Sairasloman pituus?

kuumeinen.

Yöllä alkoi kurkkukipu ja heti aamusta oli 38.3 astetta kuumetta. Nyt on kova nuha.

Kuinka monta päivää lääkäri määrää sairaslomaa kuumeeseen ja flunssaan jos ma menen lääkäriin?

Voiko käydä töissä jos on 37.5 - 38 astetta kuumetta.

Minulla ei ole ollut näin korkeaa kuumetta aikuisiällä.

4

8431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antavaa.......

      Kyllä ne aluksi varmana sen 3 pv laittaa ja pyytää käymään sitten uudelleen.. joskus ne voi antaa koko viikonkin.
      Sulle on influenssa iskenyt.
      Älä mene töihin!
      Pieni kuume vaikuttaa toisilla jo tosi herkästi ja toisille ei. Se on itsestään kiinni.
      Varo jäkitauteja! Mulla alkoi pe influenssa, miehellä tiistaina on vieläkin kipeänä.
      Menen maanantaina lääkäriin jokatapauksessa, jään siis kotiin.
      Kipeenä tartutan muut ja olen puolikuntoinen.
      Parempi makaa 4 seinän sisällä kun lähteä ulos pomppimaan. Ei sielä kotonakaan istten kipeenä saa urakoida.. otahan iisisti vaan!

      • tähän tautiin?

        Varmaan on influenssaa, olo on huono.
        Onko tähän olemassa lääkettä? Eli viikon verran voisi olla korkeaa kuumetta ja sitten helpottaisiko?

        Meillä töissä oli ihmisillä (ollut) influenssaa, eli moni on saanut tartuntoja. Nyt sitten minäkin.


      • Lääkkeitä
        tähän tautiin? kirjoitti:

        Varmaan on influenssaa, olo on huono.
        Onko tähän olemassa lääkettä? Eli viikon verran voisi olla korkeaa kuumetta ja sitten helpottaisiko?

        Meillä töissä oli ihmisillä (ollut) influenssaa, eli moni on saanut tartuntoja. Nyt sitten minäkin.

        Muuta kuin levätä. Kuumeessa ei saisi ikinä mennä töihin, mutta ei tuo kauhean korkea ole. Jos jatkuu yli viikon tai ei kestä niin lääkäriin.


      • nyt flunssainen
        tähän tautiin? kirjoitti:

        Varmaan on influenssaa, olo on huono.
        Onko tähän olemassa lääkettä? Eli viikon verran voisi olla korkeaa kuumetta ja sitten helpottaisiko?

        Meillä töissä oli ihmisillä (ollut) influenssaa, eli moni on saanut tartuntoja. Nyt sitten minäkin.

        Itselläni on flunssa. Ei ole niin raju ja pitkä kuin influenssa, keuhkoputkista tuleva räkä keltaista (ei vihreää, mikä on vakavamman tulehduksen merkki). Kuumetta oli 2-3 pvää vähän yli 38. Nyt lämpöilyä 37 pintaan ja yskänpuuskia. Outoa ettei ole varinaista nuhaa, vaikka vähän tukkoinen olo päässä. Olin varautunut kuumelääkkeelläkin (olisin ottanut jos olisi noussut yli 38,5 viimeistään 39:ssä).

        Olen harvoin sairaana ja kun niin mielellään otan ensin kotikonstit käyttöön: Päälle mahdollisimman kunnolla vaatetta, myös yöllä, paljon juotavaa (mustaviinimarjamehu, inkivääritee, lehmuksenkukka).Löysin limaa irroittamaan frantsilan karvakorva tipan. C-vitamiinia voi ottaa myös tabletteina.

        Punasipulia tai tavallista voi liottaa vedessä ja juoda veden, ja jos ei tunnu pahalta pureskella sipulinpaloja - valkosipuliakin tietenkin, jos on kanttia (esim. hunajan sekaan puristettuna)

        Oliviiöljy helpottaa karheata kurkkua. Muutenkin pitäisi ainakin jonkin aikaa paastota, eli maitotuotteet ja rasvaiset ruoat pois, hedelmiä, jotain keittoa (ilman lihaa) kannattaa syödä kun alkaa maittaa.

        Ja lopuksi yksi bonus vinkki influenssaa sairastaville - siskoni ainakin sai apua dr. Reckewegin tipoista (nro 6), jotka tarkoitettu juuri influenssaan. - Näistä tipoista ei niin paljon vaan Suomessa tiedetä, eikä niitä oikein tahdo saadakaan kuin joistain erikoisliikkeistä (luontaistuote-ym. putiikit).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe