Olen 17 vuotias poika ja minun toinen kives on huomattavasti isompi kuin toinen. Kiveksen koko vaihtelee eli välillä on isompi ja välillä normaali. Mistä tämä voisi johtua? Olen lukenut kivessyövästä, mutta muut oireet eivät tunnu sopivan kuvaan. Onko kellään ollu tälläistä kiveksen koon vaihtelua?
Kivessyöpä?
6
1263
Vastaukset
- pelokas-
elikkäs vasemman kiveksen lähettyvillä on jotain pehmeää ja tavallaan myhkyräistä, mutta ei kiveksessä! niin mikä tämä mahtaa olla?
- normaalilta
Moi! On täysin normaalia, että kivekset ovat erikokoisia. Todennäköisesti olet myös löytänyt vasemman kiveksesi lähettyviltä kiveksen takana ylhäällä sijaisevan lisäkiveksen. Valmistamasi siittiöt varastoituvat siihen. Jos tuo pehmeä ja myhkyräinen sijaitsee enemmänkin kivespussin alueella olet todennäköisimmin löytänyt siemenjohtimet, joita pitkin siittiöt siemensyöksyssä siirtyvät eteenpäin. Se vähemmän todennäköinen saattaisi olla vaaraton kohju. Mikään ei viittaa kivessyöpään. Kivekset kannattaa kuitenkin sinun iässäsi tarkistaa säännöllisesti,sillä kivessyöpä on nuorten miesten yleisin syöpätyyppi. Syöpäkasvain tuntuu yleensä kiinteänä pattina kiveksen pinnalla. Ei siis syytä pelkoon!
- kyseessä
normaalilta kirjoitti:
Moi! On täysin normaalia, että kivekset ovat erikokoisia. Todennäköisesti olet myös löytänyt vasemman kiveksesi lähettyviltä kiveksen takana ylhäällä sijaisevan lisäkiveksen. Valmistamasi siittiöt varastoituvat siihen. Jos tuo pehmeä ja myhkyräinen sijaitsee enemmänkin kivespussin alueella olet todennäköisimmin löytänyt siemenjohtimet, joita pitkin siittiöt siemensyöksyssä siirtyvät eteenpäin. Se vähemmän todennäköinen saattaisi olla vaaraton kohju. Mikään ei viittaa kivessyöpään. Kivekset kannattaa kuitenkin sinun iässäsi tarkistaa säännöllisesti,sillä kivessyöpä on nuorten miesten yleisin syöpätyyppi. Syöpäkasvain tuntuu yleensä kiinteänä pattina kiveksen pinnalla. Ei siis syytä pelkoon!
Kyllä todennäköisimmin kyseessä on kiveskohju. Jos se aiheuttaa oireita eli hiertää tai on kipeä, se voidaan korjata pienellä leikkauksella.
- Älä hätäile
kyseessä kirjoitti:
Kyllä todennäköisimmin kyseessä on kiveskohju. Jos se aiheuttaa oireita eli hiertää tai on kipeä, se voidaan korjata pienellä leikkauksella.
Käy urologilla. Itselläni oli kivespussissani kalkkeutunut patti eikä sillä tarvinut tehdä mitään. Urologi kyllä tietää nämä asiat!
- sama juttu
Kuvauksesi täsmää samaan mikä minulla on. Armeijan tarkastuksessa lääkäri sanoi että se on laskimoveren pakkaumaa lisäkiveksessä. Se voi ajan myötä aiheuttaa lapsettomuutta.
- pelokas-
Kives on kummiskin välillä ihan normaalin kokoinen!? niin kannattaako minnekkään lääkärin lähteä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537790- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403983Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253195- 482913
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484