viikonloppusin mulla on tapana syödä pelkkää hyvää sen verra et en liho kuiteskaa..
..tänään meni niin överiks ku vaa ikinä voi mennä...
söin:
300g suklaata (hyi helv..)
2 palaa ranskanleipää päällä ällöttävää margariinii ja juustoo ja..hyi vttu!:(
2 omenaa ja 2 mandariinia
nyt oon iha hemmetin ahdistunu.
angstsoriolipakko....
sorruin:(
13
1526
Vastaukset
- edes päivän
kaloritarvettä täyteen, mitä ihminen tarvitsee!
- taas näitä...
Eihän suklaa sieltä terveellisimmästä päästä ole, mutta ei tuo määrä todellakaan lihota ketään, vaan sait ehkä juuri ja juuri sen kalorimäärän, minkä jokaisen tulisi päivässä syödä.
Järki käteen ääliö.- aloittaja
pahoittelen viestiäni, näitä on varmasti ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.
varmasti liian paljon.oon niin pieni ihminen (153cm, 43kg) että mun kokone ei tarvi ees sitä kalorimäärää mitä sain siitä suklaasta. en ees kestäny olla ulkona pyöräilees pitkään ku oli niin hemmetin kylmä..:( - no....
aloittaja kirjoitti:
pahoittelen viestiäni, näitä on varmasti ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.
varmasti liian paljon.oon niin pieni ihminen (153cm, 43kg) että mun kokone ei tarvi ees sitä kalorimäärää mitä sain siitä suklaasta. en ees kestäny olla ulkona pyöräilees pitkään ku oli niin hemmetin kylmä..:(No tuon kokoisella peruskulutus on jotain 1500 kalorin luokkaa ja jos siihen laskee liikunnasta tulleet kalorit, olet jotakuinkin tasassa energian saamisen ja kulutuksen kanssa.
- itse_parantunut
no.... kirjoitti:
No tuon kokoisella peruskulutus on jotain 1500 kalorin luokkaa ja jos siihen laskee liikunnasta tulleet kalorit, olet jotakuinkin tasassa energian saamisen ja kulutuksen kanssa.
Pitkä paastoaminen ja kieltäytyminen aiheuttaa himon ennenkaikkea niihin ruokiin jotka on jyrkästi itseltään kieltänyt. Useimmiten se johtaa ennemmin tai myöhemmin järjettömään (piilo-) ahmintaan, jonka seuraukset tietää yllensä ennalta;
*huono omatunto
*itsensä rääkkäys
*paaston jatkuminen entistä tiukemmin.
Anoreksiasta parantuneena-tai ainakin vihdoin kuivilla olevana- voin kertoa pari omaan kokemukseen perustuvaa juttua;
Kun kääntää kiellot niin päin että "minä saan..", katoavat useimmat mielihalut. Kun aloin parantua, pelkäsin aluksi, että ehkä tämä lähteekin käsistä toiseen suuntaan; ahmin vaan herkkuja koko paastoajan edestä! mutta ei.. kun sallin itselleni normaalisyömisen, ei tehnytkään enää mieli hotkia määräänsä enempää. edes herkkuja. saatan ottaa pullan jälkkäriksi, ja se on hyvä niin. ei haluta enempää. anoreksia-aikana jos otin pullan, ajattelin että "peli on menetetty" ja hotkin mahan täydeltä muutakin niin että oksetti.
*Toinen seikka on se, että (myös terveellä ihmisellä), jos päivän aikana saatu normaaliruoka ja energiansaanti on ollut puutteellista, seuraa siitä aika poikkeuksetta makeanhimo. Se tulee silloin kun jotakin on jäänyt puuttumaan ruokavaliosta ja keho viestii että nyt tarvittaisiin sitä ja tätä.. Makeanhimo on viestintuoja, koska makea tasapainottaa sokerin-, rasvan ym. vajauksen täyttävyydellään ja kaloripitoisuudellaan. Kalorivajaa ruokailu aiemmin päivällä(aamupala,lounas,välipala,päivällinen..) kostautuu illalla. Siksi on turhaa yrittää harhauttaa mieltään paastoamalla aamusta asti, koska se kääntyy itseään vastaan.
Aloin syödä normaalisti pari kk sitten, eikä paino ole noussut kiloakaan. Olo on energinen ja hyvinvoiva, eikä tee mieli hotkia mitään. Ruoka-annokset antavat tarvittavan energian joten iltapalaksi riittää tavalliseen tapaan jogurttia, hedelmiä, mysliä, leipää tms. Jos tekee mieli makeaa, niin sittenhän otan. Kieltäytyminen ja itsensä rajoittaminen vaan kostautuu myöhemmin. - juuuuuust
1 suklaalevystä todellakin tulee täyteen päivän kalorimäärä! :OOO
- ehkä, mutta ei aina
juuuuuust kirjoitti:
1 suklaalevystä todellakin tulee täyteen päivän kalorimäärä! :OOO
No ei välttämättä. Aloittajan peruskulutus on edelleen sen noin. 1500kcal. 300g suklaata on n.1500-1600kcal. Eli siinä mielessä kyllä tuli kalorimäärä täyteen, mutta jos vielä harrastaa liikuntaa, voi aivan huoletta syödä sen suklaan lisäksi muutakin. Varsinkin kun nuo muut päivän syömiset olivat suoraan sanottuna aivan säälittävän huonot.
Ja kokonaisuuden kannalta on yksi paskanhailea syökö yhtenä päivänä silloin tällöin vähän epäterveellisemmin, ei se lihota. Paitsi tietenkin näille "iik söin kaks kalorii vaik piti syyä vaan yks!!!111 lihoonks nyt ainaki sata kiloo!!1 -idiooteillehan se on maailmanloppu, jos jonakin päivänä saa normaalin määrän kaloreita sen surkean parinsadan sijasta.
- Vilka15
Ahahaa.. minä kun luulin että paisun norsun kokoiseksi kun sorruin syömään yhden mandariinin!
- bana--
mieki sorruin eilen. :( kaikki mitä eilen tuli mätettyä mutta ei järjestyksessä:
7 palaa ruisleipää, päällä voi, kurkku, paprika
1 pulla
spagettia ja jauhelihakastiketta (suht norm. annos)
200g karkkia
2 suklaapatukkaa
kahvia, kahvia, kahvia, kahvia, kahvia.....
saan nyt tämän päivän kärsiä noista. Vatsa löysällä ja turvoksissa :( ei kivaa - ....,,,
Menin sitten tänään syömään liiiikaa :( piti pitää ensin paastoa, sit oli pakko töissä kuitenkin syödä omppu ettei työkaverit rupee ihmetteleen. No sit söin kotona vielä ananaspaloja (en onneks koko tölkillistä) Ja vielä pääälle varmaan yli kymmenen niitä pandalakristi suklaa juttua!! Hyii. Tätä menoo en ainaka laihdu... mut nyt pitää skarppaa loppupäivä ja vetää viel 3h liikunnat. :)
- toivoton'¨*¨<z¨<
eilen meni mullakki iha överiks, 6 leipää, jäätelöö! onneks sentää menin juoksemaa. ahdistaa eilinen vieläki, mutta tänään en syö mitää!
- minimeggggg
toivoton'¨*¨<z¨< kirjoitti:
eilen meni mullakki iha överiks, 6 leipää, jäätelöö! onneks sentää menin juoksemaa. ahdistaa eilinen vieläki, mutta tänään en syö mitää!
siis mä söin tänään kanasalaattii 1dl enkai liho 19 kiloo APUa!!
- ihqdaaaaaa
minimeggggg kirjoitti:
siis mä söin tänään kanasalaattii 1dl enkai liho 19 kiloo APUa!!
VITUN LÄSKI!! käy pehulan kebab pizzeeriasanam :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078