Kysymyksiä

fdsfs

Joo, elikkä ekaa mopoa hommaamassa, kokemusta ja tietoa lähes ei mitään. Olen kuitenkin mopoja katellut ja vaihtoehtoina olisi Aprilia SX 50 Supermotard ja Yamaha DT50X. Virityksiä en aio hankkia. Joten, kumpi?

14

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megafaitteri

jos et virittää aijo niin ei kannata ostaa kumpaakaan ovat laiskoja

• adjj

Jos jompikumpi, niin yamaha. Kaverin säxä kulki normaalisti 40 vakiona:D jammu menee sentäs 50 vähä alle mutta enemmän entä sx

• dads

No mikä sitten vakiona ei olis niin laiska?

• fghgf

RIEJU SPIKEX 50 POWER-UP mistään kotosin vakiona?

• ............

Paras, mulla on toi Rieju, 08 versio. Paras vakio mitä oon ajanut.

• dgsssssssg
        ............ kirjoitti:

Paras, mulla on toi Rieju, 08 versio. Paras vakio mitä oon ajanut.

Osta tehopekka!tehoa ja vääntöä löytyy. Suosittelen!

• fdfvg
        dgsssssssg kirjoitti:

Osta tehopekka!tehoa ja vääntöä löytyy. Suosittelen!

Tarkottanet riejua?

• Damdidamdam

Yksi tehokkaimmista VAKIO-mopoista on Derbin Xtreme SM. Kiihtyvyydestä en tiedä, mutta huiput on sitä 50-55 km/h luokkaa. Mutta jos noista kahesta täytyy jompikumpi valita, niin Yamaha on hieman pirteämpi, mutta taas SX on hienompi.

• säxä mies

Itälläni on toi aprilia sx...Tosi laiska on kyllä vakiona,mutta helppohan tota on virittää..Esim. kurit pois niin kulkee ihan riittävästi :) Ihan hyvä mopo toi on,yamahasta en tiedä...

• .........................
        säxä mies kirjoitti:

Itälläni on toi aprilia sx...Tosi laiska on kyllä vakiona,mutta helppohan tota on virittää..Esim. kurit pois niin kulkee ihan riittävästi :) Ihan hyvä mopo toi on,yamahasta en tiedä...

X-treme ei todellakaan kulje 55km/h lähellekkään vakiona. Itellä on Derbi X-treme SM -07 ja kulki mittariin tasan 47km/h(naviin 45kmh). sitten kun vaihdoin pari piikkiä isomman eturattaan , kiihtyvyys laski mutta huippunopeus nousi 56km/h mittarinopeutta (naviin 54km/h). Tietysti vaihdoin myös isomman suuttimen. Mutta Derbi voittaa vakiona viivoissa esim. SX:n ja jammun . huippunopeudessa jammu vei pikkasen ja SX jäi taakse. Eli derbi on todella pirteä vakioksi.

• oikeestikko??
        ......................... kirjoitti:

X-treme ei todellakaan kulje 55km/h lähellekkään vakiona. Itellä on Derbi X-treme SM -07 ja kulki mittariin tasan 47km/h(naviin 45kmh). sitten kun vaihdoin pari piikkiä isomman eturattaan , kiihtyvyys laski mutta huippunopeus nousi 56km/h mittarinopeutta (naviin 54km/h). Tietysti vaihdoin myös isomman suuttimen. Mutta Derbi voittaa vakiona viivoissa esim. SX:n ja jammun . huippunopeudessa jammu vei pikkasen ja SX jäi taakse. Eli derbi on todella pirteä vakioksi.

Derbi pirteä vakioksi??

Jos derbi on pirteä niin kiinamopot on sitten jo yyber_tykkejä...

• ja muut...
        oikeestikko?? kirjoitti:

Derbi pirteä vakioksi??

Jos derbi on pirteä niin kiinamopot on sitten jo yyber_tykkejä...

Ei se derbi nyt niin pirteä ole, mutta eivät kaikki kiinamopotkaan.
        Kinroadit on mm. ihan paskoja, kun taas skytarit (ne yksilöt jotka ovat vakiona kurittomia) taas ovat todella pirteitä.

• -08
        ja muut... kirjoitti:

Ei se derbi nyt niin pirteä ole, mutta eivät kaikki kiinamopotkaan.
        Kinroadit on mm. ihan paskoja, kun taas skytarit (ne yksilöt jotka ovat vakiona kurittomia) taas ovat todella pirteitä.

