Elikkä 1. mistä syystä teidän lapsi on sijoitettu kodin ulkopuolelle asumaan?
2. oliko päätös omasta mielestänne oikein vai väärin?
Itse vastailen hieman myöhemmin.
G: Mistä syistä teidän lapsi/lapset on
10
849
Vastaukset
- kysymykseesi
1. Ei ole minulla,3:mella sosiaalilautakunnalla,2:della asianajajalla,eikä perhekodilla mitään selkeää huostaanotto syytä esitetty eli ei ole mitään tietoa ja hämeenlinnan hallinto oikeuden ja kork.hallinto oikeiuden päätösket ovat ympäri pyöreitä ja ei edes sossu ole pystynnyt missään osoittamaan mikä on huostaanoton ja sijoituksen syy/syyt tai peruste/perusteet.
2. Päätös joka on niin ympäri pyöreä että ei ole selkeää ratkaisua huostaanoton johtaneista syistä tai että täyttäisivät ne 3 asiaa lain mukaan täyttyväksi, niin mielestäni päätös on tehty väärin ! - muillakin
1. Epäpätevän paukamaisen sossun takia. Sai tyydyttää pätemistarvettaan.
2. Taatun varmasti se oli väärin sekä lapsen, että vanhempien mielestä. Pääsee pian kotiin, koska sossu vaihtui. - Lasten Äiti
Vastaa sinulle mitä vain, olet sitä mieltä, että huostaan vaan kaikki lapset. Viallisia ne vanhemmat kuitenkin on.
Meillä kuitenkin tilanne on se, että lapset itse eivät halua olla huostassa, eivät ymmärrä, miksi heidät väkisin kotoa vietiin ja valehdeltiin huosta tilanteessa. Lapsilla ei todellakaan ollut mitään hätää kotona. En ole alkoholisti, huume-addikti tai väkivaltainen. Koti-olot olivat aivan normaalit. Olen tiedustellut lastensuojelusta, että mikä on täydellinen äiti. Vastausta ei ole tullut. Toivoisimme lasten kanssa, että pääsisivät kotiin. Mutta kysymykseesi syystä, niin sitä en tiedä. Eli ymmärtänet, että päätös on mielestämme väärä. Varsinkin kun minä olen saanut yhden lapsen kotiin, ja vanhimmat lapset kunnon kansalaisia. Olisinko osannut heistä sellaisia kasvattaa jos olisin huono Äiti? - mutta tekijän tiedän
1. Sosiaalityöntekijän mielenterveysongelmat.
2. Vedä johtopäätös itse. - yksi vaan
1. koulunkäynnin vaikeuksien vuoksi.
2. päätös oli väärä.
parin vuoden taistelun jälkeen lapseni sai oikeat tutkimukset ja hänellä todettiin aspergerin oireyhtymä sekä dysfasia, kotiin jäi kolme sisarrusta, yhdellä adhd dg. - Horse66
1. Koulunkäynti ongelmien vuoksi, huostaanotosta 3v jälkeen tehty tutkimus ja todettu vanhimmalla ja nuoremmalla AD/HD ja 3 lasta huostattu.
2. Päätös väärä. - siihen vaikutti
1. Rahatilanne (meidän) ja naamani ei miellyttänyt soskuja, eli heidän henk.koht. intressit.
2. Ei todellakaan ollut oikein, meidän "häirikkolapsi", jota en osannut kasvattaa onkin lievästi kehitysvammainen, vuosia meni senkin selvittämiseen. - toiv. et ala pottuilla näistä
1. Lapsi tarvitsi terapiaa (ei käytöshäiriötä, ei kouluvaikeuksia, ei sos.suhdeongelmia). Oli/on herkkä: halusin (äiti halusi) että saa tukea herkkyydelle ja samalla uskaltaisi olla juuri oma itsensä. Olen yh, ja halusin lapselle tukevan ulkopuolisen lujan aikuisen ja pysyvän luottamussuhteen jo ennen murrosikää. Äidille ei lapsi kaikkea halua kertoa.
2. Täysin väärin ja vahingollinen ja epäreilu, nyt ei avaudu kenellekään. -Onneksi sentään äidille osin kun tietää ettei äiti taatusti enää kysy neuvoa muilta. - Yksi äiti vaan
Avohuollon tukitoimenpiteenä sijoitettu perhekotiin koulunkäynti- ym. vaikeuksien vuoksi ja päätös oli mielestäni oikea ja ainut, koska mielipidettäni siihen kysyttiin ja itse halusin sijoituksen, koska en jaksanut enää !
- lastenkotiäiti
sanoin vieväni lapsen yksityiselle puolelle tutkimuksiin ja psykiatriseen hoitoon, sossu toimi nopeasti ja kiirehuosta saatiin jolla lykättiin neljällä vuodella psykiatriselle pääsyä. loppukuitenkin hyvin, hoidossa ollaan nyt. Tampereen valtikka murtuu!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780