Yleistä budjetista

akka..

terppa. kysyn niiltä joilla tietämystä:

olmme "rakentamassa" n. 130neliön 1 1/2 kerroksista perustaloa. Otamme talotehtaalta elementtinä talon vesikattoasennukseen saakka (ilman ilkkunoita ja ulko-ovia). Paljonko tämän jälkeen on varattava rahaa talon rakennukseen? Vesikattoasennushan on vasta pieni murto-osa taloprojektia..itse teemme taloa niin paljonkuin pystymme, mutta esim kaakelointi ym ammattitaitoa tarvitseva työn tekee ammattilainen. Takka muurautetaan muurarilla.

Olen listannut mitä ton vesikattoasennuksen jälkeen vielä pitää itse hankkia. Lisää listaani asioita joita en ole hokannut, koska olemme niin alussa tässä projektissa....
-lämmön eristeet
-lämmitys
- ilmastointi
-portaat sisälle ja ulos
-ulkoovet
-sisäovet
-ikkunat
-kaihtimet
-kosinkoneet
-keittiö muut kalusteet
-sisäverhouslevyt
-takka (muurarin tekemä)
-hanat
-suihku
-wc-pönttö
-wc:n allas
-saunan lauteet
-saunan kiuas
-laatoitukset
-betonilattia
-laminaatti
-katto verhous...?

mitä vielä??
mitä tämä kaikki maksaa siis jos en ala hienostelemaan (esim meille ei tule kalliita tapetteja vain maali seiniin)?

olenko ihan hakoteillä??

kiitos asiallisista vastauksista, tosin mua saa ojentaa asioitten suhteen jos olen ihan pöllö.

tänks!

2

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

...talopaketti on suurinpiirtein 1/3 kokonaiskustannuksista ja valmiusaste silloin noin 50 % (erotuksena ennen talopakettia tehdyt maatyöt, liittymät ja perustukset yms).

Loppuosasta (50%) omana työnä on tehtävissä noin kolkyt prossaa eli 15 % kokonaiskustannusista.

130 neliöinen talo maksaa laatutasosta riippuen 1200...1500...1800 euroa neliöltä. Keskihintainen voisi jakautua vaikkapa seuraavasti:
      * perustus ja maatyötm, rakennuttaminen 33.000
      * vesikattoasennettu talopaketti 65.000
      * loput työt ja tarvikkeet 98.000
      (josta oman työn osuus 29.000)
      Rahaa siis kaikkineen kuluisi 167.000 ja hankkeen kokonaiskustannusarvio (sis. oman työn arvon) 196.000 - siitä voisi lähteä tarkennuksilla rakentelemaan.

• se menee

tuon tarkemmin tuota ei voi sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5703
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      4182
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      196
      2379
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1770
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      79
      1696
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1477
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1375
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1355
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1204
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    Aihe