Yamaha dt50x vakio poliisin tutkaan 56km/h. poliisi pyäsytti ja luuli viriks :). Toisella kerralla ei natsannu kun otin ainoan tukkeen putkesta eli holkin ja lisäsin isomman eturattaan ja isomman kaasarin pääsuuttimen. setäsininen pysäytti taas ja 100kg kyttä ajo sillä tutkaan 73km/h. Sakkoa tuli 20€ :D. SE MENI NÄIN. POLIISI: Onkos viriä? aikamoiset äänet on tossa
        MINÄ: Joo olen ottanut holkin pois ja lisänny isomman kaasarin pääsuuttimen ja isomman eturattaan.
        POLIISI: Joo sen on kuulonenkin. No mä nyt koitan tätä
        MINÄ: Kai sä nyt kypärän laitat päähän?
        POLIISI: En tarvii.
        MINÄ: Ok ei sit
        POLIISI: Joo kyl tää meni 71km/h, Koitan viel kerran
        MINÄ: Joo koita vaan, eihän täs oo mitää kiirettä
        POLIISI AJON JÄLKEEN: Joo eiköhän tää oo selvä juttu, nyt tää meni 73km/h.
        MINÄ: Ai se mittari huijaa 7km/h, Kiva sekin tietää :)
        POLIISI: Me mennää tonne autoon nyt keskustelemaan tästä ton mun toisen poliisikaverin kaa ja oota sä tässä.
        MINÄ: Joo Selvä se.
        POLIISI 30 MINUUTIN PÄÄSTÄ: Noni tuu meijän kaa tonne autoon
        MINÄ: Joo täs alko oleekkin vähä kylmä. (kello 02.00).
        POLIISI: Joo me otetaan sun kortti ja sä saat 20€ sakkoo tästä. TÄSTÄ OLIS TULLU ISOMPI JUTTU JOS OLISIT VALEHDELLUT ETTÄ EI OLE VIRIÄ TAI MITÄÄ. Mutta kun sä kerroit suoraan kaikki oikeeks eli kaikki oli totta niin säästyt 900€ sakoilta nyt.
        MINÄ: Aijaaaaaa. No mut hei kiitti. Otatteko nyt ton kilven pois?
        POLIISI: Eikun sä ruuvaat sen irti kohta.
        MINÄ: Selevä se.
        POLIISI:Mites, tietääkö äiti että viriä löytyy
        MINÄ: Joo tietää
        POLIISI: Okei luotan suhun.
        MINÄ: Joo eikun se oli kattomassa kun viritin
        POLIISI: Jaajaa
        POLIISI: Sä saat kilven ja ajoluvan takas kun toi on vakio ja sä käyt katsastamassa sen.
        MINÄ: Selvä
        POLIISI: Tää tapahtu nyt klo. 02.07 eli sun pitää viedä sun mopos kotiin klo. 04.07 mennessä.
        MINÄ: Joo no ei täst nyt kovin pitkä matka oo kotii taluttaa tota mopoo.
        POLIISI: Mä annan sulle ajoluvan kotiin
        MINÄ: Eli mä saan ajaa klo. 04.07 saakka? x).
        POLIISI: Eikun se tarkottaa sitä että sä ajat nyt kotiin.
        MINÄ: Aaaaa. joo oke :D läpän heitin.
        POLIISI:Noni mennääs ulos.
        MINÄ:Joo ok
        MINÄ: Eiks mun pitäny ruuvata se kilpi pois? (setä alko ruuvaamaan sitä).
        POLIISI: No mä nyt ruuvaan tän irti, eihän täs oo koko päivää aikaa.
        MINÄ: Jaa jaa oke :D x).
        POLIISI: Noni valmis ja sit kotia päin.
        MINÄ:Joo okei. Turvallista matkaa
        POLIISI: Joo samoin moikka
        MINÄ:MOI!!

Joo mitäs mä tässä nyt kerroinkaa mun juttuja. eihän mun pitäny tota kertoo vaan mikä kannattaa ostaa. Olen yamaha dt50x puolella.

• juha| Tyhmä ! D:
        ......................... kirjoitti:

Käykö se helposti kun vaihtaa rattaat moposs kun en tiedä sitä itse mut onko helppoa ja kurit kun ottaa pois miten ne otetaan pois et pitääks siin halkasta se putki vai jtn voisitko selittää tai joku selittää ( kiitos. )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18254
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      5142
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4787
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      27
      4690
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4510
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      74
      4407
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3973
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3625
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      40
      2904
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2619
    Aihe