Yleistä budjetista

akka..

terppa. kysyn niiltä joilla tietämystä:

olmme "rakentamassa" n. 130neliön 1 1/2 kerroksista perustaloa. Otamme talotehtaalta elementtinä talon vesikattoasennukseen saakka (ilman ilkkunoita ja ulko-ovia). Paljonko tämän jälkeen on varattava rahaa talon rakennukseen? Vesikattoasennushan on vasta pieni murto-osa taloprojektia..itse teemme taloa niin paljonkuin pystymme, mutta esim kaakelointi ym ammattitaitoa tarvitseva työn tekee ammattilainen. Takka muurautetaan muurarilla.

Olen listannut mitä ton vesikattoasennuksen jälkeen vielä pitää itse hankkia. Lisää listaani asioita joita en ole hokannut, koska olemme niin alussa tässä projektissa....
-lämmön eristeet
-lämmitys
- ilmastointi
-portaat sisälle ja ulos
-ulkoovet
-sisäovet
-ikkunat
-kaihtimet
-kosinkoneet
-keittiö muut kalusteet
-sisäverhouslevyt
-takka (muurarin tekemä)
-hanat
-suihku
-wc-pönttö
-wc:n allas
-saunan lauteet
-saunan kiuas
-laatoitukset
-betonilattia
-laminaatti
-katto verhous...?

mitä vielä??
mitä tämä kaikki maksaa siis jos en ala hienostelemaan (esim meille ei tule kalliita tapetteja vain maali seiniin)?

olenko ihan hakoteillä??

kiitos asiallisista vastauksista, tosin mua saa ojentaa asioitten suhteen jos olen ihan pöllö.

tänks!

2

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

...talopaketti on suurinpiirtein 1/3 kokonaiskustannuksista ja valmiusaste silloin noin 50 % (erotuksena ennen talopakettia tehdyt maatyöt, liittymät ja perustukset yms).

Loppuosasta (50%) omana työnä on tehtävissä noin kolkyt prossaa eli 15 % kokonaiskustannusista.

130 neliöinen talo maksaa laatutasosta riippuen 1200...1500...1800 euroa neliöltä. Keskihintainen voisi jakautua vaikkapa seuraavasti:
      * perustus ja maatyötm, rakennuttaminen 33.000
      * vesikattoasennettu talopaketti 65.000
      * loput työt ja tarvikkeet 98.000
      (josta oman työn osuus 29.000)
      Rahaa siis kaikkineen kuluisi 167.000 ja hankkeen kokonaiskustannusarvio (sis. oman työn arvon) 196.000 - siitä voisi lähteä tarkennuksilla rakentelemaan.

• se menee

tuon tarkemmin tuota ei voi sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1032
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      909
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      792
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe