Mitä mieltä ootte, jos kankkuseen ottaa muutaman? Mulla se jeesaa niin pirusti. Lauantai-iltana kunnon koomat ja sunnuntai-aamuna järjetön darra. Sit oon vetäny muutaman oluen, tilannu pitsaa ja nukkunu. Ja kas kummaa, maanantaina työkunto on okei. Mua loiventavat helpottaa kummasti. Mitäs muilla?
Loiventavaa...
10
7780
Vastaukset
- Alkoholisti, kohta 30 v.
Ilmeisesti loiventaminen jollain tapaa askarruttaa sinua (sisimmässäsi), kun kyselet muiden mielipiteitä asiaan?
Oma kommenttini on, että tee krapulassa melkein mitä tahansa mikä auttaa oloa, mutta älä ikinä ota enää seuraavana päivänä oluen olutta.
Krapula on alkoholin liikakäytön lopettamista seuraava vieroitustila. Mikäli sitä opitaan lääkitsemään samalla aineella jolla oireet on hankittu, ollaan mielestäni siirtymässä alkoholistisen juomatavan omaksumiseen, ja ennemmin tai myöhemmin latu alamäkeen on auki. Kuinka pitkä ja jyrkkä tuo alamäki on, on yksilöllistä, mutta suunta on selvä.- jeesaa
Mulla taas on se kokemus, että jos muutaman loiventavan ottaa, niin krapula siirtyy esim. seuraavalle yölle jolloin sen vaan nukkuu pois ja sit on taas skarppina. Ei se tee alkoholistia jos oloaan haluaa helpottaa viunalla. Itse otan alkoholia humalaan asti pari kertaa kuussa. Ja jos tarvii loiventavaa, niin kyllä se mulla näin toimii..
- Juomamaisteri.
Se alamäki tuli laskettua.
Kun on kuitenkin kantapään kautta oppinut, että kovaan krapulaan voi ottaa muutaman loiventavan paukun tai kaljan, ja se todella auttaa, mutta enempää ei oteta yhtään eikä koskaan, niin silloin jutun juoni on tajuttu.
Tämä on varsin kaksiteräinen miekka, kun loiventamalla vauhditetaan orastavaa alkoholismia.
Kellosepän tarkkuudella homma onnistuu, mutta monella ei onnistu, kun koneet käynnistyvät uudestaan, ja heittää kännin puolelle.
Vaikeasti opittava, mutta hyvä konsti pahimpaan olotilaan. - Oolofi
jeesaa kirjoitti:
Mulla taas on se kokemus, että jos muutaman loiventavan ottaa, niin krapula siirtyy esim. seuraavalle yölle jolloin sen vaan nukkuu pois ja sit on taas skarppina. Ei se tee alkoholistia jos oloaan haluaa helpottaa viunalla. Itse otan alkoholia humalaan asti pari kertaa kuussa. Ja jos tarvii loiventavaa, niin kyllä se mulla näin toimii..
Ei tee, ei. Siinä vaiheessa kun krapularyyppyjä kipataan, ollaan jo alkoholisteja!
- Shock resistant
Juomamaisteri. kirjoitti:
Se alamäki tuli laskettua.
Kun on kuitenkin kantapään kautta oppinut, että kovaan krapulaan voi ottaa muutaman loiventavan paukun tai kaljan, ja se todella auttaa, mutta enempää ei oteta yhtään eikä koskaan, niin silloin jutun juoni on tajuttu.
Tämä on varsin kaksiteräinen miekka, kun loiventamalla vauhditetaan orastavaa alkoholismia.
Kellosepän tarkkuudella homma onnistuu, mutta monella ei onnistu, kun koneet käynnistyvät uudestaan, ja heittää kännin puolelle.
Vaikeasti opittava, mutta hyvä konsti pahimpaan olotilaan.Kun sitä kokemusta alkaa olla, niin juoman valinta saa uusia merkityksiä.
Keskioluella ei sitten enää saa aikaiseksi mitään "uutta nousua", ainoastaan pystyy pitämään huonon olon pois, ja silloinhan se on just omiaan tuohon loiventamiseen. - Savuapinat :(
Oolofi kirjoitti:
Ei tee, ei. Siinä vaiheessa kun krapularyyppyjä kipataan, ollaan jo alkoholisteja!
Huumausaineet ovat syöneet jo aivosolusi
- riippuu krapulan laadusta
Joskus, jos haluaa säilyttää henkilultansa voi krapularyyppy olla elinehto.
Tiedän monia jotka ovat kuolleet krapulaan ja heitä olisi karapularyyppy ehkäpä auttanut.
On hengenvaarallista lopettaa kovan juomisen jälkeen aivan seinään.
Mut niissä krapularyypyissä kannattaa muistaa kohtuus, vain pari kolme kaljaa hissukseen.- juoppo (evp)
Yhden illan kovan kännin lopettaminen kertarykäsyllä ei ole vaarallista kenellekään vaikkakin krapula voi olla kova. Mutta jos on tenutettu viikko tai enemmän niin asia näyttääkin jo toiselta. Krapulaa ei enää tule mutta iskee vieroitusoireet, jotka ovat noin tuhat kertaa kauheampia kuin pahinkaan yrjökrapula. Tällaisen putken alasajossa on kyllä järkeä. Eli parin päivän aikana pienennetään annokset nollaan. Näin säästyy pahemmilta vieroitusoireilta. Ajoitus ja ennen kaikkea mitoitus on kellosepän hommaa.
Kyllä yhden päivän kännin jälkeen voi parit loiventavat ottaa, auttaahan ne jos vaan kitusista menee alas. Mutta kuten yllä jo sanottiin, siitä on alkanut monen persmäki alkoholismin kurjuuteen. Joten tarkkana pitää olla.
- cooh cooh cooh
Onhan se terveellisempää että kunnon kännin ajaa alas pikkuhiljaa. Kertarykäisyllä se nyt ei varmaan nuorilla ole mikään hengenvaarallinen tila, mutta jos ei enää olekaan niin nuori, niin mistä senkin tietää, jos tuollainen kertaheitolla rykäisty krapula aiheuttaisikin sydäninfarktin tai jotakin muuta yhtä vakavaa.
- kokemusta on
jos esim. otan 18.00pe-su04.00, nukun ja kun herään niin se on pakonomainen tarve saada muutama kalja tai kalja ja driksu jos ja sit kalja. Ja eikun ylös kävelemään satoi tai paistoi. Siinä matkalla kaupasta viccyä oikeata jaffaa ainoastaan pari kaljaa ruokaa. Näillä eväillä olen tähänkin asti pärjänny. Tosin välillä lipeää että tilaan ihan pizzan kun en jaksa lähteä vaan syön ja eikun peitto korville taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399