14 lasta alle 8 v

satu50

Selailin vanhoja uutisia ja silmään sattui uutinen joka kertoi taannoin jenkeissä kahdeksaiset saaneella naisella olevan ennestään 6 lasta, joista vanhin on 7 v.

14 lasta alle 8 v ja mies ulkomailla keikkatöissä?
Taitaa vaatia melkoista organisaatiokykyä ja alkuvuosina paljon apujakin...

7

1938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi jostain saada

      Noiden lasten saattaminen aikuiseksi maksaa 35 miljoonaa dollaria. Viimevuoden tulot olivat 8000 dollaria...

    • JA jos olis ollu

      edes lääkärillä yhtään järkeä päässä, ei olis suostunut hormonihoitoihin raskauden saavuttamiseksi. Joku raja olis vedettävä tuohonkin asiaan. (Olen itsekin käynyt rankat hoidot läpi)
      Kyllä ne kuusi lasta olis pitäny riittää. Eihän tuollaisesta urakasta voi kukaan selvitä täysjärkisenä. eikä aikaa ihan varmasti riitä kaikille lapsille :(

      • oli aikoinaan omaa neljä lasta, kun yllättäin sain neljä lisää (sijaislapsia). Eli yhden vuoden ajan minulla oli 8 alle kouluikäistä lasta. Sitten kaksi vanhinta meni ekalle.

        Sanoisin, että siinä kuljettiin minun oman organisointikykyni ylärajoilla.
        Oletan että parempi organisoija pystyisi venyttämään rajoja, mutta 14 kuulostaa jo varsin hurjalle...

        Muuten... nuo kaikki 8 jotka minun "ominaomina ja lainaomina" silloin olivat ovat nyt jo nuoria aikuisia ja kaikista kasvoi tasapainoisia, täysipäisiä ihmisiä eli en minä usko että huomion jakaminen aina pahasta on...

        Niin tai näin niin toivon, että paikalliset seurakunnat ja vapaaehtoisjärjestöt auttavat tuota 14 lapsen perhettä reilusti ainakin ensimmäisien vuosien ajan ja sitten myöhemmin lasten koulutuskustannuksissa.
        Jos tilin tietäisin, voisin jotain pientä lähettää itsekin...


      • ...
        satu50 kirjoitti:

        oli aikoinaan omaa neljä lasta, kun yllättäin sain neljä lisää (sijaislapsia). Eli yhden vuoden ajan minulla oli 8 alle kouluikäistä lasta. Sitten kaksi vanhinta meni ekalle.

        Sanoisin, että siinä kuljettiin minun oman organisointikykyni ylärajoilla.
        Oletan että parempi organisoija pystyisi venyttämään rajoja, mutta 14 kuulostaa jo varsin hurjalle...

        Muuten... nuo kaikki 8 jotka minun "ominaomina ja lainaomina" silloin olivat ovat nyt jo nuoria aikuisia ja kaikista kasvoi tasapainoisia, täysipäisiä ihmisiä eli en minä usko että huomion jakaminen aina pahasta on...

        Niin tai näin niin toivon, että paikalliset seurakunnat ja vapaaehtoisjärjestöt auttavat tuota 14 lapsen perhettä reilusti ainakin ensimmäisien vuosien ajan ja sitten myöhemmin lasten koulutuskustannuksissa.
        Jos tilin tietäisin, voisin jotain pientä lähettää itsekin...

        Minä en. Kyllä tuollaisen lapsimäärän tekeminen on ihan omavalintakysymys, mieluummin lähettäisin rahaa köyhälle yhden lapsen yksinhuoltajalle.

        Tuo perhe tulee rahaa saamaan juorulehdiltä lopun elämäänsä, tehdään juttua kun lapset pääsevät kotiin, täyttävät yhden vuoden, menevät kouluun jne.jne.

        Minua suorastaan sapettavat mokomat mormonit, kuinkahan moni noistakin lapsista on jotenkin vammainen? Edelliselle kahdeksan lasta kerralla saaneelle lääkärit ehdottivat kahden lapsen abortointia, jotta muut lapset säilyisivät terveinä, eivät suostuneet. Lopputuloksena suurimmalla osalla lapsista on jonkinasteisia kehityshäiriöitä hapen puutteen takia. Kuka sitten arvostaa mitäkin...


      • viidenäiti
        ... kirjoitti:

        Minä en. Kyllä tuollaisen lapsimäärän tekeminen on ihan omavalintakysymys, mieluummin lähettäisin rahaa köyhälle yhden lapsen yksinhuoltajalle.

        Tuo perhe tulee rahaa saamaan juorulehdiltä lopun elämäänsä, tehdään juttua kun lapset pääsevät kotiin, täyttävät yhden vuoden, menevät kouluun jne.jne.

        Minua suorastaan sapettavat mokomat mormonit, kuinkahan moni noistakin lapsista on jotenkin vammainen? Edelliselle kahdeksan lasta kerralla saaneelle lääkärit ehdottivat kahden lapsen abortointia, jotta muut lapset säilyisivät terveinä, eivät suostuneet. Lopputuloksena suurimmalla osalla lapsista on jonkinasteisia kehityshäiriöitä hapen puutteen takia. Kuka sitten arvostaa mitäkin...

        Tästä tulee mieleen elokuva, jonka joskus näin. Kertoi juutalaisvainoista. Natsi käski äitiä valitsemaan minkä lapsistaan antaa natsin mukaan. Jos ei tee valintaa, natsi uhkas ottavansa kaikki. Mua itkettää vieläkin kun muistan sen kohtauksen. Miten kukaan äiti voi sellaista valintaa tehdä??? En voisi tehdä syntymättömistäkään... Hirvee tilanne olis jos joutuis sellaisen valinnan eteen että suositeltais osa-aborttia, kaikki sympatia sille äidille!


    • Isovanhemmat hoitaa

      Kahdeksan lasta synnyttäneen 33-vuotiaan kalifornialaisnaisen tarina on saanut amerikkalaiset haukkomaan henkeään. Ensin kahdeksikkoa pidettiin ihmeenä synkän taloustaantuman keskellä, nyt tarina on saanut surullisia, jopa järkyttäviä piirteitä.

      Ensin selvisi, että Nadia Sulemanilla oli ennestään kuusi lasta, mukaan lukien kaksivuotiaat kaksoset. Vanhin lapsista on seitsemänvuotias. Viikonvaihteessa paljastui, että Sulemanin kaikki 14 lasta ovat syntyneet hedelmöityshoitojen tuloksena. Tietojen jälkeen kiihtyivät pohdiskelut siitä, miksi naiselle ylipäätään oli vielä tarjottu hedelmöityshoitoja.

      Etenkin kun Nadia Suleman asuu äitinsä luona ja on tiettävästi työtön. Lasten elättämisessä auttavat isovanhemmat, jotka ovat taloudellisesti tiukoilla hekin.

      Miestä hänellä ei tiettävästi ole. The Guardian -lehden mukaan Nadia Suleman erosi miehestään vuosi sitten. Avioeropapereissa ei kuitenkaan ole mainintaa yhteisistä lapsista. Uutistoimisto AP:n näkemien syntymätodistusten perustella neljän vanhimman lapsen isä on tiedossa.

      "En näe mitään tilannetta, missä kukaan järkevä lääkäri siirtäisi [niin monta] alkiota alle 35-vuotiaalle naiselle", hedelmöityshoitoihin erikoistunut lääkäri Arthur Wisot kertoi LA Timesille.

      Angela Sulemanin mukaan hänen tyttärensä oli turvautunut lapsettomuushoitoihin, koska teini-iästä asti lapsia toivoneella Nadialla oli vaikeuksia tulla raskaaksi.

      Nyt syntyneet kahdeksan vauvaa saivat alkunsa jäädytetyistä alkioista, jotka olivat perua edellisistä hoidoista.

      • Taitaa joutua melkoisen koville ja varmasti rassaa aikanaan tuokin, jos on omin neuvoin toiminut hoitavien lääkäreiden selän takana.
        Kovasti toivon onnea ja voimia koko perheelle edessä oleviin aikoihin.
        Sitä tarvittaneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe