Elephantit tuhoaa ikimetsiä

Metsälapissa

8

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kelpaa mihinkään

      Silti valtio hakkaa kiimoissaan vähänkin tukkimitat täyttävät metsät aukoksi.Esim,puolanka salkopuro.Viime talvena vieressä piltungissa.

      • metsuripelle
        ja Painopää aiemmin kirjoitti:

        http://www.forestinfo.fi/forestlapland/loggingsite/jooseppitunturi/suksennulkki/index.html

        hyvät ihmiset. Maapallo on yhteinen ja todelliset ongelmat ovat kyllä aivan muualla kuin Lapissa.

        Maailman metsistä noin 15 000 000 (viisitoista miljoonaa) hehtaaria häviää vuodessa. Se on puoli Suomea. Yksin Indonesiassa hävitetään metsää keskimäärin 7 hehtaaria joka minuutti. Häviäminen on pääsääntöisesti lopullista koska se tapahtuu lähinnä eteläisillä leveysasteilla missä metsä ei uudistu (tai ei anneta uudistua) luonnostaan. Pohjoisella havumetsävyöhykkeellä metsä uudistuu väkisin. Sitä ei estä edes asvaltointi.

        Olen itse nähnyt järkyttävän aavikoitumisen tropiikissa ja olen myös nähnyt vuosikymmenten aikana miten metsä kasvaa ja vanhenee Suomessa vaikka se kaikin voimin yritettäisiin tuhota.

        Jos velkainen koneyrittäjä tai selkävaivainen metsuri yrittää Lapissa ansaita vaatimattoman elantonsa niin antakaa nyt hyvät ihmiset hänen se tehdä. Metsien suojelussa kuten niiden kestävässä hoidossa Suomi on maailman huippua.

        Mikäli haluat tehdä jotakin todella hyödyllistä maapallon tai edes sen metsien pelastamiseksi, anna rahaa järjestölle, joka todella tekee jotakin, jolla on merkitystä. Esimerkiksi lähetystyötä tekevät järjestöt keskittyvät yleensä olennaiseen. Samoin Kehitysyhteistyön palvelukeskus. Myös joillakin luontojärjestöillä on hyviäkin hankkeita.

        Suuri osa luontojärjestöjen tempauksista taitaa valitettavasti olla liiketoimintaa, ympäristönsuojelubisnestä, jota tehdään hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.

        Myös vapaaehtoistyöntekijöitä mahtuu köyhiin maihin loputtomasti joten sinne vaan jos haluat todella tehdä jotakin.


      • nämä
        metsuripelle kirjoitti:

        hyvät ihmiset. Maapallo on yhteinen ja todelliset ongelmat ovat kyllä aivan muualla kuin Lapissa.

        Maailman metsistä noin 15 000 000 (viisitoista miljoonaa) hehtaaria häviää vuodessa. Se on puoli Suomea. Yksin Indonesiassa hävitetään metsää keskimäärin 7 hehtaaria joka minuutti. Häviäminen on pääsääntöisesti lopullista koska se tapahtuu lähinnä eteläisillä leveysasteilla missä metsä ei uudistu (tai ei anneta uudistua) luonnostaan. Pohjoisella havumetsävyöhykkeellä metsä uudistuu väkisin. Sitä ei estä edes asvaltointi.

        Olen itse nähnyt järkyttävän aavikoitumisen tropiikissa ja olen myös nähnyt vuosikymmenten aikana miten metsä kasvaa ja vanhenee Suomessa vaikka se kaikin voimin yritettäisiin tuhota.

        Jos velkainen koneyrittäjä tai selkävaivainen metsuri yrittää Lapissa ansaita vaatimattoman elantonsa niin antakaa nyt hyvät ihmiset hänen se tehdä. Metsien suojelussa kuten niiden kestävässä hoidossa Suomi on maailman huippua.

        Mikäli haluat tehdä jotakin todella hyödyllistä maapallon tai edes sen metsien pelastamiseksi, anna rahaa järjestölle, joka todella tekee jotakin, jolla on merkitystä. Esimerkiksi lähetystyötä tekevät järjestöt keskittyvät yleensä olennaiseen. Samoin Kehitysyhteistyön palvelukeskus. Myös joillakin luontojärjestöillä on hyviäkin hankkeita.

        Suuri osa luontojärjestöjen tempauksista taitaa valitettavasti olla liiketoimintaa, ympäristönsuojelubisnestä, jota tehdään hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.

        Myös vapaaehtoistyöntekijöitä mahtuu köyhiin maihin loputtomasti joten sinne vaan jos haluat todella tehdä jotakin.

        hyväntekeväisyyttä harjoittavat järjestöt käyttävät pienen osan saaduista lahjoitusvaroista siihen tarkoitukseen mihin ne keräävät. Sitten ne kattavat osalla keräyksestä aiheutuneet menot ja loput ne neropatin sijoittavat osakkeisiin ym., ns. pahanpäivän varalle.

        Että lahjoittakaa vaan niin metsät pelastuu... :D


      • vaan ihmetyttää
        metsuripelle kirjoitti:

        hyvät ihmiset. Maapallo on yhteinen ja todelliset ongelmat ovat kyllä aivan muualla kuin Lapissa.

        Maailman metsistä noin 15 000 000 (viisitoista miljoonaa) hehtaaria häviää vuodessa. Se on puoli Suomea. Yksin Indonesiassa hävitetään metsää keskimäärin 7 hehtaaria joka minuutti. Häviäminen on pääsääntöisesti lopullista koska se tapahtuu lähinnä eteläisillä leveysasteilla missä metsä ei uudistu (tai ei anneta uudistua) luonnostaan. Pohjoisella havumetsävyöhykkeellä metsä uudistuu väkisin. Sitä ei estä edes asvaltointi.

        Olen itse nähnyt järkyttävän aavikoitumisen tropiikissa ja olen myös nähnyt vuosikymmenten aikana miten metsä kasvaa ja vanhenee Suomessa vaikka se kaikin voimin yritettäisiin tuhota.

        Jos velkainen koneyrittäjä tai selkävaivainen metsuri yrittää Lapissa ansaita vaatimattoman elantonsa niin antakaa nyt hyvät ihmiset hänen se tehdä. Metsien suojelussa kuten niiden kestävässä hoidossa Suomi on maailman huippua.

        Mikäli haluat tehdä jotakin todella hyödyllistä maapallon tai edes sen metsien pelastamiseksi, anna rahaa järjestölle, joka todella tekee jotakin, jolla on merkitystä. Esimerkiksi lähetystyötä tekevät järjestöt keskittyvät yleensä olennaiseen. Samoin Kehitysyhteistyön palvelukeskus. Myös joillakin luontojärjestöillä on hyviäkin hankkeita.

        Suuri osa luontojärjestöjen tempauksista taitaa valitettavasti olla liiketoimintaa, ympäristönsuojelubisnestä, jota tehdään hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.

        Myös vapaaehtoistyöntekijöitä mahtuu köyhiin maihin loputtomasti joten sinne vaan jos haluat todella tehdä jotakin.

        Mistä saaneet viherpiiperöiset nuo talvella otetut kuvat. Ne ei meinaan itte sellaseen paikkaan lähde missä on lunta ja vaara että jopa pakkasta. Voi meinaan mennä lunta kenkään ja tukka jäätyä. Sillon on mukavampi pössytellä sisällä.


    • Janeton Tarzan

      Ei kai norsuja ole ikinä ollut lapissa? Olisi varmaan syytä tutustua maantieteeseen biologian ohella.
      Se on poijaat sillein, että metsä ilman kirvestä on kuin kivekset ilman naista. Kysykää joltain joka tietää, jos on vieras asia.

      • tajunnut

      • tajunnut
        tajunnut kirjoitti:

        viestin aloittajan otsikkoa

        http://www.ponsse.fi/suomi/tuotteet/kuormatraktorit/elephant/index.php

        Minä taas en tajua miks noi vanhat ikimetsät näissä suhdanteissa pitää keittää selluks

        Ketjun aloittajan linkeistä oli norsut kaukana. Kai joku ponsselasit päässä älyää vitsin.

        Eipä noista lapin metsistä kunnon tukkia saa. Sellua nyt onneksi kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe