Mietin uskallanko aloittaa henk.koht avustajan työt. Homma on aika helppo ja kevyt mutta avustettava on oikullinen. On antanut potkut jo usealle avustajalle mm koska ei kestä niiden hapanta naamaa. Ei taida olla ihan irtisanomispeeruste noin laillisesti. len tällä hetkellä työtön ja tiedän että potkun saaneelle tulee pitkä karenssi työkkärissäo vaikka syy olisikin ettei työnantaja kestä toisten naamoja. Haluaisin tehdä määräaikaisen sopimuksen esim 6 kk, mutta käytäntö taitaa olla että tehdään jatkuva sopimus. Miten muilla? Täällä aika monella taitaa olla ongelmia juuri siinä että työnantaja on oikukas.
Minkälainen työsoppari
3
335
Vastaukset
- joku syy ????
Jos tää hoidettava oikkuilee,kannattaa ottaa vaan rohkeasti asia puheeksi ja sanoa siinä muodossa ,että "Minusta tuntui pahalta kun sanoit noin....Yleensä asian pöydälle nostaminen helpottaa kunhan vaan itse pysyy rauhallisena.
- henk.koht.avustajalle
mutta taitaaolla jotain että vaihtelu virkistää, ja luonteessa sellainen piirre ettei halua sitoutua. Sitten sekoittaa henkilökohtaiset asiat ja työasiat. Minua juuri pelottaaettä kaupunki laittaa
kaikki avustettavat toimimaan henkilöstöpäälliköinä, - ............
henk.koht.avustajalle kirjoitti:
mutta taitaaolla jotain että vaihtelu virkistää, ja luonteessa sellainen piirre ettei halua sitoutua. Sitten sekoittaa henkilökohtaiset asiat ja työasiat. Minua juuri pelottaaettä kaupunki laittaa
kaikki avustettavat toimimaan henkilöstöpäälliköinä,Noita "oikuttelevia" avustettavia on paljon. Syy saattaa olla joko sairaudessa (lähinnä neurologiset), tai sitten jossakin muussa (katkeruus, masennus, henkilökemiat jne...). Liian usein on syynä se, että avustettava ei tiedä, mitä työnantajuus on. Siihen ei auta kuin koulutus, jota myös onneksi nykyään joissakin kunnissa järjestetäänkin. Mutta avustajaa ei saa kohdella huonosti, tietysti myös päinvastoin, perusteena tulisi olla molemmin puolinen kunnioitus.
Itselläni on yksi voimassa oleva sopimus, jossa on tuntimäärä 0-15/viikko, siellä olen ainoastaan keikkaillut, joten siksi helppo noin.
Aina voi potkut riitauttaa, ja sillä voi estää myöskin karenssin, jos tosiaan ei löydy laillisia perusteita. Tuo koeaika on näissä hommissa aika ikävä juttu, itse en ole suostunut koskaan kuin kuukauteen. Näillä markkinoilla kun yleensä on työntekijän markkinat. Kiristys on alhaista, mutta kyllä kuukaudessa jo näkee sen, että toimiiko homma. Tuon kuukauden aikana näkee myös sen, että onko homma avustettavalla hanskassa. Ja koeaikanahan myöskin työntekijä voi lopettaa vaikka samantien, tämä ei usein ole selvinnyt avustettaville lainkaan. Joissakin soppareissa ei olla määritelty koeaikaa lainkaan. Myöskin määräaikaisia voi ainakin täällä tehdä. Monet ovat tehneet ensin määräaikaisen, senhän voi muuttaa sitten vaikka kesken sopimuskaudenkin toistaiseksi voimassaolevaksi, jos se tapahtuu yhteisymmärryksessä. Myöskin tuntimäärä on hyvä kirjata selkeästi, koska on ollut myös niitä tapauksia, joissa työnantaja onkin palkannut toisen, ja teettänyt hänellä lähes kaikki tunnit, jos ei ole selkeästi niitä merkitty.
Kutsutaan tarvittaessa sopimuskin on mahdollinen, monet ovat tehneet runsaastikin tunteja sellaisella. se vaan vapauttaa ainaiselta varuilla ololta, ja tarjotusta työstä on oikeus kieltäytyä, jos on jo muita hommia sille ajalle. Sopii myös hyvin lähinnä keikkailuun.
Voit kysellä noista sopimusasioista ja käytännöistä myöskin palkanlaskijalta tai vammaispalveluilta, ainakin täällä he neuvovat. Jos taas avustettavalla on edunvalvonta, niin edunvalvojakin auttaa.
Nopeasti tuolta mollin sivuiltakin kyseinen avustettava-tyyppi hahmottuu. Ei ole normaalia, että avustajaa haetaan kerran kuukaudessa jatkuvasti, joten niitä itse ainakin osaan jo myöskin varoa. Ja minulla ei ainakaan ole varaa riskeerata elantoani, liian monta suuta ruokittavana ja laskua maksettavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872