Tässä olisi jollekin vähän avunpyyntöä.
Miten minä saan sukset luistamaan, ettei ne lipsu?
Maaret
Voiteluvinkkejä kaivataan
7
334
Vastaukset
- pikkumummukka
Joo, nämä uudenajan sukset tarvitsevat aina pitovoitelun. Luistoa niissä kyllä on ainakin näin sunnutaihiitelijälle. Pitää katsoa purkin kyljestä mille kelille voide on tarkoitettu.
Minä olen saanut halpoja pitovoiteita Saiturinpörssistä. Tänääkin pistin pitoa ja hyvin pärjäsin. Aikoinaan ostin hiitovälineet Iisalmesta. Oli asiantuntijat opastamassa. Piti punnita paino ja sen mukaan merkattiin alue mihin pitovoide laitetaan.
Muovisukset luistavat tosi hyvin ja ovat kevyet. Aluksi tuntuivat oudoilta ja en osannut hiihtää niillä. Pitää aina olla koneella tehty latu.- Saimander
Löysät sukset eivät luista, kun pitoalue aina on ladussa kiinni. Liian jäykät taas lipsuvat vaikka pitoa olisikin, kun potku ei paina pitoaluetta lumeen.
Itselläni on hiukan liian jäykät. Hyvin voideltuina luistavat mainiosti ja pitokin riittää ensimmäisillä kilometreillä, mutta kun voimat alkavat ehtyä, alkavat suksetkin lipsua.
Pitääkin olla kunnon latu nykyaikaisille muovisuksille. Umpihankeen tarvitaan vanhat leveät puusukset.
- SAS*
Itse käytän pitoteippiä. Sopii kaikille muille kelille, mutta ei uudelle lumelle.
Urheiluliikkeistä sitä saa ja laittavat myös suksiin, jos et itse laita.
Kestää noin 200 kilometriä, jääladulla vähemmän lumella enemmän.- hikilaudat
Teippi on aivan syvältä sieltä siis mittääntekemätön keksintö. Minä vedän Vauhtia luistoon Pitoa pidoksi ja menoksi!
- lipsuvilla hiihtäjä
hikilaudat kirjoitti:
Teippi on aivan syvältä sieltä siis mittääntekemätön keksintö. Minä vedän Vauhtia luistoon Pitoa pidoksi ja menoksi!
En ole löytänyt mistään kaupasta Pitomerkkistä voidepurkkia. Vanha ohje oli pistää kananpaskaa ja nupeja mutta nupejakaan ei enää tahdo saada.
- sukset ei lipsu
eikä luistakaan.
Se on kuulemma sukuvika, jos suksi ei luista. Mutta kun ei sitä luntakaan. Pitoa varmasti löytyy hiekkapoluille ihan tarpeeksi. Jos ei, sitten silakkaa tai vesikelin liisteriä sivakoiden pohjaan.
Se hyvä puoli, ettei tarvitse miettiä tyyliä, menetkö vapaata vai perinteistä. Eikä se hiihtolenkki sitten pahemmin rasita, kun eivät pahemmin liikahda mihinkään. Vain jökötät puoli tuntia paikalla. On siinäkin ulkoilua, ehkä kunto ei kuitenkaan ihan hirveästi nouse.
Sitä virhettä ei kannata tehdä, että lähdet sukset olalla ja sauvoja perässä raahaten kävelemään. Sitä sanotaan sauvakävelyksi, mikä ei ainakaan vielä ole olympialaji ja sinnehän Sinä tietysti meinasit treenailla:)- "Reetta"
sanotaan "dementtia" hiihoksi. Sitä mielellään harrastan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760