Millaisia oireita teillä on ollu raskauden loppukolmanneksella?
Itellä menossa viikko 31 ja harjotussupistuksia on lähes päivittäin muutamia. Nyt eilisillasta asti toisella puolella ala/keskiselässä ollu pistävä lihaskipu, joka tuntuu koko ajan samassa kohassa. Tänään kipu siirtyi suunnilleen samoille kohille vatsapuolelle eli tohon navan tietämille toiselle vatsan sivulle. Kipu tuntuu mahapuolella enempi pinnassa eikä niinkään siltä, että tulisi sisäpuolelta. Tämä on semmosta pakottavaa kipua, menee ohi vähäksi aikaa ja palaa taas uudestaan. Onko ihan normaalia ja voisiko esim. tukivyö auttaa? Tuntuu, että ainoa hyvä asento on kyljellään sängyssä, jolloin selkäkipu ei tunnu ja jos menee selälleen, alkaa mahan pintaan pistellä. Väsymys on myös lisääntynyt viimesen viikon aikana niin että yöunet on pidentyneet ja myös päivällä tulee nukahettua noin tunniksi. Liikuntaa on pitänyt vähentää ja ehkä joudun jättämään pian lenkkeilyn kokonaan ettei harjotussupistuksia tuu liian tiuhaan tahtiin. Nyt oli myös pahoinvointia (ehkä siksi, että kuvittelin jonkin olevan vialla ja säikähdin?) mut meni pian ohi. Tällä hetkellä juuri vihlontakivut ei tunnu, mut varmasti kun lähen liikkeelle niin pian alkaa juimia. Tähän asti raskaus ollu lähes oireeton, alkuraskaudessa oli aamupahoinvointia, joka meni heti ohi oksentamalla. Välillä on tuntunu siltä ku sydän tykyttäis nopeampaa tai omat sydämen lyönnit tuntuu selvästi. Yöllä tuntuu että kurkku liimautuu kiinni kuivuudesta joka kerta kun herään ja vessaralli on öisin melkoista, saa vähintään 3 kertaa yleensä käyä vessassa. En löytänyt netistä mitään hyviä sivuja, joissa ois kerrottu noista yleisistä oireista tai että millon ois syytä hakeutua neuvolaan..Jos joku tietää niin linkkiä voi pistää..
Loppukolmanneksen
4
745
Vastaukset
- huhtimamma 22..:)
Moikka. Mulla viikkoja nyt 30 2 eeli ihan kannoilla tullaan. Minullakaan raskaus ei ihan oireeton ole ollut. Alussa vaivasi ympärivuorokautinen pahoinvointi, tosin en oksentanut kuin muutaman kerran mutta pahoinvointi oli kamalaa. Olisi ehkä helpottanut oksentamalla mutta kammoksun oksentamista. Mielialanvaihtelut oli alussa tosi voimakkaita, sitten ne hävisi ja nyt ne on taas tehny pikkasen paluutaan. Loppu kolmanneksella mua on myös alkanut vaivaamaan ihan järkyttävät univaikeudet. Vaikka olisin kuinka väsynyt tahansa niin nukahdan ehkä vain tunniksi ja sitten en saa enää unta. Kaikki kikat ja temput on koklattu, mutta en vaan pysty nukkumaan. Sitten olen koko yön hereillä ja saan unta vasta kun mies lähtee töihin seitsemän jälkeen ja silloinkin vain muutamaksi tunniksi. Selkäkivut hävisivät puolenvälin tienoilla mutta ovat taas palanneet kiusaamaan minua. Kyljellään e voi olla kuin max 5min ja sit on käännyttävä selälleen kun sattuu niin paljon. Supistuksia on tullut niinkuin kuuluukin mutta ei kivuliaita. Nyt viikon sisällä alkanut tulla kivuliaita supistuksia, tosin vain muutama mutta se tuntuu ikävältä. ja nivusissa ja alapäässä polttavaa tunnetta joka aaltoilee alavatsaan, en sitten tiedä olisiko nämä myös supistuksia. Täytyy muistaa mainita neuvolassa. Nyt myös viimeisen parin viikon aikana alkanu illalla särkemään päätä niin että särkee vielä yölläkin kun nousen pissalle. ja ihan kamalaa kipua onkin kun edes panadol ei auta, lähes tulkoon joka ilta.Toisina iltoina voimakkaampaa ja toisina taas lievempävnä.Verenpainetta olen mitannut rannemittarilla ja ollut ihan hyvät arvot. Jalkoja turvottaa ja joskus yöllä sormet ovat niin turvoksissa että sormukset puristaa. Sitten aamulla ei ole enää mitään. En nyt äkkiseltään muuta muista. Yöllä on ollut supistuksia ja menkkamaista kipua vatsalla. Jos tässä nyt jotain jo :). Hyvää loppu odotusta sinulle.
- efdvz
Itsellä menossa rv 32 ja rv 30 asti raskaus sujui suht hyvin, mutta nyt olen joutunut sairaslomalle jatkuvien supistelujen takia, maha kun on jatkuvasti ihan kivikovana eikä esim. 1 km kävelylenkistä tule enää mitään, ainoa hyvä asento on siis makuuasento! Supistukset tulevat mistä tahansa pienestäkin rasituksesta (esim. hiusten kuivaus tms.) Wessassa ravaan yöllä yleensä 2-4 kertaa. Tsemppiä kaikille loppukolmanneksella oleville viimeiseen rutistukseen!
- rv 30
lenkkeily jäi jo toisella kolmanneksella:( Nyt viimeisellä kolmanneksella on jatkuvasti supisteluja (kivuttomia ja kivuliaita). Muutoinkin selkää ja alavatsaa jomottaa lähes nonstop. Öisin käyn vessassa tunnin - kahden välein. Lisäksi närästää ja ummettaa. Tyypillisesti viimeisellä kolmanneksella alkaa tulla erinäisiä "vaivoja", yksilöllistä tämäkin.
Minä käyn äitiyspolilla kontrolleissa jatkuvien supistelujen takia (paikat pehmenneet ja avautuneet). Sairaslomalla olen ollut rv 20 lähtien. Niin ja päiväunet kuuluu kuvioihin. - kyllä
Itsellä rv 31 3. Öiset vessakäynnit ovat tulleet kuvaan, sekä maha menee kivikovaksi kun vähänkin lähtee kävelylle. Päälle vielä kovat liitoskivut. Ei kiva. Nukkuminen välillä sekavaa, kun nousee vessaan eikä saa enää unta. Saatan aamulla nousta mutta jo tunnin päästä mentävä taas nukkumaan, kun ei pysy hereillä. Välillä meinaa olla myös huonoa oloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481159- 131073
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10106981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723