Elikkä ideani olisi sellainen että jos saa työttömyyskorvausta muuta avustusta johtuen siitä että on työtön, joutuisi tekemään kunnalle töitä korvausta vastaavan määrän. Esimerkiksi jos saisi työttömyyskorvausta 500e/kk, niin joutuisi tekemään töitä 50h/kk. Eli ei olisi TES:siä tai muutakaan vastaan, koska työstä maksettaisiin hyvä korvaus.
Työ olisi sellaista joka edistäisi yleistä viihtyvyyttä ja eritoten köyhiä ihmisiä. Missään nimessä ei sellaista joka vääristäisi kilpailua tai hyödyttäisi teollisuutta ym.
Esimerkiksi kaupungin siivousta, vanhusten auttamista, työttömien tietokoneiden korjaamista / avustamista, urheilun ja muun harrastustoiminnan järjestämistä....
Eli näin vanhusten ja muuten vähäosaisten olot paranisivat huomattavasti. Tietenkään sairaat ja vanhukset eivät joutuisi töihin.
NYT sen KEKSIN!!
14
806
Vastaukset
- heti maanantaina
Mikä estää sua nytkään menemästä ilmaiseen duuniin, tervemenoa. Mitään uutta ei tossakaan ollut. Työttömät tekee nyt jo päivärahalla töitä.
- mitä ehdottelet..
Ei kyllä ihmiset helpolla tee työtä jos ei joku sano että täytyy. Ymmärrän että kyllä kotona mieluummin makailee kun menee töihin.
Einkä ole ilmaisesta työstä puhunut, vaan joutuisi työskentelemään n.10e/tuntipalkalla. 50tuntia kuukaudessa=500e - .................
mitä ehdottelet.. kirjoitti:
Ei kyllä ihmiset helpolla tee työtä jos ei joku sano että täytyy. Ymmärrän että kyllä kotona mieluummin makailee kun menee töihin.
Einkä ole ilmaisesta työstä puhunut, vaan joutuisi työskentelemään n.10e/tuntipalkalla. 50tuntia kuukaudessa=500eNormaali ihmiset kaipaavat mielekästä tekemistä ja tekisivät jotakin mielekästä ja hyödyllistä (myös itselleen) ennemmin kuin lojuu kotona.
Kun minä olin työtön, tein vapaaehtoistyötä ja koska olen orjatyötä ja loispummiyrittäjiä vastaan, tein vain asioita jotka minusta olivat mielekkäitä ja koska en saanut palkkaa, tein sen mikä mielestäni oli kohtuullista ja mielekästä itselleni, sellaiseen aikaan ja sellaisina päivinä kuin itselleni sopi.
Tunsin itseni siis jollakin tapaa hyödylliseksi,( tärkeää itsetunnolleni, muista viis mitä ajattelevat tärkeydestäni), aika kului mukavasti ja työhakemuksissa todellakin ilmoitan kaikki mahdolliset vapaaehtoistyöt ja luen ne meriitiksi.
Orjaksi en ala, mutta en viitsi kotonakaan maata. - Just joo!!!!!!!
................. kirjoitti:
Normaali ihmiset kaipaavat mielekästä tekemistä ja tekisivät jotakin mielekästä ja hyödyllistä (myös itselleen) ennemmin kuin lojuu kotona.
Kun minä olin työtön, tein vapaaehtoistyötä ja koska olen orjatyötä ja loispummiyrittäjiä vastaan, tein vain asioita jotka minusta olivat mielekkäitä ja koska en saanut palkkaa, tein sen mikä mielestäni oli kohtuullista ja mielekästä itselleni, sellaiseen aikaan ja sellaisina päivinä kuin itselleni sopi.
Tunsin itseni siis jollakin tapaa hyödylliseksi,( tärkeää itsetunnolleni, muista viis mitä ajattelevat tärkeydestäni), aika kului mukavasti ja työhakemuksissa todellakin ilmoitan kaikki mahdolliset vapaaehtoistyöt ja luen ne meriitiksi.
Orjaksi en ala, mutta en viitsi kotonakaan maata.Just joo!!!!!!!!!! Täytyyks työn olla aina mielekästä???????????????? Se on tietääkseni harrastusta sellainen puuhastelu. Joillain se työ on täyttä paskaa, ja silti niiden pitää jaksaa painaa. Missä paratiisissa sinäkin olet elämäsi elänyt kun luulet että työ on aina MIELEKÄSTÄ tekemistä. Varmaan olet syntynyt kultalusikka suussa. Itse ainakin painan paskassa työssä jossa tulee kokoajan niin paljon paskaa niskaan kun kestän. Se siitä ITSETUNNOSTA ym ym....
- mutta sitten työntekijälle
mitä ehdottelet.. kirjoitti:
Einkä ole ilmaisesta työstä puhunut, vaan joutuisi työskentelemään n.10e/tuntipalkalla. 50tuntia kuukaudessa=500ekuuluis myös muut etuudet kuten työterveyshuolto, tyhypäivät, liikuntasetelit ym. Minä kyllämenisin jos työttömyyskorvaus siis tulis palkan muodossa. Esim verottaja ei pääsis viemään sitä 20% kun se on jokin hemmetin etuus. Minimiptyöaika tulis silloin olla 100 tuntia kk ja minimipalkka siis 1000 eur/kk
- ...............
Just joo!!!!!!! kirjoitti:
Just joo!!!!!!!!!! Täytyyks työn olla aina mielekästä???????????????? Se on tietääkseni harrastusta sellainen puuhastelu. Joillain se työ on täyttä paskaa, ja silti niiden pitää jaksaa painaa. Missä paratiisissa sinäkin olet elämäsi elänyt kun luulet että työ on aina MIELEKÄSTÄ tekemistä. Varmaan olet syntynyt kultalusikka suussa. Itse ainakin painan paskassa työssä jossa tulee kokoajan niin paljon paskaa niskaan kun kestän. Se siitä ITSETUNNOSTA ym ym....
väännän rautalangasta: sinä saat siitä työstä PALKKAA, ymmärrätkö?
Jos minulle ei makseta palkkaa, olen silloin vapaa tekemään ilmaiseksi juuri sitä mikä itseäni kiinnostaa ja on mielekästä.
Jos joku tarjoaa kohtuullista palkkaa, niin teen toki silloin työni, vaikka se kuinka paskamaista olisikin, koska saisinhan siitä jonkunmoisen korvaukse, eli palkan.
Palkkaa= töitä. Ei palkkaa= puuhastelua. - systeemissä oli tarkoitus
............... kirjoitti:
väännän rautalangasta: sinä saat siitä työstä PALKKAA, ymmärrätkö?
Jos minulle ei makseta palkkaa, olen silloin vapaa tekemään ilmaiseksi juuri sitä mikä itseäni kiinnostaa ja on mielekästä.
Jos joku tarjoaa kohtuullista palkkaa, niin teen toki silloin työni, vaikka se kuinka paskamaista olisikin, koska saisinhan siitä jonkunmoisen korvaukse, eli palkan.
Palkkaa= töitä. Ei palkkaa= puuhastelua.pakoittaa työttömät nälän ja häädön uhalla taksvärkki töihin.Tämä systeemi oli voimassa suomessa ennen kuin se kulminoitui sisällissodaksi.Kato ei kaikki ihmiset ala tekemään mitä heille käsketään ,vaikka sinä niin tekisit.
- täältä määkymästä
Eiköhän tuo pakkotyön idea ole jo vähän vanhentunut.
- joku keksii
se tuntuu,niin tuoreelta ja hyvältä ratkaisulta joka ongelmaan.Neuvostoliittokin perustui näiden työleirien nerokkuuteen.Kyllä minustakin voitaisi perustaa metsuri työleirejä kainuun korpiin jossa saisi 420e kuussa plus ruisleipää ja laihaa keittoa.Samalla tulis hoidettua työttömien kuntoa ja liikalihavuutta.Iltaisin voisi työkkärin virkailija pitää oppitunteja työn hausta ja miten työttömän pitää käyttäytyä haastattelu tilanteessa.Tosin aseistetut vartijat
olisi varmaan parempi olla paikalla,koska kaikki ei aina ymmärrä omaa parastaan.
- ex-työtön
Minunkin mielestäni olisi oikeudenmukaista että tekisi työtä täsmälleen sen verran että se OIKEANA PALKKANA vastaisi tuota 500 €/kk. Se työaika viikosta tai kuusta ei nimittäin todellakaan olisi mikään huimaavan pitkä, jos ajattelee että esim. teollisuudessa tiedän läheiselläni olevan palkan 1600 €/kk ja sitä varten pitää tehdä 8 t/vrk eli 40 t/viikossa jne. Vajaa kolmannes tuosta voisi käytännössä lopulta tarkoittaa sitä että teet jonkun viikon töitä per kuukausi ja SE ON SIINÄ.
Täten työttömiä voisi vaikka kierrättää erilaisissa duuneissa niin että yhden viikon on yksi ja toisen toinen, mutta käytännössä tämä ei todellakaan ole näin helppoa... Pätkäelämä on juuri se paskajama mikä ihmisiltä ei onnistu. Jos olet esim. yh, niin mihin lykkäät sen lapsukaisesi siksi duuniviikoksi sitten kun se osuu kohdalle? Kuka sen lapsen hoitaa ilmaiseksi? Ja siitä 500 eurosta ei todellakaan mitään hoitomaksuja maksella. Vai pitäisikö ihmisiä kierrättää siten että yksi työtön vahtii toisen työttömän kersaa silläaikaa kun se toinen työtön on määräaikaistyössään? Mitähän järkeä siinäkin sitten olisi, yhtä hyvin se lapsen vanhempi voi sen lapsensa hoitaa itse.
Plus jotkut asuvat niin syrjässä että he tarvitsevat koko kuun palkan jotta voivat maksaa matkakustannuksensa töihin, vai maksaisiko yhteiskunta nekin?
Monenmoista ongelmaa ilmaantuu, vaikka idea sinänsä ei ole niin paska kuin muut kommentoineet ilmaisivat. Tälläkin hetkellä ihmisiä pakotetaan kaiken maailman "työharjoittelussa" eli tekemään ihan kunnolla eli paljon työtä sitä päivärahaansa vastaan. Se ei ole oikein. Olkoon palkka vaikka kuinka naurettavan pieni, niin työpanoksenkin pitää olla vastaava. Naurettavan pieni palkka eli päiväraha = naurettavan lyhyt työaika. Niin sen todellakin pitäisi mennä, ja se voisi mennä jos ei tulisi kaikkia noita sivuilmiöitä selvitettäväksi kuten lasten hoidot, matkat jne.- juuri näin..
Voisihan jotkut työttömät olla töissä juuri lasten päivähoitajine, että vanhemmat pääsisivät tekemään sen viikon töitä. Ja muutenkin olisi ilmainen lastenhoito aina kun haluaisi. Nimittäin kyllä yksi työtön pystyy vuoronsa aikana vahtimaan useampaa lasta.
- sanoisivat tähän
juuri näin.. kirjoitti:
Voisihan jotkut työttömät olla töissä juuri lasten päivähoitajine, että vanhemmat pääsisivät tekemään sen viikon töitä. Ja muutenkin olisi ilmainen lastenhoito aina kun haluaisi. Nimittäin kyllä yksi työtön pystyy vuoronsa aikana vahtimaan useampaa lasta.
kun kortistosta tulee lastenvahteja ,niillä kaikilla ainakin pitäisi olla ainakin rikosrekisteri ensin tarkastettuna.
Taitaa nyt olla niin ,että teillä pikkukommunisteillä ei ole omia lapsia tai vanhuksia jotka tarvitsevat apua. - tarkkaan....
sanoisivat tähän kirjoitti:
kun kortistosta tulee lastenvahteja ,niillä kaikilla ainakin pitäisi olla ainakin rikosrekisteri ensin tarkastettuna.
Taitaa nyt olla niin ,että teillä pikkukommunisteillä ei ole omia lapsia tai vanhuksia jotka tarvitsevat apua.Todellakin katsotaan tarkkaan rikosrekisteri ja sellaisia ihmisiä niihin hommiin joilla on kokemusta lastenhoidosta. Niitähän vanhempia naisia riittää kortistossa ihan riittävästi niihinkin hommiin, niillä on kokemusta lapsista, joten saavat lapset erinomaista hoitoa.
- ole pikku riski
tarkkaan.... kirjoitti:
Todellakin katsotaan tarkkaan rikosrekisteri ja sellaisia ihmisiä niihin hommiin joilla on kokemusta lastenhoidosta. Niitähän vanhempia naisia riittää kortistossa ihan riittävästi niihinkin hommiin, niillä on kokemusta lapsista, joten saavat lapset erinomaista hoitoa.
siinä ,kun nämä ihmiset pakoitetaan nälän ja häädön uhalla hoitamaan lapsia ja vanhuksia.Kostavat siten niille ,kun sosiaalivirastossakin on jo vartijat suojelemassa
kun virkailijat pelkäävät asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760