Voiko opettaja kieltäytyä keskustelemasta oppilaansa vanhemman kanssa kahden kesken vanhempain vartissa vai onko opettajalla vanhempien tahdosta riippumatta oikeus ottaa mukaan joku ulkopuolinen kuten esim. toinen opettaja tai perheneuvolan työntekijä?
Vanhempain vartista
5
1551
Vastaukset
- erityisopettaja
Meidän koulussa opettajan ei tarvitse tai oikeammin ei saa mennä yksin vanhemman kanssa, jonka kokee uhkaavaksi. Aina mukana on toinen esim. rehtori, apulaisrehtori tai erityisopettaja
- opex
On sitä opettajallakin jotain oikeuksia! Ei tietenkään ole pakko olla kahden epäluotettavaksi, uhkaavaksi, ilkeäksi tai oudoksi kokemansa tyypin kanssa tai sellaisen, jolla on tapana vääristellä kuulemaansa tai tapahtumien kulkua. Todistajan läsnäolo on on usein opettajan oikeusturvavakuutus.
Sellaista ihmistä ei tietysti voi ottaa mukaan, jolla ei ole salassapitovelvollisuutta.
Tuollaisessa tapauksessa kannattaa kyllä vanhemman mennä itseensä. Kukaan ei huvikseen pyydä kaveria paikalle.- kehäkolmonen
Tottakai vanhemmalla on oikeus keskustella lapsensa asioista opettajan kanssa luottamuksellisesti kahden kesken!
- opex
kehäkolmonen kirjoitti:
Tottakai vanhemmalla on oikeus keskustella lapsensa asioista opettajan kanssa luottamuksellisesti kahden kesken!
muuten todellakaan ole. Vähintäänkin opettajalla on aivan täysi oikeus ottaa halutessaan esimerkiksi esimiehensä mukaan. Ei ole olemassa yhtään mitään, mitä opettajalla olisi velvollisuus esimieheltään salata. Opettajalla on täysi oikeus ja velvollisuuskin suojella itseään.
- ilmoitappa
opex kirjoitti:
muuten todellakaan ole. Vähintäänkin opettajalla on aivan täysi oikeus ottaa halutessaan esimerkiksi esimiehensä mukaan. Ei ole olemassa yhtään mitään, mitä opettajalla olisi velvollisuus esimieheltään salata. Opettajalla on täysi oikeus ja velvollisuuskin suojella itseään.
lähimmäisellesi kun menet pahaan paikkaan että soitatko minulle esim.3min päästä ja olen silloin herra x kanssa koulun xluokassa että tiedät soittaa apua jos siltä kuulostaa tai en pysty vastaamaan puhelimeen "niinsanottu turvasoitto" turva-alalta
sekä pidä rintataskussa mp3 laitetta äänityksellä jos saat niinsanottuja hiljaisia uhkauksia muista sanoa esim "sinäkö pertti purstoinen uhkaat minua "uhkaus kuinka kuulit sen" johtuuko tämä siitä että olen puuttunut lapsenne häiriökäytökseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788