Olen 23-vuotias nainen. Olen nyt jo pidemmän aikaa kärsinyt erilaisista vatsavaivoista ja kivuista. Lääkäriin olen menossa, mutta haluaisin kommentteja kohtalotovereilta, että mikä vaivani voi olla.
Noin vuoden vatsani on turvotellut kovasti. Yöllä se aina rauhoittuu mutta päivän aikana turvotus lisääntyy. Välillä on myös vatsakipuja turvotuksen kanssa tai ilman. Toisinaan turvotus ja kipu katoaa pariksi viikoksi. Kovat ilmavaivat ovat myös melkein päivittäisiä. Vatsani myös aristaa välillä kovasti navan alta painaessa, tuntuu kuin alavatsa olisi kova kipeä möykky. Nyt viimeisimpänä vaivana ilmestyi kipu oikealle puolelle alavatsaan, viistosti navasta alaspäin. Kipu tuntuu usein virtsatessa, istumaan käydessä tai painaessa tätä kohtaa. Välillä tästä kohtaa painaessa tuntuu kuin suoli kouristelisi ja kuuluu kummallista kurinaa. Muita oireita on vielä vatsan kramppaaminen esimerkiksi aivastaessa tai noustessa nopeasti ylös, sekä lyhyt vihlova kipu peräsuolen ja -aukon tienoilla.
Tämä oikealla tuntuva kipu tuntuu vaihtelevan kuukautiskierron mukaan, se ilmestyy noin viikon kierron alkupäivän jälkeen, ja kestää pari viikkoa. Peräsuolen vihlonta puolestaan tuntuu useimmiten juuri kuukautisten jälkeen.
Tällaisia moninaisia vaivoja.. Ruokavalio ei tunnu hirveästi vaikuttavan vaivoihin. Syön aina laktoositonta ruokaa, ja viimeaikoina olen vähentänyt maidon käyttöä muutenkin, mutta vaivat pysyvät ja palaavat aina uudestaan juuri kun luulen niistä päässeeni.
Vatsan monet vaivat
tui23
2
1087
Vastaukset
- Arvaus.....
Voisiko liittyä hormooneihin ? Kenties endometrioosia ?
- tui23
Tää hatusta vedetty arvaus osu ihan oikeaan. Kävin tutkimuksissa joissa näkyi kysta munasarjassa. Myöhemmin leikkauksessa paljastui endometrioomaksi. Poistettiin ja lisäksi näkyi kuulemma paksusuolen vieressä pesäkkeitä, joita ei kuitenkaan pystytty poistamaan. Tästä siis johtunu nää vaivani. Hoitoa ei varsinaisesti oo, mutta lääkäri suositti alottamaan e-pillerit ja syömään kerralla 2-3 kk putkeen, jotta kivut ja pesäkkeiden muodostuminen vähenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376