Jakob Jakobinpojan, S,1690 suku. Kannuksen Ojalassa

Severi Kaattari

Te vastasitte viestiini, jossa kyselin isäni Anton Adolf Kaattarin suvusta, joka johtuu Kannuksen Ojalaan 1960 alkaen. Itse olen Jakob Jakobinpojan Isak-pojan jälkeläisiä. Olisi mukava tietää enemmän Teistä ja nykysukulaisistanne, vaikka emme enää pikkuserkkuja olekaan. Olisin kiitöllinen yhteydenotostanne vaikkapa sähköpostiini.
Terveisin
kaukainen sukulaisenne Serveri Kaattari.

9

1129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • severi.kaattari

Isäni Anton Adolf Kaattarin sukua koskeneeseen tiedustluun vastanneelle henkilölle osoittamaani tiedusteluun oli tullut vuosilukuvirhe. Kyseessä on tietenkin Jakob Jakobinpojan syntymävuosi 1690 (eikä 1960). Olisin kiitollinen yhteydenotostanne!
      Terveisin Rovaniemeltä kaukainen sukulaisenne
      Severi Kaattari

• Severi Kaattari

Eikö tähän viestiini ole tullut kaukaisen sukulaiseni vastausta, vaikka hän vastasi ensimmäiseen tiedusteluuni? Haluaisin todellakin yhteyttä kaukaisiinkin sukulaisiin, joita varmasti vielä on Toholammin-Kannuksen seutuvilla, vaikka itse olenkin ajautunut tänne Rovaniemelle. Olisitko, sukulaiseni, ystävällinen ja vastaisit. Se ei velvoita Sinua mihinkään.

• Tuikku49
        Severi Kaattari kirjoitti:

Eikö tähän viestiini ole tullut kaukaisen sukulaiseni vastausta, vaikka hän vastasi ensimmäiseen tiedusteluuni? Haluaisin todellakin yhteyttä kaukaisiinkin sukulaisiin, joita varmasti vielä on Toholammin-Kannuksen seutuvilla, vaikka itse olenkin ajautunut tänne Rovaniemelle. Olisitko, sukulaiseni, ystävällinen ja vastaisit. Se ei velvoita Sinua mihinkään.

Hei siellä jossain.
        Olemme Serkkuni kanssa kokoamassa Oskari ja Adolfiina Kaattarin jälkeläiskokousta ensi kesälle, heinäkuulle Runnille. Tiedämme vain ,että Oskari - ukki on tullut jostain Turun puolesta Salahmin ruukille laivuriksi ja siellä hän löysi vaimokseen Adolfiina Sonnisen Sourunsalosta Iisalmesta. Naimisiin he ovat menneet joskus 1890 luvun lopulla.Heidän vanhin tyttärensä on syntynyt 1895,Siiri Maria. Hänen poikansa , Pentti Raimond Kaattari asuu Kiimingissä. Minä olen Maria Loviisa (Maiju) Kaattarin tyttären tytär. Pentti on ainoa Kaattari nimeä kantava jälkeläinen, koska kaikki elossa olevat lapset olivat tyttöjä. Jos joku tietää enemmän, tieto olisi tarpeen ja kiintoisaa.

• Severi Kaattari kirjoitti:

Vasta nyt huomasin 24.9.2010 jättämäsi viestin ja ilmoituksen sukukokouksesta. Mainitsit Pentti Kaattarin oleva ainoa sukunne nimeä kantava jäsen.
        On muuten ihmeellistä, että meitä Kaattareita on Suomessa usealla paikkakunnalla, esim Oulussa, Himangalla, Toholammilla sekä entisessä Viipurissa. Itse olen Toholammin Kaattareita, mutta en usko. että Sinun esi-isäsi olisivat sukua minun esi-isilleni, sillä sen verran eri puolilta valtakuntaa he ovat lähtöisin..Olisi kuitenkin mukava pitää yhteyttä sen selvittämiseksi, mistä tämä nimi Kaattari johtuu ja onko sillä jotain merkitystä. Jos asia Sinua kiinnostaa, toivon yhteydenottoa sähköpostiini.
        Severi Kaattari
        Rovaniemi

• googlaten taas
        severi.k kirjoitti:

Vasta nyt huomasin 24.9.2010 jättämäsi viestin ja ilmoituksen sukukokouksesta. Mainitsit Pentti Kaattarin oleva ainoa sukunne nimeä kantava jäsen.
        On muuten ihmeellistä, että meitä Kaattareita on Suomessa usealla paikkakunnalla, esim Oulussa, Himangalla, Toholammilla sekä entisessä Viipurissa. Itse olen Toholammin Kaattareita, mutta en usko. että Sinun esi-isäsi olisivat sukua minun esi-isilleni, sillä sen verran eri puolilta valtakuntaa he ovat lähtöisin..Olisi kuitenkin mukava pitää yhteyttä sen selvittämiseksi, mistä tämä nimi Kaattari johtuu ja onko sillä jotain merkitystä. Jos asia Sinua kiinnostaa, toivon yhteydenottoa sähköpostiini.
        Severi Kaattari
        Rovaniemi

googlaamalla "kaattari toholampi" tai "kaattari kannus" löytyy nykyisi Kaattareita. Heihin voi varmaan ottaa yhteyttä ja sitä kautta mukavasti löytää uusia sukulaisia.

• Tuikku49

Hei Täältä Kiuruvedeltä
      Minulla on nyt menossa tutkimuspyyntö isoukin ,Johan Oskari Kaattarin vanhemmista ja jäljistä ennen Salahmille tuloa. Hän oli syntynyt 8.8.1865 ja vaimonsa Adolfiia Sonninen 25.11.1874.
      Sukutapaaminen on 24,7,2011 ja aloitamme Iisalmen vanhassa kirkossa klo 10 ja menemme Oskarin ja Fiian haudalle sekä sen jälkeen Runnille. Onko sähköpostisi [email protected]
      Terv .Tuula Ilvonen(Tuikku49)

• johannes

olen esa kaattari asun nykyisin lohtajalla isäni isä oli toholammilta kaattarin mäeltä

• Esa Kaattari. Suo anteeksi, että nyt vasta huomaan vastauksesi tiedusteluuni. Koska isäsi on ollut kotoisin Toholammin Kaattarinmäeltä, niin jotain yhteistä meillä täytyy olla, koska itse olen lähtöisin Toholammilta vaikka nykyisin asunkin Rovaniemellä. Jos huomaat tämän myöhäisen heräämiseni, niin ota yhteyttä sähköpostiini:[email protected]
        Severi Kaattari

• Kiimingissä ainakin on ollut Kaattareita jo 1700-luvulla. Yksi tulee esiäidiksenikin, vaan en ole ehtinyt tutkia.

Kaattari tarkoittaa vuohta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3617
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe