Moi,
sain uuden auton eilen ja laiton aamuksi sen kaapelinpäähän. aamulla kun menin autoon niin auto oli kylmä ja automaattisulake oli lauennut. Kysäisin naapurilta ja valitteli että hänelläkin tekee samaa.
Voiko asialle tehdä mitään, voiko vikavirtasuojan herkkyyttä säätää.
Kyseessä paritalo ja oma sähkökaappi.
Kiitos
Vikavirtasuoja
14
3078
Vastaukset
- wertrgef
sulake suojaa ylikuormitukselta,vikavirta vuotovirralta.Jos sulake (johdonsuoja) laukesi,joku on todennäköisesti oikosessa,taikka ryhmässä on juuri tuota ylikuormaa.Jos taas vikavirta,niin se voi johtua kosteudesta pistokkeessa,rikkinäisesta kaapelista,myös lämmitysvastus voi "vuotaa" virtaa auton runkoon,jolloin vikis laukeaa.Ei muuta kuin kokeilemaan..
- ei säädöillä
siis sulake vai vikavirta oli pois päältä?
Aina niitä laitteita voi säätää tavalla tai toisella, mutta jos jotain on rikki niin se on parempi ensin korjata. - termit.
Otsikossa puhut vikavirtasuojasta, ja viestissä sulakkeesta. Kumpi siis laukeaa? Jos vikavirtasuoja, niin jossain on jotain vikaa, ja vika täytyy selvittää. Jos sulake laukeaa, kuormitatte sulaketta liikaa. Sisälämmittimet pois niin alkaa kestämään.
"Voiko asialle tehdä mitään, voiko vikavirtasuojan herkkyyttä säätää."
Ei tietenkään voi! Mitä järkeä siinä olisi? Sen tarkoitus on suojata henkilöä sähköiskulta vikatilanteessa. Mitä se silloin suojaisi jos sen voisi säätää niin ettei se laukeasi koskaan vikatilanteessa? Olisi silloin sama kuin koko vikavirtasuojaa ei olisi ollenkaan.- soösdgöjs
Kiitos vastauksista.
Minulla on siis sulakekaapissa automaatti sulakkeet ja yhdellä saa auton lämmittimen päälle. kun kytken lämmittemen niin se "sulake" laukeaa. Minulle ei ole sisälämppäri päällä, joten virran tarve ei ole kummoinen. - sun lämppärisi
soösdgöjs kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Minulla on siis sulakekaapissa automaatti sulakkeet ja yhdellä saa auton lämmittimen päälle. kun kytken lämmittemen niin se "sulake" laukeaa. Minulle ei ole sisälämppäri päällä, joten virran tarve ei ole kummoinen.on rikki.
- juu nääs
soösdgöjs kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Minulla on siis sulakekaapissa automaatti sulakkeet ja yhdellä saa auton lämmittimen päälle. kun kytken lämmittemen niin se "sulake" laukeaa. Minulle ei ole sisälämppäri päällä, joten virran tarve ei ole kummoinen.Jos taulussa atm sulakkeet, niin hyvin todennäköisesti siellä pitäisi olla myös vikavirtasuojakytkin sille ulkopistorasialle, jos ei ole, niin se pitäisi löytyä siitä pistorasiasta...
Eli se mikä laukeaa niin onko se leveämpi kuin normaali sulake ja onko siinä testipainike, jos on niin kyseessä vikavirtasuoja, jos ei niin se on sulake ja silloin sinulla on oikosulku jossain.
Kokeile jotain muuta laitetta siitä pistorasiasta ja jos vieläkin laukeaa, niin vika pistorasiasta keskukseen päin, jos ei laukea, niin vika lämmitysjohdosta autoon päin. - kysyjä olla
juu nääs kirjoitti:
Jos taulussa atm sulakkeet, niin hyvin todennäköisesti siellä pitäisi olla myös vikavirtasuojakytkin sille ulkopistorasialle, jos ei ole, niin se pitäisi löytyä siitä pistorasiasta...
Eli se mikä laukeaa niin onko se leveämpi kuin normaali sulake ja onko siinä testipainike, jos on niin kyseessä vikavirtasuoja, jos ei niin se on sulake ja silloin sinulla on oikosulku jossain.
Kokeile jotain muuta laitetta siitä pistorasiasta ja jos vieläkin laukeaa, niin vika pistorasiasta keskukseen päin, jos ei laukea, niin vika lämmitysjohdosta autoon päin.itse vähän ulalla?
- Ollut lähiaikoina
Niin "suolaisia" kelejä teillä, että kostea suolainen pistoke helpolla vuotaa sen 30 mA.
- kans
löi tota vikavirtaa päälle ja tarvi kuivata puhaltimella se lohkolämppärin reikä,nyt taas toimii.taitaa se vikavirta olla aika laukeamaan jos on vähän kosteeta
- erkkimajava
meilläpäin ei ole tapana ajella lämmitysroikka autonperässä että suolautuun pääsee. Kuivassa sisällä säilyy. Vai kuinka helpolla? Kokeilitko jotain muuta laitetta tolpassa
- Ajella täällä
Etelässä roikka auton perässä. Vanhemman mallinen vastake puskurin alla kyllä sai kuraa sisäänsä näillä keleillä, jotka oli ennen pakkasia. Ei auta kuin putsata ja kuivata.
- jucci86
Ajella täällä kirjoitti:
Etelässä roikka auton perässä. Vanhemman mallinen vastake puskurin alla kyllä sai kuraa sisäänsä näillä keleillä, jotka oli ennen pakkasia. Ei auta kuin putsata ja kuivata.
vastus jo sen verta huonossa kunnossa, että vuotaa maihin.. tai voihan se sun roikkaski olla hajalla
- turhia pelottele
jucci86 kirjoitti:
vastus jo sen verta huonossa kunnossa, että vuotaa maihin.. tai voihan se sun roikkaski olla hajalla
kyllä se suolavesi pistokeessa riittää eli kuivaus auttaa. Ollut märkä talvi.
- Hyvin nyt
Ajella täällä kirjoitti:
Kun on kuivaa pakkaskeliä. Kyllä vanha sähkäri tietää, on mittarit ja kaikki.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826251- 353421
- 443028
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402252Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282161- 1202043
- 1901972
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291969Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241588Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171468