Olen ihan pihalla näistä vaunuasioista. Katselin ekan kerran vaunuja ja silmää miellytti ora taigat 2009 mallia (sellaiset missä vihreää). Mutta en tajua kannattaako pehmeä vai kova koppa... eikö se pehmeä tule nopeammin pieneksi vauvalle? Vauva syntyy heinäkuun lopulla... onko se pehmeä liian kuumakin kenties? Vauva on varmaan aika iso jötkäle jos tulee mieheen...
Entä sopiiko vaunut kuin vaunut pitkillekin ihmisille. Mieheni on lähes kaksimetrinen niin saako vaunuja yleensä säädettyä nopeasti ja kätevästi miehenkin työntökorkeudelle sopivaksi?
kova vai pehmeä
1
258
Vastaukset
- päädyin
kovaan koppaan, meille tulee kevätvauva, joten kylmät kelit mahtuu pakata makuupussit ja haalarit, kesäkuumalla vauvalla on kopassa tilaa kellottaa raajat levällään niin halutessaan. Lisäksi pidän kovaa koppaa turvallisempana kuin rattaita pehmeällä kassilla. Ja kova koppa käy matkasänkynä yökyläilevälle vauvalle alkuaikoina.
Pehmeän kassin etu on se että se joissakin tapauksissa muuntuu makuupussiksi/jalkapeitteeksi muksun kasvaessa. Kopan käyttöikä tietenkin on lyhyempi..
Itse valitsin reippaasti emmaljungan yhdistelmävaunut jossa koppa vaihtuu kokonaan erilliseen ratasistuimeen kun muksu ei enää koppaan mahdu. Koppa on tietääkseni markkinoiden tilavin ja ratasosan istuin säätyy toki vielä 3 vuotiaan nukuttavaksi myös makuuasentoon. Tilaa riittää myös kuomun alla istua tuonne 3v ikään, uskoisin.
Meilläkin isä on 190 senttinen ja muksu näyttää jo näin odotusaikana kasvavan isänsä mitoilla joten huomioin vaunuja ostaessa sekä sen että muksu on isokokoinen ja sen että isällekin riittää vaunuissa työntökorkeutta ja ennenkaikkea jalkatilaa kävellessä. Minulle myyjä sanoi ja näyttikin liikkeessä että pitkille ihmisille teleskooppiaisa on huomattavasti nappisäätöisiä parempi koska teleskooppiaisan säätö antaa myös ihan toisella tavalla kävelytilaa pitkälle ihmiselle. Nappisäädössäkin korkeutta saa mutta jalkatila jää onnettomaksi koska aisa on säädettävä niin hölmösti ylimpään asentoon. Itse olen keskivertoa huomattavasti lyhyempi äiti mutta en pitänyt emmaljungan teleskooppisäätöä liian korkeana itsellekään. Taitaa alimmillaan olla metrin korkeudella.. ja teleskooppi ainakin noissa on todella helppo ja nopea säätää.
Suurin osa yhdistelmien aisoista on nykyään nappisäätöisiä, ja pirun matalia muutenkin. Jotenkin koin meidän perheeseen hieman korkeammat ja tukevammat vaunut paremmaksi kuin kapeat, matalat ja kevyet. Meillä maastoajelua tulenee enemmän kuin kaupunkityöntelyä, eikä vaunuja/koppaa kannella kerrostalojen rapuissa/hisseissä. Autossakin on tilaa kuljettaa. Näitä sinuna miettisin vaunuja valitessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770