TÄRKEÄÄ MEILLE!!!

PRIMASPAN JA KELIAKIA

Heippa! enpä juurikaan vieraile palstoilla mutta
kerron tässä tositarinan omaltakohdaltani.

Eli keliaakikko olen ja sydän sairauteen on määrätty primaspania myöskin, ja nyt tuleekin se mutta.

Olen ihmetellyt vuosia miksi vessareissuilla paperi on veressä (isolla hädällä ollessani) ei meinaa puhtain housuin päästä pois.

Onnekseni kerran viisas lääkäri setä kuunteli sairauksiani ja kuuli siinä maininnan, keliakia. Olin kuitenkin hakemassa aivan muihin tarpeisiin lääkkeitä. hän sanoi heti että kun sinulla on keliakia niin asetysalisyliini eli primaspan ym (eikös asperiini ole myös ase lääke) ei sovi keliaakikoille missään nimessä koska tulehdus ei parane ja kokoajan pysyy tuo syöpävaara päällä, tulehdustila. Onneksi olin jo lopettanut primaspanin vuosi sitten koska sydän oireet olivat jääneet taka-alalle.

Tämä tiedoksi niille joilla on asetysalisyliiniä lääkkeenä. käykää ihmeessä kysymässä lääkäriltä jos ette usko. Jos ei lääkäri usko niin niitäkin on kaikenlaisia, hekin ovat vain kirjanoppineita.

Ja muistakaa! Sydänlääkäri tai muiden alojen erikoislääkärit ei ole kiinnostunut kiireessään kuuntelemaan onko potilaalla 10 vai 1 diaknoosia, he hoitavat oman alansa ja heillä on aikaa se noin 20 min vastaanotolla potilaalle ja ei varmaan kysy..et no mites se keliakia?

Nimimerkki. Pelastakaa itsenne,

kaverillani (keliaakikko) on loppu edessä, söi asea ja vatsa muut syöpää täynnä :(

4

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole

      mutta sydämen ja veren ohennuksen takia pitäisi myös popsia noita PRIMASPAN:ia tai lasten-asperiiniä.

      Olen kyllä jättänyt väliin noiden popsimisen. Yhtä hyvin kuin noi lekurit osuvat oikeaan diagnoosin teossa.

      t. ohitusleikattu potilas.

    • jtgjty

      Kuulostaa aika pupulta.

      Jos vessapaperi on veressä, siis ihan punaisessa veressä pyyhkimisen jälkeen on todella epätodennäköistä, että se liittyy jotenkin keliakiaaan.

      Veri voi johtua esim. peräpukamista tai tulehduksesta peräsuolessa tai paksussasuolessa. Ja mitä kirkkaamman punaista veri on, sitä lähempää peräaukkoa veri tulee.

      Jokaisen keliaakikon pitäisi tietää, että gluteeni tuhoaa suolinukkaa OHUTSUOLESTA, ei paksusta- tai peräsuolesta. Joten jos veri olisi peräisin ohutsuolesta olisi se todella tummaa, ellei mustaa.

      Kannattaisi mennä lääkärin puheille.

    • kuunneltu

      Täällä on yksi ken syö, tosin salazopyriniä jossa myös kyseistä lääkettä. Ja juu lääkärini tietää taustat sen verran jouduttiin tutkimaan ennen. Eikä ole tullut vastaan muutenkaan ettei saisi.
      Ja tuostahan luulisi olevan sitten enemmänkin tietoa myös julkisuudessa, koska samaa sukua on buranat sun muut niin eikö tuon pitäisi koskea myös niitä, kuitenkaan pakkausselosteissa ei ole mitään mainintaa keliakiasta vaaratekijänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe