Rintaranka jumissa

apua tarvitseva

Hei, kärsin niska/hartia ja selkävaivoista. Suurin ongelmani on totaalisen jumissa oleva rintaranka. Löytyisikö täältä apua/neuvoja millä saisin parhaiten liikkuvuutta rintarankaani? Selän jäykkyys ahdistaa oloa todella paljon. Kotityöt yms. on todella vaikeita.

4

4389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johan auttaa

Jos kotipaikkakunnassasi on nyrkkeilyseura, joka järjestää kuntonyrkkeilyä, lähde treenaamaan itseäsi. Jäykkä rintaranka,niska/hartia ja selkä saa liikettä takuulla. Alkuun kyllä saatat olla jäykempi ja kipeä, mutta kun muistaa lämmitellä lihakset kunnolla ja venytellä kiertoliikevenyttelyillä ennen ja jälkeen treenin ja vaikka välilläkin, niin alkaa helpottaa. Niin ja tietty niissä treeneissä olisi hyvä käydä vähintään kaksi kertaa viikossa, jotta hommasta oikeasti alkaisi olla apua.
      Mulla on rintaranka todella jäykkä ja noita mainitsemiasi vaivoja monien muiden vaivojen lisäksi ja nyrkkeily/venyttelyt/liikunta auttaa oikeasti. On ollut apua moneen muuhunkin vaivaan ja kipuun. Minä käyn 2-3xvko nyrkkeilemässä ja lisäksi kuntosalilla ja kävelylenkeillä. Pakko liikkua jos meinaa pysyä edes vähän elastisempana ja kivuttomampana. Eihän mikään varmaan kokonaan poista mun vaivoja, fibro kun vaivaa, mutta helpottaa silti.
      Suosittelen lämpimästi kaikille kipuilijoille!

• vastaava nikamien

käsittelijä on auttanut mulla. Täytyy käydä muutaman kerran vuodessa. Eilen kävin Kausisen koulun käyneellä "äsenkorjaajalla". Ei nyt koskettu nikamiin kun kipu johtui lihaksen alle luiskahtaneesta kalvosta (lapakipu). Tunnin teki töitä ja paikat aukenivat. Eli näitä vaihtoehtoisia käsittelyhoitoja suosittelen. Joistakin saa lääkärin lähetteellä korvaustakin.

• uupunut====================

Kiva lukea fiksujakin kirjoituksia,Mulle on lääkärit ehdottanut, että itse pitää saada kaikki jumitukset pois:Naurettavaa touhua lääkäreiltä,olisivat itse sellaisessa jumituksessa niin tietäisivät miltä tuntuu.Tuntuu välillä ettei henkeä voi vetää eikä päätä kääntää.

• Elllllla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe