Mitään muuta en pelkää, paitsi syöpää. Alan miettimään sitä, miten hirveä suru se olisi vanhemmille, jos sairastusin, ja en haluisi nähdä sitä koskaan. Kerran, kun mulla oli patti vasemman nännin alla, joka on ihan normaalia murrosikäisellä pojalla, niin aloin miettimään, että jos mulla vaikka olis joku "miesten rintasyöpä" vaikka ne ovatkin ihan älyttömän harvinaisia. Pelkään tätä ehkä siksi, että kun olin 3wee, niin vaarini sairasti pahanlaatusen aivokasvaimen ja kuoli siihen. Sitten veljeni kummi sairasti myös saman sairauden, mutta selviytyi. Myös kaverini oli sairastanut sen vauvana. Syöpä on minulle vakava asia, en laske siitä leikkiä. Toivon vastauksia.
Pelokas-95
5
664
Vastaukset
- syövät ovat
vanhojen ihmisten sairauksia. Älä turhaan pelkää syöpään sairastumista.
- paljon ..
pahempia sairauksia kuin syöpä, sellaisia joihin ei ole parannuskeinoa olemassakaan, esim. ALS-tauti.
Ihminen voi sairastua syöpään minkä ikäisenä tahansa.... - minä täällä
Kirjoituksesi perusteella mietin, että oletko koskaan puhunut tästä syövän pelosta kenenkään aikuisen kanssa, vaiko pelkästään kuunnellut kuinka aikuiset puhuvat siitä? Voisit ehkä kertoa vanhemmillesi rohkeasti tästä pelostasi. Usein on nimittäin niin, että kun kertoo omasta pelostaan tai mieltään vaivaavasta asiasta jollekin, niin se pelko pienenee ja lopulta jopa häviää kokonaan.
Muista, että syöpä ei kuitenkaan enää tänä päivänä ole välttämättä mikään kuolemantuomio, mitä se on joskus ollut. Ovathan veljesi kummi ja kaverisikin parantuneet siitä.
Me emme kukaan voi tietää varmaksi kenelle syöpä tulee ja miksi. Elämää ei kannata tuhlata murehtimalla jotakin sellaista mitä voisi tapahtua.
Oletko koskaan käynyt mannerheimin lastensuojeluliiton sivuilla, nuorten netissä? Sieltä löytyy varmasti sinulle mieltä helpottavaa tietoa. Käypäs kurkkaamassa siellä :)- _*JokU**_
Kiitos, yritän aina miettiä jotain muuta, mutta sitten kun rupea pää esim särkemään kovaa, niin se tulee mieleen. Ei sitä missään muualla ajattele (esim. koulussa, kaverin kanssa, lomalla) eiköhän tämä pelko tästä katoa :)
- minä täällä
_*JokU**_ kirjoitti:
Kiitos, yritän aina miettiä jotain muuta, mutta sitten kun rupea pää esim särkemään kovaa, niin se tulee mieleen. Ei sitä missään muualla ajattele (esim. koulussa, kaverin kanssa, lomalla) eiköhän tämä pelko tästä katoa :)
Hyvä, että olet yrittänyt päästä pelostasi yrittämällä ajatella muitakin asioita :) Mitä enemmän sitä pelottavaa asiaa miettii, sitä pelottavammalta se yleensä alkaa tuntumaan -varsinkin jos sitä miettii yksikseen. Pääkipuun voi olla paljon harmittomampiakin syitä kuin se kaikkein pahin mahdollinen (esim. niskalihakset jumissa, huonontunut näkö, huono ruokavalio). Kun syö, nukkuu ja liikkuu hyvin, niin siinä on jo hyvät ainekset pitää itsensä terveenä. Vinkkinä voisin sanoa, että joku uusi ja mukava harrastus voisi olla hyvä apu siihen, että pelon saa kokonaan katoamaan.
Kun muistat ajatella ja tehdä niitä kaikkia mukaviakin asioita elämässäsi, niin voitat pelkosi varmasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764