauppohin. Ainakin näin toivon, turhasta ei viitsisi maksaa.
Nyt muutaman viikon firman touhua katselleena, olen samaa mieltä siitä, että kannattaisi myydä itse. Maksanko yli 4000 euroa siitä, että esittely on silloin tällöin, ilmoitus lehdessä kerran viikossa, eikä myyjää tunnu kiinnostavan koko asia? Kallista, mutta mitään ei tapahdu... - kuitenkin siihen
eccu kirjoitti:
Itsekin olen samaa mieltä. Myyjän tehtävä on myydä asunto. Ellei kauppoja synny myyntiajan puitteissa, se on ainakin osittain saamattoman myyjän syytä. Lisäksi myyntipalkkiot ovat sen verran isoja, että luulisi niiden kattavan myös ne myynnit, jotka eivät johda kauppohin. Ainakin näin toivon, turhasta ei viitsisi maksaa.
Nyt muutaman viikon firman touhua katselleena, olen samaa mieltä siitä, että kannattaisi myydä itse. Maksanko yli 4000 euroa siitä, että esittely on silloin tällöin, ilmoitus lehdessä kerran viikossa, eikä myyjää tunnu kiinnostavan koko asia? Kallista, mutta mitään ei tapahdu...että välittäjältä saattaa tulla lasku, vaikka olisittekin saaneet kaupan aikaiseksi omatoimisesti myyntitoimeksiannon päättymisen jälkeen.
- ...
eccu kirjoitti:
Nyt muutaman viikon firman touhua katselleena, olen samaa mieltä siitä, että kannattaisi myydä itse. Maksanko yli 4000 euroa siitä, että esittely on silloin tällöin, ilmoitus lehdessä kerran viikossa, eikä myyjää tunnu kiinnostavan koko asia? Kallista, mutta mitään ei tapahdu...Lue se allekirjoittamasi sopimus. Isoilla toimistoilla on ainakin aikaisemmin ollut sellaiset ehdot, että jos ei mene kaupaksi ei myöskään tule myyjälle mitään kuluja.
- ex-välittäjä
... kirjoitti:
Lue se allekirjoittamasi sopimus. Isoilla toimistoilla on ainakin aikaisemmin ollut sellaiset ehdot, että jos ei mene kaupaksi ei myöskään tule myyjälle mitään kuluja.
siis tässä markkinatilanteesshan on just päin vastoin alkanu oleen. Isot alotti ensimmäisenä sen että kuluja peritään yli 1000 € ja siihen palkkio päällä jos tulee kauppa
- kolmisen
vuotta sitten, n.20€ paperitöistä, kun talon myyntiaikaa ei enää jatkettu, jos kauppa syntyy tämän jälkeen, täytyy pitää huoli, ettei ostaja ole saanut vihiä myytävästä asunnosta näistä ilmoituksesta, vaan esim. joltain tuttavaltaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808