Voipi olla tosi tyhmä kysymys, mut kysynpä silti.
Saan ens viikol vanhan iMac G3:n "kakkos"-koneeks ja haluisinki tietää, et mitä ohjelmia yleensä nois on valmiin..
Tällä hetkel on käytös G4, mutta siin oli jo ostaessani tarvitsemani ohjelmat valmiin, eli indesign, photshop, illu, yms... (tuli lehtitalost mulle)
Mutta haluunkin kysyä mitkä nämä ns. macin peusohjelmat ovat, kun en sitä tiedä..
=) kiitos jo etukäteen
iMac G3 perus ohjelmat?
4
595
Vastaukset
- MacBook Pro
nuo sinun ohjelmasi olla laittomia. (ndesign, photshop, illu, yms...)
vaikka ne olivat koneessa, niin niiden lisenssit ovat kai lehtitalon. Tietysti jos kone myytiin sisältäen nuo lisenssit, niin asia on toinen.
IMac ei sisällä noita edellä mainittuja.- ....
Kyllä ihan laillisesti on ohjelmat ostettu :)
Ne nyt vain oli sinne valmiiks asennettuna, mutta minä ne maksoin ja kollega asensi ne lehtitalon vanhaan koneeseen vain siel :)
Töitä kun ei voi oikein tehdä laittomil ohjelmil, sen varmaa jokaine tajuaa sanomattakin.
Mutta kiitos tästä ja siitä ettet vastannut kysymykseeni.. - 1stMacFinn
.... kirjoitti:
Kyllä ihan laillisesti on ohjelmat ostettu :)
Ne nyt vain oli sinne valmiiks asennettuna, mutta minä ne maksoin ja kollega asensi ne lehtitalon vanhaan koneeseen vain siel :)
Töitä kun ei voi oikein tehdä laittomil ohjelmil, sen varmaa jokaine tajuaa sanomattakin.
Mutta kiitos tästä ja siitä ettet vastannut kysymykseeni..Kuka muistaa mitä tollasessa seitsemän (tai yli) vuotta sitten myydyssä koneessa tuli mukana?
Kyllähän siinä saattoi olla OS X (tai sitten ei), toki joku versio pyörii, luultavimmin 10.3.9.
- Mäkkihöperö
Noissa taisi olla vielä MacOS 9 eikä vielä OS X.
Merkittävimmät ohjelmat joita ei enää tule vakiona:
AppleWorks ja StuffIt Expander sekä Acrobat reader, jota OS X ei tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303481Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91538Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808