Lehdissä on ollut väärää tietoa Suomussalmen reseptin uusinnasta. Kun puhutaan viidestä arkipäivästä tai viidestä työpäivästä, se tarkoittaakin käytännössä seitsemää vuorokautta, sillä numeroihin on lisättävä viikonloppu. Nän ainakin terveyskeskuksen tiedotteen mukaan. On pelkkää kaunistelua puhua viidestä päivästä, kun kuitenkin tiedotteessa sanotaan, että jos tuot reseptin uusintaan maanantaina aamupäivällä, saat sen uusittuna seuraavan viikon maanantaina. Jos tuot reseptin maanantaina iltapäivällä, saat sen uusittuna vasta seuraavan viikon tiistaina. Menikö perille?
Lehdissä väärää tietoa
10
1220
Vastaukset
- ewrwerwerwr
etkö sinä polonen oo lukutaetonen
sataan kertaa sammoa jaohettu tällä palstalla ja lehissähi se oli viikko eli seihtemän päivää
joten siin ei oo mittää epäseleveä kellää- Sanomissa
Kaenuun Sanomissa oli tekstaripalstalla tänäänkin (sunnuntaina) puhuttu viidestä vuorokaudesta. (Voihan vichy!)
- vizzy
Sanomissa kirjoitti:
Kaenuun Sanomissa oli tekstaripalstalla tänäänkin (sunnuntaina) puhuttu viidestä vuorokaudesta. (Voihan vichy!)
vie reseptisi uusittavaksi vaikka kaksi viikkoa ennen lääkkeen loppumista, niin varmasti kerkeet saamaan lääkkeesi. Eläkä vaahtoa!
- vainenkin
vizzy kirjoitti:
vie reseptisi uusittavaksi vaikka kaksi viikkoa ennen lääkkeen loppumista, niin varmasti kerkeet saamaan lääkkeesi. Eläkä vaahtoa!
Vaahtoan niiden puolesta, jotka eivät osaa hoitaa paperisotaansa. Vaahtoan niiden puolesta, joille syötetään vääriä tietoja. (Voi Vichyn hallitus!)
- varmaa
vainenkin kirjoitti:
Vaahtoan niiden puolesta, jotka eivät osaa hoitaa paperisotaansa. Vaahtoan niiden puolesta, joille syötetään vääriä tietoja. (Voi Vichyn hallitus!)
riittääkö kaksi viikkoa reseptien uusimiseen. Reseptini tuli viikon kuluttua takaisin, eikä sitä oltu uusittu. Se lähetettiin uudelleen uusittavaksi ja niin taas kului aikaa yli viikko ennenkuin siihen huomattiin tehdä uusintamerkintä.
Eipä paljon naurattanut. - uusimattomia
varmaa kirjoitti:
riittääkö kaksi viikkoa reseptien uusimiseen. Reseptini tuli viikon kuluttua takaisin, eikä sitä oltu uusittu. Se lähetettiin uudelleen uusittavaksi ja niin taas kului aikaa yli viikko ennenkuin siihen huomattiin tehdä uusintamerkintä.
Eipä paljon naurattanut.resepti tilanteita minäkin pelkään tulevan vielä vastaan
vaikka kuinka olisi jättänyt pari vikkoa ennen reseptin uusittavaksi ja menee lääkeiden lisähankinnan aikaan (niitähän ei myydä etukäteen)ja ei niitä saakkaan niin hätä on suuri, jos vielä joutuisi oottamaan viikon verran ilman lääkkeitä
itse olen miettinyt, että jos sellainen tilanne tulee kohdalleni niin menen vaikka "raamit kaulassa" päivystävän lääkärin luokse ja resepti uusitaan eikä meinata - resptisotako
uusimattomia kirjoitti:
resepti tilanteita minäkin pelkään tulevan vielä vastaan
vaikka kuinka olisi jättänyt pari vikkoa ennen reseptin uusittavaksi ja menee lääkeiden lisähankinnan aikaan (niitähän ei myydä etukäteen)ja ei niitä saakkaan niin hätä on suuri, jos vielä joutuisi oottamaan viikon verran ilman lääkkeitä
itse olen miettinyt, että jos sellainen tilanne tulee kohdalleni niin menen vaikka "raamit kaulassa" päivystävän lääkärin luokse ja resepti uusitaan eikä meinatatästä tulloo
- jeepeli
uusimattomia kirjoitti:
resepti tilanteita minäkin pelkään tulevan vielä vastaan
itse olen miettinyt, että jos sellainen tilanne tulee kohdalleni niin menen vaikka "raamit kaulassa" päivystävän lääkärin luokse ja resepti uusitaan eikä meinataMiksi teillä on reseptien uusiminen niin vaikeaa?
Eikö ole lääkäreitä vai mikä mättää?
- tri Sörsselssön
Korvattavuudessa on kahden viikon joustoaika eli apteekki voi myydä uuden kolmen kuukauden lääke-erän kaksi viikkoa ennen edellisen loppumista. Jos apteekissa nähdään, että lääkkeitä pitäisi olla jäljellä reilusti, asiakas voi kyllä ostaa lääkettä lisää, mutta niistä ei myönnetä Kelan korvausta.
Vuosikymmeniä lääkehoidossa olleen on vaikea ymmärtää, miksi heidän pitää lääkkeen takia käydä apteekissa kolmen kuukauden välein. Kelan ajatus on, että lääkkeitä ei turhaan hamstrattaisi kotiin. Jos lääkitys muuttuu, ylimääräisiä lääkepakkauksia ei jää käyttämättä, mikä on kansantaloutta ajatellen järkevää.
Lainattua tekstiä: Reseptinluvun ABC, Lääketietokeskus - lääkeneuvos
Eikö siinä tule jo hiukan ylikin viikko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750