mulla on ongelma. oon hakemassa amk:n yhteen koulutusohjelmaan, jota järjestetään sekä turussa että seinäjoella. seinäjoelle on viime vuosina ollut paljon, yli puolet vähemmän ensisijaisia hakijoita kuin turkuun, joten sinne olisi fiksumpaa hakea, jos ehdottomasti haluaa tulla hyväksytyksi. ongelma vaan on, että haluaisin kovasti turkuun ja seinäjoki vaikuttaa kaupunkina jotenkin ankealta ja pieneltä. ei sinne turkuunkaan mahdotonta olisi päästä, koska lähtöpisteeni olisivat tietty samat kuin seinäjoellakin. olisi vaan enemmän potentiaalisia sisäänpääsijöitä, joiden joukkoon en sit välttämättä pääsisikään vaikka mahikseni hyvältä näyttäisikin. oon kääntymässä seinäjoen puoleen, koska järki sanoo sitä paremmaksi, mut silti... tykkään turusta :D
joku voisi vaikka haukkua turkua ja kehua seinäjokea :D
turku vai seinäjoki?
6
420
Vastaukset
- ------------
Miksi et hakisi molempiin kouluihin?
- aloittaja
en vissiin lukenut koko aloitusviestiä? :D totta kai haen, mut voin osallistua vain toisen valintakokeeseen. jos pääsen ekaan hakukohteeseeni, minun on pakko osallistua nimenomaan sen kokeeseen, ja jos en tule valituksi sinne, en tietenkään voi tulla valituksi myöskään siihen toiseen, koska en mennyt sen kokeeseen ollenkaan.
- opiskelijoiden tason
Jos haluat aloittaa opintosi parempitasoisessa ryhmässä, hae siihen mihin on enemmän hakijoita. Onhan se selvä, että jos toiseen on puolet vähemmän hakijoita, niin sinne joudutaan ottamaan myös huonompaa ainesta mukaan opiskelemaan. Silloin koulutuksen taso ei tule olemaan sama, vaikka opettajina olisi minkälaisia guruja ja vierailevia tähtiä. Opiskelija-aines määrää koulutuksen tason enimmäkseen. Mutta voithan ajatella vaikka niinkin, että saat vähemmällä vaivalla samat paperit.
Loppupeleissä elämässä menestyminen ja työpaikan saaminen on kuitenkin sinusta itsestäsi kiinni. Isossa kaupungissa työpaikka voi löytyä vähän helpommin, mutta tietääkseni Turun työtilanne ei ole oleellisesti parempi kuin Seinäjoella. Varaudu tekemään harjoittelut pääkaupunkiseudulla joka tapauksessa.
Muuten olen sitä mieltä, että Seinäjoella voi pitää mukavassa porukassa hauskaa siinä missä Turussakin. Ei kaupungin koko ole ratkaiseva.- aloittaja
mulla tässä on kyse vaan siitä, että haluan tosi kovasti tulla vain valituksi. en tässä vaiheessa pysty hirveästi miettimään mitään opetuksen tasoa sun muuta.
- opiskelijoiden taso
aloittaja kirjoitti:
mulla tässä on kyse vaan siitä, että haluan tosi kovasti tulla vain valituksi. en tässä vaiheessa pysty hirveästi miettimään mitään opetuksen tasoa sun muuta.
Jos ei tasokysymys ole ratkaiseva, ja haluat vain varmemmin tulla valituksi, niin tottakai valitset Seinäjoen!
- 22222
opiskelijoiden taso kirjoitti:
Jos ei tasokysymys ole ratkaiseva, ja haluat vain varmemmin tulla valituksi, niin tottakai valitset Seinäjoen!
totta, mutta turussa on esim. halvempaa asua ja enemmän, no, kaikkea..... :D opiskelun kannalta mulle kaupunki on samantekevä, kuten sanoin, mut muista syistä turku edelleen houkuttelee enemmän. todennäköisesti kyllä laitan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi sen seinäjoen. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756