kannattaako

kollo

Kannattaako hankkia hamsteri??

7

432

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkku

Kyllä ja ei.
      - puolia: Hamsu nukkuu päivät, juoksee ja mekastaa yöt. Pissa voimakkaan hajuista. Lyhyt elinikä. Kääpiö 2 x kalliimpi hankkia.
      puolia: Ei vaadi talutusta, viihtyy yksin, syö vähän, "katselueläin", vie vähän tilaa.
      Lemmikin valinnassa sen hoitoon käytettävissä oleva aika ja oma viitseliäisyys, allergiatekijät jne. ratkaisevat paljolti, millaisen eläimen voi ottaa.

Hamsteri on kiva aikuistenkin lemmikkinä. Meillä on talvikko (albino).

• Kati

Jos haluat pienen lemmikin, niin sitten. Hamsteri ei ehkä ole se paras mahdollinen jos haluat sylissä viihtyvän tai muuten erityisen seurallisen kaverin. Syyrialaiset ovet kuitenkin minun kokemukseni mukaan mukavan kesyjä ja helppo käsitellä. Ja suloisia tietysti. Hoito on helppoa, hamsteri yleensä käyttää pissanurkkaa joten häkkiä ei tarvitse ihan joka välissä putsata kokonaan kunhan puhdistaa pissanurkan. Virtsa ei haise yhtä paljon kuin esim. hiirellä. Omat hamsterini heräävät yleensä noin kahdeksalta, mikä on minulle ihan hyvä koska päivät kuluvat opiskelujen parissa ja hommaa on kotiin tultuakin. Kun on aikaa rentoutua, hamsterit alkavat köpiä ulos koloistaan ja mukavahan niiden kanssa on touhuta silloin :).
        Pohdi mitä toivot lemmikiltäsi. Syyrialainen hamsteri on mukava lemmikki, jos olet hankkimassa jyrsijää! :)

• Tiipukka

Talvikoitten värit ovat:

- safiiri
        - normaali

Kuviot

-helmi

Eli: helmiäissafiiri, helmiäisnormaali, normaali, safiiri. Luultavasti sinulla on campbelli, sillä niitten värissä on albinoa (valkoinen turkki, punaiset silmät), mutta helmiäsisafiiri on vaalea väri, vaikka siinäkin näkyy selkäjuova, joten olet kait erehtynyt rodusta tai väristä.

• irkku
        Tiipukka kirjoitti:

Talvikoitten värit ovat:

- safiiri
        - normaali

Kuviot

-helmi

Eli: helmiäissafiiri, helmiäisnormaali, normaali, safiiri. Luultavasti sinulla on campbelli, sillä niitten värissä on albinoa (valkoinen turkki, punaiset silmät), mutta helmiäsisafiiri on vaalea väri, vaikka siinäkin näkyy selkäjuova, joten olet kait erehtynyt rodusta tai väristä.

Talvikolla/helmiäissafiirilla voi siis olla punaiset silmät? Hamsullamme on raita selässä, mutta sen sisaruksilla eläinkaupassa oli tummemmat värit. Olen aina luullut, että vain albiinot ovat punasilmäisiä. Vastaustasi kiitollisena odottelen.

• Tiipukka
        irkku kirjoitti:

Talvikolla/helmiäissafiirilla voi siis olla punaiset silmät? Hamsullamme on raita selässä, mutta sen sisaruksilla eläinkaupassa oli tummemmat värit. Olen aina luullut, että vain albiinot ovat punasilmäisiä. Vastaustasi kiitollisena odottelen.

Voitko mailata minulle: [email protected]

Talvikoilla ei voi olla punaisia silmiä.

• hamsu

musta ne on ihania pieniä vipeltäjiä ja jos on vihainen ne auttaa ne on kilttejä

• Anonyymi

Joo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe